RECENZIA Mission: Impossible – Fallout ašpiruje na kinofilm roka: Posledný diel dokázal nemožné!

Facebook/Mission: Impossible

#Žijeme v dobe, kedy sa filmy točia a produkujú ako na bežiacom páse. O to vzácnejšie je, ak sa medzi toľkým materiálom objaví aspoň jeden, ktorý stojí za to. My sme boli na premiére Mission Impossible – Fallout, aby sme ti vedeli povedať a odporučiť, či sa ti oplatí naň ísť. Dodáme však, že sme si film vychutnali v sále IMAX, čo znamená, že daná miestnosť obsahuje najlepšie technológie, ktoré dodajú filmu maximálny zážitok.

„Filmom Mission: Impossible – Fallout vrcholí celá séria“, hovorí Tom Cruise. „Vracia sa väčšina postáv, ktoré sa objavili v predchádzajúcich dieloch, a dorozprávajú sa všetky príbehové linky. Pre Ethana je to veľmi osobné, ale na druhej strane veľmi epická cesta,“ dodáva herec v stanovisku, ktoré uvádzajú kiná.

Najlepšia časť zo série

Akčný trhák od režiséra Christophera McQuarrieho sa konečne dostal aj na Slovensko. Už pár dní predtým sa však uskutočnila svetová premiéra a kritici nešetrili chválou. Znamená to len jediné. V kine na vás čaká poriadna pecka a my to môžeme iba potvrdiť. Film dodržal všetko, čo sľuboval trailer.

Zo všetkých sérií o agentovi Ethanovi Huntovi je práve posledný diel série mimoriadne vydarený a pokojne môžeme povedať, že zrejme ide aj o najlepšiu časť zo všetkých. Film tak dokázal niečo, čo sa podarí iba málokedy. S každou ďalšou časťou nestrácal na kvalite, ale práve naopak. Novinku, ktorá trvá až 147 minút, budete hltať minútu za minútou a keď skončí, budete chcieť ešte viac.

3D

Za pozornosť stojí i to, že ide o jedinú časť, ktorá bola do kín uvedená v podobe 3D. Nevieme si predstaviť, ako by film mohol vyzerať bez 3D, pretože to mu dodávalo ešte väčší šmrnc. Túto technológiu zvládli tvorcovia priam bravúrne a občas sme postrehli, ako sa nenápadne v sedadlách vyhýbame lietajúcim predmetom, alebo ako sa chceme dotknúť displeja, ktorý sa k nám blíži.

Predvídateľný dej

Aj keď samotný dej príbehu je mierne predvídateľný a už v polovici viete, ako dopadne záver, nudiť sa nebudete. Film je epickejší, akčnejší, má mnoho scén, pri ktorých divák zadrží dych, ale čo je skvelé, nájde sa tam i niekoľko mimoriadne vydarených chvíľ, ktoré ťa rozosmejú a odľahčia atmosféru.

Herecké umenie

Rozhodne za to môže i herecký talent Toma Cruisa, ktorý rolu agenta zvládol na výbornú či Henry Cavill. Na cti Tomovi slúži i fakt, že kvôli úspechu neváhal riskovať a tak namiesto dabléra sám pilotoval helikoptéru či vyskočil z lietadla. V scénách, kde sa Ethan Hunt preháňa na motorke bez prilby či preskakuje z budovy na budovu budete mať možnosť vidieť tiež Toma Cruisa a nie kaskadéra. Wau!

Čo by sme radi vyzdvihli je i to, že i napriek tomu, že sa nám mnohé scény zdajú byť miestami nereálne, stále „zožiereme“ všetko, čo Cruise vo filme robí. Na jednej strane úplne rešpektuje to, čo ľudské telo a zákonitosti Zeme dokážu, na druhej strane sa oproti nemu bude každý cítiť ako neohybná a lenivá voš. Povráva sa, že sa Cruise na túto úlohu pripravoval viac ako rok.

Zaujímavosti

Tak ako ku každému filmu, aj tu sa udialo niekoľko pozoruhodných okamihov, o ktorých informuje csfd.cz. Tom Cruise vo filme predviedol zoskok z výšky 8 tisíc kilometrov, ktorý sa nazýva HALO (High Altitude Low Open). Tento typ zoskoku slúži špeciálnym jednotkám v rámci rýchlych akcií a prepadoviek. Čo je na tom dych vyrážajúce je to, že padák otvoril až na poslednú chvíľku, približne iba 650 metrov nad zemou.

Aby bola daná scéna čo najlepšia, bolo možné natáčať iba 3 minúty denne a to vždy za súmraku. Vzhľadom k tomu musel Tom Cruise absolvovať zoskok niekoľkrát, informuje sa o viac ako 100 zoskokoch.

Záverečné hodnotenie

Tento film odporúčame vidieť všetkými desiatimi a sme presvedčení, že vás bude baviť. Ak by sme to mali vyjadriť v počte hviezdičiek, dávame mu maximum, čiže 5*. Mimochodom, jedna perlička na záver: Premiéru tohto filmu si nenechali ujsť ani mnohé slovenské celebrity.