#Využívať donášky jedál, potravinových nákupov či online zásielok z e-shopov nie je v dnešnom svete nič nové. Pri využívaní online služieb by si však mal byť obozretný, aby si nedopadol ako istá TikTokerka. Tá svoju pohodlnosť oľutovala vo chvíli, keď sa stala obeťou kuriéra so zlými úmyslami.
Opatrnosť v online svete
TikTokerka Olivia Ponton sa na svojom profile podelila o negatívnu skúsenosť. Varuje ľudí pred nebezpečnými zákutiami online objednávok, ktoré zažila na vlastnej koži. O jej prípade informoval portál Indy100.
Prihovára sa najmä ženám, ktorým odporúča, aby si pre vlastnú bezpečnosť skontrolovali niektoré svoje apky. Obozretný máš byť najmä pri kontrole tých, ktoré zabezpečujú dodávky potravinových nákupov alebo objednávok z reštaurácií.
Zostaň v anonymite
Na svojom profile publikovala video, v ktorom všetko podrobne vysvetľuje. Zdôrazňuje najmä to, že by si nemal nikdy uvádzať svoje skutočné meno či fotku aplikáciám, ktoré ponúkajú spomínané služby. „Zmeň si meno na chlapčenské, urob čokoľvek, no hlavne zmaž z Uberu tú fotku,“ prihovára sa ženám TikTokerka.
Ponton tiež vysvetľuje, čo sa jej vlastne stalo. Doručovateľ jej mal neprestajne niekoľko minút búchať na dvere a pokúšal sa k nej dostať. „Zakryl priezor na dverách, aby som nevedela, kto to je. Nemohla som si ho porovnať ani s jeho profilom v apke,“ sťažuje si mladá žena a dodáva, že nikto a nikdy nie je v bezpečí.
Nie je jediná
Po zverejnení jej príbehu sa ozvalo mnoho znepokojených žien, ktoré mali podobnú skúsenosť. „Toto sa stalo aj mne, no po desivom zážitku som si na účet nahrala fotku stopky,“ zdôverila sa jedna z komentujúcich. „Ja som využila tieto služby jediný raz. Vodič stál pred mojím domom ešte 15 minút po doručení objednávky, bolo to strašidelné,“ uviedla iná žena.
Spomínaný portál uvádza, že vodiči doručovacích aplikácií majú prístup len k obmedzeným informáciám o objednávke. Má im byť známe len miesto dodania, krstné meno a identifikačné číslo objednávky. To, kde je pravda, zostáva otázkou. „Vodiči môžu kontaktovať zákazníka len o stave objednávky, a to len v čase, kým objednávku nedoručili. Má to zaručiť bezpečnosť a pokoj spotrebiteľov,“ cituje Indy100 slová zástupcu platformy Uber.
Zdieľať na
Zdieľaní