10 otázok pre Mateja Zrebného: Celý život som chcel byť skôr za kamerou, začínal som ako fotograf

Matej Zrebný

Matej Zrebný chcel byť celý život skôr za kamerou ako pred ňou (Zdroj: Instagram/matejzrebny)

#Máš rád ten pocit, keď môžeš nachvíľu len tak vypnúť a zapozerať sa do vtipných videí, ktoré dokonale odrážajú tvoj život? Mateja Zrebného ti asi rozhodne bližšie predstavovať nemusíme. Práve jeho svojský humor a tvorba dokáže mnohých vytiahnuť z pochmúrnej nálady. Aj jemu sme položili našich 10 otázok. Prečo nemá rád, keď ho nazývajú influencer a ako vyzerá jeho pracovný deň?

Aká bola tvoja cesta za slávou? Bol to odmalička tvoj sen, alebo ti to jednoducho prišlo do života?

Hlavne by som chcel povedať, že každý, kto má takýto mindset, že chce ísť za slávou, tak ho to väčšinou zničí, aj keď ju dosiahne. Čo sa týka nejakej „slávy“, tak podľa mňa sme na Slovensku a tu sa o nej veľmi nedá hovoriť. Dá sa povedať iba, že je človek známy. A hlavne, ja som sa za týmto nikdy nejako nehrnul.

Začínal som ako fotograf a kameraman a tieto videjká som si začal točiť popri upravovaní fotiek v mojom štúdiu. Bolo to viac-menej iba také rozptýlenie a prišlo mi to tak veľmi nečakane do života. Ja som celý život chcel byť za kamerou a nejako to vyšlo.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa MATT Zrebný (@matejzrebny)

Čo bolo pre teba v živote najväčšou výzvou? Čo ťa na práci influencera najviac baví?

Najväčšou výzvou je pre mňa prekonávať samého seba. Pretože, keď človek stagnuje, tak si myslím, že nedokáže viesť šťastný život. Čiže stále posúvať limity, zlepšovať sa vo veciach a učiť sa nové veci každý deň. A čo ma najviac baví? Určite to, že dokážem rozdávať dobré pocity a radosť. Mnoho ľudí má veľakrát lepší deň, keď ma vidí. Alebo keď sledujú moje videá, vie im to v tejto dobe, kedy sú časté depresie, pomôcť. To je pre mňa zadosťučinenie, že svojou aktivitou vytváram niečo pre ľudí a nie som zbytočný.

Na ktorú vec v pracovnej sfére si najviac hrdý? Je niečo v minulosti, čo by si zmenil?

Najviac som hrdý na to, že som si ako 20-ročný založil firmu, ktorú mám doteraz. Som hrdý na všetky úspechy, ktoré sme dosiahli s naším kanálom Zrebny&Frlajs&Mojmir. Máme nejakých pár rekordíkov, ktoré doteraz nikto nepresiahol. Napríklad, že sme za najkratšiu dobu mali najviac miliónov videní na jednom videu. To ešte nikto nedal, taký počet za takú krátku dobu. Som hrdý aj na to, že dokážem niečo vytvárať a nepadol som do nejakej letargie, kedy iba nadávam na ostatných a nič nerobím.

Každý by sme v minulosti chceli niečo zmeniť, ale keby sme to zmenili, tak by nás nemohla tak tvarovať a nestali by sme sa tým, kým sa máme stať. Takže aj každá chyba vedie k nejakému posunu. Dôležité je myslieť na to, čo robíme teraz, lebo keď človek žije v minulosti alebo v budúcnosti, tak to tiež môže napádať duševné zdravie.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa MATT Zrebný (@matejzrebny)

Čo si musel urobiť, aby si ťa ľudia všímali dlhodobo a udržal si ich priazeň? Je to náročné?

V podstate som na nič netlačil, nechal som to ísť voľným pádom a robil som vždy to, čo ma bavilo. Vždy keď som mal vidinu nejakých rýchlejších peňazí, tak som po nej nešiel. Volil som cestu, ktorá má napĺňala. Keď ťa niečo baví, tak ľudia vidia, že to robíš prirodzene a si v tom dobrý preto, lebo ťa to baví a nechceš na tom iba zarobiť.

