#Zvýšenú konzumáciu alkoholu si spoločnosť väčšinou automaticky spája s mladšími ročníkmi. Mladí ľudia chodia von, bavia sa, žijú a občas si nejaký ten drink doprajú. Vôbec však nie v takej miere ako predošlé generácie. Vyplýva to z nedávnej štúdie, ktorá priniesla prekvapivé výsledky. Príčina nižšej konzumácie alkoholu u mladých ľudí ťa prekvapí…
Výrobcovia alkoholu skrachujú
Ak sa tento trend udrží v popredí, výrobcovia alkoholu by mohli utrpieť poriadne straty. Životný štýl mladých ľudí, ktorí patria do generácie Z, je výrazne odlišný od toho, ktorému holdujú predošlé generácie. Kým ľudia, ktorí sú od teba o pár rokov starší, radi trávia víkendy nad pohárikom, ty to len nechápavo sleduješ a odmietaš nasledovať ich kroky.
Mladí ľudia žijú zdravšie, konzumujú menšie množstvo alkoholu a celkovo sa vyhýbajú škodlivinám. Aj napriek tomu, že sa u osôb mladších ako 24 rokov predpokladá skôr pitie miešaných drinkov či ľahších druhov alkoholu, percentá miery konzumácie rapídne klesajú. Hovorí o tom aj nedávny výskum.
Príčina ťa prekvapí
Za hlavný dôvod vedci považujú najmä to, že mladí ľudia kladú svoje zdravie na prvé miesto. Takmer tri štvrtiny respondentov uviedlo, že preferujú zdravý životný štýl, ktorý je pre nich nezlučiteľný s nadmerným pitím alkoholu.
Z abstinencie sa pomaly, ale isto, stáva trend. Môže za to aj sila internetu, kde prostredníctvom známych sociálnych médií influenceri propagujú nealkoholické nápoje a vysvetľujú, že nepiť je vlastne cool.
Posilní sa marketing?
Slabý dopyt po alkoholických nápojoch je skvelou príležitosťou pre firmy, aby ponúkali atraktívnejšie produkty. Mnohé z nich sa tak podriadia dopytu a tvoria nealkoholické alternatívy obľúbených nápojov – ulahodia tak konzumentovi, ktorý sa stará o svoje zdravie, ale zároveň nestratia svoje zisky.
„Vzhľadom na to, že umiernenosť sa stáva kľúčovým trendom, najmä medzi mladými spotrebiteľmi, je nevyhnutné ponúkať atraktívne, kvalitné a zdravé nealkoholické nápoje. Dodávateľom, ktorí sa prispôsobia meniacim sa preferenciám, sa bude v novej ére spotreby nápojov dariť,“ uvádza Violetta Njunina, klientska riaditeľka spoločnosti CGA, ktorá stála za výskumom.
Zdieľať na