Sociálne siete robia celebrity ešte bohatšími, pozrite koľko na vás zarábajú

Cristiano Ronaldo a jeho zarábajúce hodinky

#Sociálne siete sú silným marketingovým nástrojom, o tom samozrejme nie je pochýb. Koľko však známe osobnosti môžu zarobiť pri spolupráci so vychýrenou firmou? Sú to určite miliónové kontrakty a len za pár statusov či fotiek na Facebooku, Twitteri alebo Instagrame sa ich stav konta výrazne vylepšuje.

Poznáte to, obyčajná fotka, napríklad taký Cristiano Ronaldo si v súkromí spraví fotku s novými hodinkami od Tag Heuer. Ako hashtag použije slogan marketingovej kampane výrobcu a celé to vyzerá sympaticky a nestrojene. Pravda je však taká, že osobnosť, ktorá má medzi 3 a 7 miliónmi followerov na sociálnych sieťach, si môže za takýto post vypýtať v priemere 187-tisíc dolárov za Youtube video, takmer 94-tisíc dolárov za status na Facebooku a 75-tisíc dolárov za post na Instagrame a Snapchat. Ako však uvidíte v tabuľke nižšie, mať menej followerov sa oplatí tiež.

The Economist/Captiv8

Nie sú to žiadne vymyselné dáta, ide o údaje, ktoré zverejnil portál The Economist, odvolávajúci sa na analytickú firmu Captiv8, ktorá zhromažďuje informácie o takzvaných influenceroch, akým je napríklad aj spomínaný CR7. Čo je však zaujímavé je, ako podľa Captiv8 vzrástol počet takto sponzorovaných postov známych osobností z nuly v roku 2010 a len niečo cez 100-tisíc minulý rok, na 400-tisíc mesačne v júli 2016.

Takže keď nabudúce na svojej stene uvidíte celebritu, ktorá žoviálne prezentuje nejaký produkt, zamyslite sa, koľko tak mohla zaň dostať. Pri množstvo sponzorovaných postov to totiž vyzerá tak, že tie nesponzorované už ani neexistujú…

Odporúčame