Módny gigant Levi’s chce diverznejšie modelky: Pomôcť im v tom má umelá inteligencia

modelky

Spoločnosť Levi’s chce predaj rôznych veľkostí svojich produktov podporiť umelou inteligenciou

#Nemusíš byť žiadny módny nadšenec na to, aby si poznal ikonickú značku džínsov Levi’s. Jej predajne nájdeš vo viac než stovke krajín. Je teda prirodzené, že chce svoje modely priblížiť čo najpestrejšej škále ľudí. Rozruch však vyvolal spôsob, akým to plánuje urobiť. Ako totiž informuje News.com.au, spoločnosť chce diverzitu svojich modeliek zvýšiť pomocou umelej inteligencie.

Umelou inteligenciou k diverzite modeliek

Jedna z najväčších módnych značiek Levi’s ešte minulý týždeň oznámila spoluprácu s digitálnym štúdiom Lalaland.ai, ktoré sa zameriava na generovanie modeliek a modelov pomocou umelej inteligencie.

„Módu a technológiu vnímame ako umenie a vedu zároveň. Teší nás spolupráca s Lalaland.ai, spoločnosťou s vysoko kvalitnou technológiou, ktorá nám môže pomôcť na našej ceste za diverznejším a inkluzívnejším nákupným zážitkom pre zákazníkov,“ uvádza vo svojom vyhlásení Levi’s.

Spoločnosť ďalej uvádza, že ešte tento rok plánuje technológiu otestovať použitím AI generovaných modeliek namiesto tých skutočných, čím sa udržateľným spôsobom zvýši počet a diverzita modeliek pre ich produkty.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa Lalaland.ai (@lalaland.ai)

Verejnosť je proti

„Na našom e-shope aj v aplikácii máme pri každom produkte jednu modelku alebo modela. Vieme, že naši zákazníci by produkty chceli vidieť na niekom, kto je im podobný,“ píše sa vo vyhlásení.

„Umelá inteligencia nám potenciálne môže pomôcť  tým, že nahradí skutočné modelky a modelov a otvorí dvere k budúcnosti, v ktorej si zákazníci budú môcť produkt pozrieť na niekom, kto vyzerá ako oni a vytvorí tak osobnejší a inkluzívnejší nákupný zážitok.“

Levi’s síce uvádza, že svoje produkty neplánuje ukazovať LEN na osobách vygenerovaných umelou inteligenciou, no aj napriek tomu sa tento krok u verejnosti nestretol s nadšením. Reprezentácia rozmanitých ľudí je v módnom priemysle nepochybne dôležitá, otázne však je, či na to naozaj potrebujeme umelú inteligenciu.

Zvýšiť diverzitu modeliek sa totiž dá aj omnoho jednoduchšie. Spoločnosť môže napríklad najať modelky rôzneho veku, s rôznymi typmi postavy, či rôznej farby pleti. A presne to je podľa mnohých v tomto prípade problémom. Spoločnosť siahla po technológii namiesto toho, aby dala príležitosť ľuďom, akých chce osloviť.

„Kto povie tejto multimiliardovej spoločnosti, že stratégiu postavenú na diverzite a inkluzivite si môže vybudovať...napríklad tým, že najme a zaplatí modelkám rôznej rasy a typu postavy?“ napísala Tariro Mzezewa pre The Cut.

Sleduj náš instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame