Príbeh fenoménu YouTube: Internet si bez neho nedokážeme predstaviť, vymysleli ho na párty

Pexels.com

#Stráviť malú chvíľku či niekoľko hodín sledovaním videí nie je v súčasnosti ničím výnimočným. Prejsť si novinky na YouTube či pozrieť obľúbené klipy a videá od kamarátov sa jednoducho stalo každodennou rutinou nášho online života. Bez YouTube by sme si dnes už len ťažko predstavili svoju existenciu na internete.

Stačila jedna párty

Podnetom pre vznik YouTube bola vraj párty ako z filmu. Chad Hurley, Steve Chan a Jawed Karim na jednej takej boli a keďže sa im atmosféra veľmi páčila, rozhodli sa ju natočiť. Tento záznam chceli posunúť aj svojim priateľom z iného mesta, no nedarilo sa im ho odoslať a web im stále vyhadzoval hlásenie o chybe. Dôvodom bol príliš veľký súbor, ktorý schránka nebola schopná prijať.

Či sa im to nakoniec podarilo odoslať, nevieme, no práve na základe tejto udalosti dali hlavy dokopy a skúsili vyvinúť koncept stránky, na ktorú by si človek mohol nahrať akékoľvek video a následne ho zdieľať po celom svete. Chad ako výtvarník mal navrhnúť dizajn a užívateľské rozhranie a zvyšní dvaja mali na starosti technické otázky projektu.

Veľké firmy vznikajú v garáži

Ako iné veľke firmy, tak aj YouTube vznikol v garážových podmienkach. Oficiálnym dátumom vzniku YouTube je 15. 2. 2005. Viete si vlastne predstaviť, ako sme vôbec dokázali žiť predtým?

Jeho popularita rástla zo dňa na deň tak prudko, že sa mladej firme čoskoro podarilo zohnať 3,5 milióna dolárov. Postupne sa hlásili aj ďalší investori, len aby mali aspoň kúsok z tohto sľubného projektu.

Pozrite si úplne prvé video, ktoré zakladatelia nahrali 23. apríla 2005. Na YouTube je dodnes.

YouTube, ktorý v podstate vznikol vďaka jednej oslave, veľmi rýchlo zožal obrovský svetový úspech. Jednoduché používanie a zdieľanie videí do celého sveta bolo dôvodmi obrovského množstva fanúšikov. Okrem amatérov ho však začali používať aj veľké spoločnosti, ktoré v ňom videli veľký potenciál. Sú to profesionáli, ktorí sa venovali krátkym filmom, speváci na zdieľanie svojich hudobných klipov, ale aj politici na svoje kampane.

YouTube ponúkol dovtedy nevídané možnosti, čo okamžite využili firmy na reklamné kampane. Vďaka nim dokázali zvýšiť tržby a pomocou jedného videa sa prezentovať celému svetu.

Nákup roka a Google prekvapil

V roku 2006 sa YouTube stal vtedy najväčším nákupom gigantu Google, a to za v tom čase prekvapivo vysokú sumu 1,65 miliard dolárov. Vtedy sa mohol YouTube pochváliť s 72 miliónmi divákov. Všetci traja zakladatelia garážovej firmy, Chad Hurley, Steve Chan a Jawed Karim, sa razom stali boháčmi. Ich bezprostrednú reakciu si môžete pozrieť, ako inak, na YouTube.

Každý čakal, že spoločnosť Google sa po kúpe bude usilovať prerobiť YouTube na svoj obraz. Tá ho však nechala v podstate žiť vlastným životom.

Hviezdy zrodené z YouTube

Vďaka tomuto fenoménu sa preslávilo a tiež objavilo mnoho talentov, ktoré sa skrývali za stenami svojich domov a keby nie YouTube, nemuseli by sme o nich nikdy počuť. Dokonca aj svetovo populárny Justin Bieber bol objavený práve vďaka tejto webovej stránke.

Určite aj vy sledujete mnohé kanály a ich autorov, ktorí sa preslávili vďaka YouTube a mnohým z nich prinášajú pekné finančné zisky. Youtuberov živí práca, ku ktorej potrebujú okrem dobrých nápadov už len kameru, počítač a internet. Ale o nich inokedy.

Chceš sa viac dozvedieť o svete natívnej reklamy? Stiahni si zadarmo túto špeciálnu príručku.

Zdroj: #Mária
Odporúčame