10 otázok pre Rasťa Paulínyho: Šikana a nenávistné komentáre ma paradoxne urobili silnejším

Rasťo Paulíny

Vyspovedali sme Rasťa Paulinyho (Zdroj: Instagram/@rastopauliny)

#Mladý chalan, ktorý si ide za svojím snom. Cieľavedomosť, vytrvalosť a kreativita tomuto 20-ročnému tvorcovi obsahu na sociálnych sieťach rozhodne nechýbajú. A hoci Rasťo Paulíny sa definuje ako tvorca videí na YouTube, jeho TikTok a Instagram si tiež našli pomerne slušnú fanúšikovskú základňu.

Vo videách sa prevažne venuje kustomizácii topánok, čiže úprave na mieru, no nechýbajú ani iné zaujímavé oblasti contentu, z ktorého si zaručene vyberie každý.

Tvoje príspevky na sociálnych sieťach sú mimoriadne úspešné. Kedy si sa tomu začal venovať?
Content na sociálne siete som začal tvoriť vo svojich 14 rokoch. Venoval som sa najskôr YouTube, kde som natáčal rôzne videá o tom, ako kustomizujem oblečenie, alebo rôzne vlogy. Asi o rok neskôr som prešiel na TikTok. Tam som si uvedomil, že krátke videá mi zaberú menej času a zároveň majú väčší dosah. Tak som to jednoducho „swičol“ na TikTok.

Nuž a popri tom som sa venoval YouTubu a rozbiehal aj Instagram. Začal som natáčať preto, lebo som mal jeden sen, ktorý si držím stále aj po 5 – 6 rokoch. Odmalička som totiž túžil byť content creator. Už vtedy som vedel a stále viem, že to je pre mňa to „pravé orechové“. Bavilo ma tvoriť a točiť videá. Rokmi som sa akurát vypracoval a zostručnil svoju cestu.

Navyše, aj môj otec je fotograf. Doma máme štúdio, takže dd detstva som mal blízko ku kamerám. Bol som k tomu viac-menej vedený, ale rozhodnutie o tom, čo chcem v živote robiť, som nakoniec spravil sám.

Čo bolo pre teba v živote najväčšou výzvou?
Čo sa týka môjho osobného života, tak asi sťahovanie v detstve do Bratislavy. Všetko sa úplne zmenilo, počnúc školou, krúžkami, kamarátmi atď. Bola to pre mňa naozaj veľká zmena.

V rámci influencerského života bola moja najväčšia výzva, najmä na začiatku, zniesť hejty. Nechápal som, prečo ma určitá skupina ľudí neznáša. Prešiel som si mnohými zážitkami, ktoré ma vyformovali do takého levelu, že sa ma už fakt nič nedotkne. V minulosti ma na internete dokázalo všetko vyviesť z miery a zraniť ma, lebo som bol citlivý.

Horšie bolo, keď sa to prenieslo do reality. Ľudia si zo mňa robili srandu, aj ma šikanovali. Ale našťastie som sa vďaka kamarátom, rodine aj sebe cez to všetko preniesol. Zostal som dostatočne silný na to, aby som si išiel za svojím cieľom. Uvedomil som si, že nikto ma nedokáže zničiť natoľko, aby mi vzal môj sen.

Sleduje ťa čoraz viac followerov. Čakal si to, keďže – ako spomínaš – mal si tento sen už odmalička?
Podľa mňa nie som úplne mega známy, bude to raz určite väčšie, verím tomu. Povedal by som ale, že áno. Aj keď som to nerobil preto, aby som bol slávny a mal všetky výhody influencerov. V dnešnej dobe sa tomu chce veľa ľudí venovať hlavne kvôli výhodám. Ja som to robil kvôli tomu, že ma to bavilo a napĺňalo, čo mi zostalo dodnes.

Viera v to, že raz dosiahnem slávu a budem úspešný, ma motivuje aj v ťažkých chvíľach. Aby som to robil naďalej. Mám jednoducho pocit, že je to niečo, čo mi bolo predurčené (smiech).

Kde zbieraš inšpiráciu na svoju tvorbu? Ako vôbec vznikne takýto nápad? Prichádza to spontánne, alebo sleduješ trendy?
Či sa tomu venujem spontánne alebo podľa trendov? Povedal by som, že obidvoje. Spontánne je to preto, že natočím to, čo mi napadne. Točím hlavne to, čo baví mňa. Som ale v takej fáze, že hoci nie som na úplnom začiatku, nepatrím ani k najväčším profilom. Preto je dobré, aby som sa držal trendov a sledoval rovnako to, čo sa páči ľuďom. Snažím sa ich držať, najmä keď vidím, že veľa fanúšikov v tom nachádza záľubu. Vtedy ma baví sledovať, ako si to tí ľudia idú.

Ktorú sociálnu sieť máš z pohľadu tvorcu najradšej?
Začínal som ako youtuber, preto sa toho stále držím. Youtubové videá sú prepracovanejšie a dlhšie. Keď natočím poriadne video, mám pocit, že som niečo dokázal. Keď pripravujem video s mojím tímom, teda s kamarátom, ktorý vymýšľa nápady, s kameramanom a strihačom, tak si dám na obsahu viac záležať.

TikToky sú niekedy absolútne hlúposti, ktoré ale dokážu vystreliť a majú dosahy. Samozrejme, TikTok je mega super, tam sú dosahy najlepšie. YouTube je pre mňa zasa niečo čisté, strašne si vážim tú platformu, a preto do týchto videí ani neťahám spolupráce.

Aký post odštartoval tvoju kariéru na sociálnych sieťach?
Na TikToku je to určite video, ktoré sa volá JellyShot. Zjedol som v ňom také želé, vypadlo mi z úst a ja som ho zjedol znovu. Malo to 32 miliónov videní, čo bolo extrémne. Bola to len taká blbostička, ktorá vystrelila vďaka tomu, že to bol celosvetový trend.

@rastopauliny Toto video som skrátil lebo sa musi#viral #jellyshot ♬ original sound – rastopauliny
 

Zisk reálnych followerov sa spája s pesničkou BLEZZK, ktorá má na Spotify cez milión streamov a veľké čísla na všetkých platformách. Bol to obrovský trend na TikToku a vnímam to ako mega úspech! Ale úspechu sa taktiež dočkali videá, ktoré teraz točím na YouTube a TikTok či spolupráca so Slaytiiinou a mojim kamarátom Samom Kulifajom.

 

Veľa videí, ktoré robím aj ako reelska na Instagram a TikTok, má obrovské dosahy. Dávam si na tom záležať. Keď niečo vydám, tak som na to z veľkej časti pyšný.

Ako vyzerá bežný pracovný deň influencera? Vyžaduje si príprava contentu veľa času? Vyzerá to, že influenceri si iba užívajú, ale ja to tak nemám. Hoci túto tvorbu neberiem ako prácu, skôr cítim, že sa posúvam vpred a veľmi ma to baví. Som rád, že som sa dal dokopy s mojím tímom, ktorý ma tiež posúva ďalej. Niekedy trávime hodiny telefonátmi, kde riešime nápady na video, inokedy hodiny trvá, kým natočíme videá. Občas aj niekoľko dní.

Často hodiny beháme po Bratislave, točíme rozhovory... Mnohí nás aj odmietnu, iní do toho idú s radosťou a spravia s nami videjko... O strihu videa ani nehovorím, to sú tiež hodiny práce. Ale všetkých nás to baví, teda najmä mňa. Teší ma, keď vidím, že to napreduje správnym smerom.

View this post on Instagram

A post shared by Rasťo Paulíny (@rastopauliny)

Ako si už sám naznačil, na internete vedia byť ľudia poriadne krutí.
S kritikou sa stretne asi každý content creator, ktorý má viac odoberateľov. Či už online alebo v realite. Ja som si uvedomil, že to k tomu proste patrí. Mnoho ľudí si v tejto fáze povie, že to nie je nič pre nich a skončí s tvorbou.

Ja som touto fázou prešiel, ovplyvnilo ma to a zranilo, no dokázal som sa zotaviť a byť silnejší. Teraz sa ma to už nedotkne. Uvedomil som si, že ma to nezlomí, že tvorba obsahu je to, čo chcem robiť... Preto som neskončil, skôr ma to posilnilo.  

Majú to influenceri na Slovensku ťažšie alebo ľahšie ako tí zahraniční?
Slovensko je malé. Influencerov je tu dosť, ale nie až toľko ako v Amerike. Myslím si, že influenceri to majú ľahšie kvôli tomu, že sme malá krajina. Zároveň majú slovenskí tvorcovia výhodu v tom, že si môžu získať publikum českých sledovateľov a naopak. Keď u nás niekto ako ja robí custom oblečenie, tak je známejší. Nie som asi jediný, ale som z tých známejších na Slovensku.

Keby som toto robil v Amerike, bolo by to zložitejšie, lebo tam je trh presýtený. Hoci, priznávam, raz sa tam chcem dostať a pokračovať v tvorbe custom topánok.

Aké máš ďalšie plány do budúcnosti?
Podľa mňa som nasmerovaný správnou cestou a to ma teší. Určite chcem pokračovať v tom, čo robím, no chcel by som sa viac zaujímať o šport a natáčať niečo okolo posilky a motivácie. Nemôžem zabudnúť ani na párty a hudobný content, lebo viem, že moji sledovatelia sú moji rovesníci a radi sa zabávajú.

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame
Čítať viac