Slováci prerazili s unikátnymi topánkami: Začali ako start-up, teraz sa predávajú po celom svete

Be Lenka

Novému trendu podlieha čoraz viac Slovákov (Zdroj: Be Lenka)

Firma sa do dnešných rozmerov rozrástla vďaka zakladateľom Lenke Cenigovej a Jurajovi Fehervarimu, rodených Žilinčanov, ktorých spájal pozitívny vzťah k noseniu detí. Firma na trh prerazila s úspešnými nosičmi pre deti. Nosenie je pre deti a ich mamičky veľmi prospešné a posilňuje zdravý vzťah medzi dieťaťom a mamou.

Neskôr svoje portfólio rozšírila o barefoot topánky, a ponožky, a zo začínajúceho start-upu sa stala úspešná a stabilná firma. V Be Lenka  sa kladie dôraz na precíznosť. Tím Be Lenka tvoria dizajnéri a profesionáli z obuvníckeho odvetvia, ktorí dbajú na každý jeden detail. V dnešnej uponáhľanej dobe išla ručná práca do úzadia a ľudia čoraz častejšie siahajú po lacnejších a menej kvalitných produktoch. Každý kus barefoot topánky je vyrábaný ručne výlučne v slovenských a českých kooperačných dielňach a prechádza takými procesmi, aby zákazník dostal kvalitný produkt.

Be Lenka
Novému trendu podlieha čoraz viac Slovákov (Zdroj: Be Lenka)

V čom je koncept barefoot výnimočný a prečo mu ľudia čoraz viac podliehajú? Cieľom firmy je zmeniť obúvacie návyky ľudí k lepšiemu. Byť bosý je absolútne prirodzené. Priaznivci barefootu nosia barefoot topánky hlavne kvôli zdravotnému hľadisku. Topánky sú vyrobené spôsobom, aby mohli nohy fungovať ako im je dané od prírody. Chodidlá majú dostatok priestoru na to, aby sa pri chôdzi zapájali všetky svaly chodidla. Svalstvo sa posilňuje a predchádza sa tak deformáciám nohy. Nosením barefoot topánok takisto môže človek predísť bolestiam kĺbov, pretože prirodzene našľapuje cez prednú časť chodidla.

Správnym nosením barefoot topánok možno predísť bolestiam chrbta a oblastí krížov. Topánky „nútia“ človeka zapájať celé chodidlo vďaka čomu človek sa snaží správne držať svoje telo.

Be Lenka
Novému trendu podlieha čoraz viac Slovákov (Zdroj: Be Lenka)

V ponuke produktov nájdete voľnočasovú a mestskú obuv a sezónne topánky, ako sú zimné topánky s merino vlnou a sandále vhodné na letnú sezónu.

Be Lenka neustále rozširuje svoju ponuku. Aktuálne pracuje na nových konceptoch, ktoré budú veľmi podobné Be Lenke a sú zamerané na trackovú a trailovú obuv. Tiež  sa chcú priblížiť teenagerom a ich špecifickým nárokom na atraktívnu obuv.

Ako to vidí CEO Juraj Fehervari:

„Chceme zákazníkom ponúkať kvalitnú ručnú prácu, topánky, ktoré budú nosiť radi a budú mať štýl. Nemusíte mať topánky na vysokom opätku, aby ste vyzerali dobre. Samozrejme benefitom je, že naša obuv vám nedeformuje chodidlo. Naše vývojové oddelenie pracuje aj na ďalších novinkách a verím, že sa dostaneme raz aj k topánkam, ktoré budú zanechávať minimálnu environmentálnu stopu.“

Be Lenka
Novému trendu podlieha čoraz viac Slovákov (Zdroj: Be Lenka)

Be Lenka predáva do viac ako 60 krajín sveta. Jej hlavnými trhmi sú predovšetkým európske krajiny ale aktívne sa pripravuje aj na pôsobenie v USA, kde už teraz získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň svoje predajné portfólio dopĺňa stovkami veľkoobchodných odberateľov, vďaka ktorým môžu produkt ukazovať celému svetu.

Prednedávnom otvorili novú kamennú prevádzku v OC Mirage v Žiline a už teraz majú naplánované ďalšie predajne na Slovensku a Česku.

Ľudia sa vždy vrátia k tomu, čo im je najprirodzenejšie – či už ide to nosenie detí alebo chôdza naboso. Sebaistota firmy pramení z toho, že predávajú produkt, ktorému veria a prihovárajú sa rovnakým zákazníkom ako sú oni sami.

Zdroj: PR článok
Odporúčame