Erotický megahit 365 dní od Netflixu očami muža: Ak sa ti páči, musíš byť totálne mimo

Záber s filmu 365 dní

365 dní od Netflixu sa stalo megahitom (Zdroj: Netflix)

#Poľský erotický film na štýl 50 odtieňov sivej… Naozaj k tomu potrebuješ niečo viac? Dobre. Priznám sa, videl som množstvo extrémne zlých filmov, ktoré sa hrali na niečo, čím naozaj neodkázali byť. Zvládol som 50 Shades, pretože to bol v čase premiéry hit, na ktorý mohol zobrať akékoľvek dievča. Prežil som Twilight a dokonca si stojím za tým, že twist na konci poslednej časti bol dobrý (pre tých, čo nečítali knihu, samozrejme).

Ako dopadne príbeh, v ktorom šéf nikomu nedovolí siahnuť na jeho banán? Prečítajte si túto knižnú novinku

Sledovať ale poľský erotický film s tak debilným dejom, zle napísanými postavami, plochými dialógmi a chémiou medzi hrdinami na takej úrovni, že aj Perinbaba mala s Jakubkom lepší, to si pýta značný kúsok odvahy. Poďme ale pekne postupne. Pozor, článok obsahuje spoilery! Teda, pokiaľ považuješ sex v erotickom filme za spoiler. Ale jeden nikdy nevie.

Hlúpy príbeh

Film sleduje Lauru, úspešnú hotelovou manažérku, ktorej manžel sedí do noci pri počítači a jej nezostáva nič iné, než sa hrať s vibrátorom. Na dovolenke na Sicílii ju ale zahliadne mladý gangster Massimo, ktorému nedávno zastrelili otca. Massimo sa do Laury zamiluje, unesie ju a oznámi jej, že ju bude 365 dní držať v luxusnej vile, kým sa do neho nezamiluje.

Film vychádza z knihy Blanky Lipińskej, 35-ročnej Poľky. Tá mala očividne potrebu spestriť život ženám v strednom veku príbehom, ktorý určite naštartuje všetkých bujakov sveta. Aby prestali pracovať, zázračne zbohatli, začali chodiť do posilky a akoby zázrakom vydržia v 25-ročnom manželstve v posteli o trištvrte hodinu dlhšie, než doteraz. Veď prečo nie.

Záber s filmu 365 dní
Záber s filmu 365 dní (Zdroj: Netlifx)

Hlúpe postavy

Massimo je jednoducho muž snov. Vyšportovaný Talian s ostrými črtami tváre a telom sťa poloboh nemá problém päť rokov halucinovať o žene, ktorú videl pri tom, ako mu za tónov popovej skladby zastrelili otca. Massimo stíha všetko – cez deň uniesť Lauru a večer zabíjať na veľkých kamenných kruhoch ľudí, ktorí zhodou okolností urobili niečo horšie, ako robí on sám. Ale to nevadí, veď je chrumkavý, všakže?

Ženy majú nového muža snov: Je ním príťažlivý herec z filmu 365 dní

Laura na úvod filmu vyzerá, že by si z frustrácie sadla aj na pouličnú lampu, len aby ukojila svoje chúťky. No po tom, čo ju unesie ten najkrajší chlap na svete a povie jej, že nechce nič viac, len aby ho milovala, tak sa tvári, akoby práve ušla z kňazského seminára biskupa Jána Vojtaššáka v Spišskej Kapitule. Nevadí. Laura sa vzpiera, dusno medzi nimi narastá a Massimo sa snaží najviac, ako to jeho kreditka dovoľuje.

Záber s filmu 365 dní
Záber s filmu 365 dní (Zdroj: Netlifx)

Hlúpy scenár

Samozrejme, sľúbi jej, že bez jej dovolenia sa jej ani len nedotkne. No pri prvej príležitosti ju oprel o stenu a ukázal jej, že nič zo toho, čo hovorí nie je pravda. Nevadí. Aby Laura pochopila, že to s ňou myslí vážne, tak jej ukáže, ako ho iné dievča orálne uspokojí. Tu už som sa musel pri sledovaní fakt z chuti zasmiať. Som rád, že sa Massimo ešte potom neopýtal, aký bol.

Jediným svetlým bodom je dlhá raw scéna na lodi. Samozrejme, ak si odmyslíš, že tvorcovia akosi zabudli, že sa s nimi plaví starší pán podobajúci sa na Jožka Vajdu. Proste zrazu zmizne. Nevadí. Ozaj, skoro by som bol zabudol. Massimovi stačia dva dni, nie 365, na to, aby mu Laura prvýkrát dala. A približne 10 na to, aby ho milovala.

Proste nie, hovorte si čo chcete, debilnejší príbeh ako v 365 dní sme už dlho na plátne nevideli. Zachraňuje to jedine Laurina kamarátka, a aj to len preto, že nadáva po poľsky (z komplexného hladiska je jej postava doslova komická a opäť rozbíja celý koncept filmu). Ak ti chýbajú takéto erotické scény, naozaj nájdeš na nete milióny podobných videí (a niektoré sú príbehovo omnoho lepšie, ako tento film).

Záber s filmu 365 dní
Záber s filmu 365 dní (Zdroj: Netlifx)

Hlúpi diváci

Feministiky snímku vypnú ešte niekde na začiatku, pretože tento projekt pľuje na celé #MeToo hnutie. To ale polovici žien zrazu prestane vadiť, pretože najtvrdšia mužská dominancia je očividne presne to, po čom v skutočnosti túžia. Snímka sa jednoducho hrá na niečo, čím nie je, má plytké postavy, extrémne ploché dialógy, bezvýznamný dej a neponúka nič, čo by sme pred tým ešte  nevideli. Teda, ak nerátam, že poľskí filmári objavili čaro dronu a všetko, čo sa dalo, točili vo vzduchu.

Hodnotenie: ##### (aj to len kvôli vizuálu)

PS: Dúfam, že natočia aj pokračovanie, kde Laura *spoiler* prežije a Massimo, neschopný erekcie emócie prvé čo urobí bude, že ju pretiahne na JIS-ke. Logicky predsa nemôže urobiť nič iné.

Zdroj: hashtag.sk, Netflix