Náročné je hlavne udržať tempo, lebo tu sa bavíme o kreatívnej práci, ktorá nejde každý deň. Človeka to musí baviť, lebo keď tým niekto nežije, tak to neudrží. Ľudia, ktorí zrazu prestanú s nejakou činnosťou, tak je to preto, že to robili kvôli niečomu inému, niečomu špekulantskému (smiech).

Môže sa stať influencerom ktokoľvek? Čo by si odporučil našim čitateľom, ktorí by chceli túto cestu skúsiť?

Nechoďte do toho s tým, že „chcem byť influencer“. Čo je vlastne influencer? Úprimne, neznášam, keď ma tak niekto volá, pretože ja som sa stal známy preto, že som robil niečo, čo ma baví, napĺňa a bavil som ľudí. Hlavne by som teda poradil, aby každý robil to, čo ho baví.

Vtedy to ľudia aj uvidia a ak si vyberieš tu správnu cestu, že si v tom naozaj dobrý a môžeš sa v tom rozvíjať, tak vtedy s tým môžeš aj uspieť a ľudia si to všimnú. Tým chcem povedať, že áno. Influencerom môže byť ktokoľvek, pretože čím je človek hlúpejší, tým má viac followerov, ale určite je fajn vidieť, keď je niekto známy aj pre niečo iné.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa MATT Zrebný (@matejzrebny)

Myslíš, že to majú influenceri na Slovensku ťažšie ako v zahraničí?

Hlavný problém je to, že sme menší trh a nášmu jazyku rozumejú iba Česi. Keď človek niečo postuje v angličtine, tak má prirodzene šancu na väčší zásah. Ale zase je tam aj viac ľudí, ktorí niečo tvoria a dajú sa sledovať. V podstate my tu na Slovensku nie sme až v takej veľkej nevýhode. Poprední influenceri si tu dokážu zarobiť dosť veľa peňazí. Ja si myslím, že je to vybalansované. Ale jasné, keby sme aj náš kontent robili v Amerike a po anglicky, tak určite by mal diametrálne iné čísla ako tu. Sme tu obmedzení tou našou cieľovkou.

Ktorá sociálna sieť je podľa teba najviac dominantná?

Treba sa hlavne zamyslieť pre ktorú cieľovku. Pre najstaršiu je dominantná sieť Facebook, pre tú strednú generáciu aj Instagram a pre najmladšiu cieľovku a mladých je to TikTok.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa MATT Zrebný (@matejzrebny)


Ako vyzerá bežný pracovný deň influencera? Vyžaduje si príprava spolupráce veľa času? Ako to približne vyzerá „v zákulisí“?

Influenceri aj ľudia na internete sú presne takí istí ako všetci ostatní. Radi sa aj poflakujeme a robíme úplne bežné veci, takže ten deň vyzerá rovnako ako deň človeka, ktorý na niečom pracuje. A každý to má inak. Ja osobne doobeda vždy robím nejakú kreatívnu činnosť, kedy mám najviac pozornosti. Na popoludnie si nechávam také veci, ktoré tú pozornosť až tak nevyžadujú. Ale stále sa snažím vymýšľať niečo, zapisovať si veci a žijem život ako hocikto iný (úsmev).

Čo sa ale týka nejakej prípravy, napríklad pri spolupráach, tak vždy závisí od toho, že o čo ide. Napríklad teraz aj s Niou robíme tie spevavé videjká, ktoré zaberú dosť prípravy a niekedy mám aj v nich spoluprácu. Čiže záleží na tom, aký je to typ kontentu. Klient vždy zasiela brief o tom, čo chce tou kampaňou povedať. Keď ide napríklad o storky, tak sa nahrajú, potom to ide klientovi na schválenie, následne povie, či to chce inak, či tam chce niečo pridať, či bol brief správne pochopený. Až potom to klient schváli, vypostuje sa to von a spolupráca je na svete.

Na internete vedia byť ľudia poriadne krutí. Stretol si sa niekedy s priamymi urážkami a kritikou? Ak áno, ako to vnímaš?

Samozrejme, je tu aj nejaký psychický tlak okolia, kedy ľudia majú stále potrebu niečo kritizovať, komentovať a človek čelí aj hejtu. Vtedy sa musí od toho každý odosobniť. Neprajnosť Slovákov aj Čechov (my sme v tomto dosť odborníci) vie človeka dosť odradiť a je ťažké sa cez to prekusnúť hlavne na začiatku.


Chceš byť nonstop v obraze?

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame