RECENZIA Boli sme na filme Venom 2: Bol to prepadák alebo dobrá komédia?

RECENZIA Venom 2: Úplný prepadák alebo film plný emócií. (Zdroj: YouTube/Sony Pictures Entertainment)

#Sci-fi či akčné fimy nie sú práve moja šálka kávy. No a na tento som preto išla o to viac skeptická, keď si na Česko-Slovenskej filmovej databáze vyslúžil len 65 %. Napriek tomu som sa odhodlala a rozhodne to stálo za to. Nielenže bol plný emócií, vtipné scény z akčného filmu urobili miestami komédiu.

SPOILER ALERT pre zvedavých

Venom, obrovská neskrotná beštia, ktorá požiera ľudské mozgy. Okrem toho je tiež nepriateľ veľkého superhrdinu Spider-Mana. Ibažeby nie? V novom filme Venom 2: Carnage prichádza, sa z veľkej obávanej obludy stane vtipný komik, ktorý svojimi úprimnými vyjadreniami až morbídnymi poznámkami rozosmeje celú kinosálu.

Z obávanej beštie sa tak razom stáva empatický mimozemšťan, ktorý sa živý len mozgami z kúr alebo čokoládou. Vo filme, samozrejme, nechýbal ani Eddie Brock. Práve on sa stal hostiteľom obávaného Venoma. V úvodnej scéne navštívi vo väzení psychopata Cletusa Kasadyho, masového vraha, ktorý zavraždil svoju vlastnú matku a aj babku. Aj preto bol zavretý do ústavnej starostlivosti, kde spoznal svoju najlepšiu kamarátku a jedinú lásku. Práve ju sa snaží celý film zachrániť.

Nový Venom sa odohráva v dvoch dejových líniách. Na jednej strane sa masový vrah snaží zachrániť svoju životnú lásku a na druhej strane sa Venom snaží spriateliť so svojím hostiteľom Eddiem. Venom sa počas filmu stáva akýmsi druhým hlasom Eddieho. Miestami to dokonca vyzerá, že je to akoby jeho zlé ja, ktoré mu hovorí to, čo on sám nechce povedať nahlas. Venom je ten, ktorý za neho koná, kým on sa snaží držať na uzde.

RECENZIA Venom 2: Úplný prepadák alebo film plný emócií.
Venom je plný emócií. (Zdroj: YouTube/Sony Pictures Entertainment)

Prežije nový Venom?

Počas toho, ako Eddie navštívil masového vraha Cletusa vo väzení, sa Venom nechal vyprovokovať jeho poznámkami a pokúsil sa ho zabiť, hoci už bol odsúdený na smrť. A práve v tejto chvíli Cletus pohrýzol Edieho, čím získal DNA Venoma. A práve jeho povaha spolu s Venomom vytvorili monštrum. Jeho jediná nevýhoda bola nenávisť. S hostiteľom Cletusom sa rozhádali, nakoľko väčší a horší Venom sa pokúsil zabiť jeho životnú lásku. A práve to ho oslabilo a vyhrať mohol reálny Venom.

Hoci je postava Cletusa v tomto filme vyobrazená ako masový vrah, tvorcovia sa mu pokúsil dať dôvod, prečo sa stal takýmto chladnokrvným vrahom. Podľa neho bol on sám v detstve týraný a to ho doviedlo až k dnešnej povahe. Avšak ako tvorcovia poznamenali, nech bol dôvod akýkoľvek, nič to nemenilo na fakte, že sa z neho stal sériový vrah a smrť mu robila potešenie. Aj preto nad ním Venom nemal zľutovanie a na konci odtrhol jeho hlavu.

Vzťah Anne a Eddiho bude ako inak tragický. Napriek tomu, že z Eddiho sa stane chápavý chlap, ktorý si vytvorí pevné priateľstvo s Venom a skrotí si ho. Anna sa rozhodne zobrať si lekára.

Veľká kritika

Viacerí kritici vidia vo Venomovi len zle urobenú Marvelovku. Nielenže mu kritizujú osadenstvo, ktorého herecké výkony neboli práve najlepšie, ale nepáčil sa im ani výber hudby, ktorú tvorcovia zvolili. Tiež mu kritizovali tuctový námet, nad ktorým si tvorcovia nemuseli polámať hlavu. Napriek tomu je však spojenie správneho Eddieho a jeho akoby vnútorného zlého hlasu Venoma skutočne komická. Najviac nečakaný bol však záver filmu. Ten ale necháme už len pre vás!