Mattel predstavil ďalšiu hendikepovanú Barbie: Tieto detaily oceňujú aj znevýhodnení ľudia

Spoločnosť Mattel sa rozhodla proti vyčleňovaniu hendikepovaných bojovať (Zdroj: Instagram/@barbie)

#Legendárne bábiky Barbie pozná asi každý. Ak sa o túto hračku aspoň okrajovo zaujímaš, určite si postrehol mnohé zberateľské edície či špeciálne verzie, ktoré firma Mattel za 60 rokov produkcie známych plastových krások vytvorila.

Tento raz predstavili ďalšiu verziu hendikepovanej Barbie, ktorá má pomôcť k tomu, aby odlišnosti spoločnosť považovala za normálne. Aj nevidomá bábika so slepeckou paličkou chce spájať zdravé deti s tými znevýhodnenými.

Prednosť z hendikepu

Vyčleňovanie hendikepovaných ľudí zo spoločnosti je aj v dnešnom svete, žiaľ, realitou. Spoločnosť Mattel sa rozhodla proti tomuto kroku bojovať úctyhodným spôsobom. Na trh uvádza nový model legendárnej bábiky Barbie. Tá reprezentuje slabozraké a nevidomé deti, ktoré sa často stretajú s odsúdením pre ich postihnutie.

Výrobcovia bábiky urobili z tejto inakosti prednosť, ktorú pretavili do bábiky. Tá podľa prehlásenia viceprezidentky Barbie a globálnej šéfky bábik, Kristy Berger, vyjadruje spolupatričnosť a sebavyjadrenie ľudí, ktorí trpia zrakovým postihnutím.

Špeciálny dizajn

Spoločnosť podobu bábiky vyvinula v spolupráci s Americkou nadáciou pre nevidiacich, aby si boli istý, že dodržia presné znaky vzhľadu – od očí až po oblečenie či doplnky. Nová bábika tak obsahuje prepracované detaily – model disponuje okuliarmi a v ruke drží červeno bielu paličku s guličkou na konci.

Oči modelu smerujú mierne do strán tak, aby plastová replika presne odrážala pohľad slepého človeka. Bábika je taktiež oblečená do špeciálneho odevu, ktorý sa skladá z látky s hmatovými detailmi, vďaka čomu sa s hračkou môžu hrať aj slabozraké či slepé deti.

Aj samotné balenie vystihuje realitu človeka so zrakovým postihnutím – je navrhnuté tak, že na prednej strane obalu sa slovo Barbie nachádza aj v Braillovom písme. Premakané do posledného detailu!

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa BBC News (@bbcnews)

 

Nová reklamná kampaň

Do propagácie novinky zapojila spoločnosť aj slepú aktivistku, Lucy Edwards, ktorá sa stala takpovediac ambasádorkou tejto bábiky. Podľa jej slov pre ňu nová Barbie znamená všetko. „Ako teenagerka som sa cítila izolovaná, pretože som stratila zrak a nemala som vo svojom okolí nikoho, kto by bol ako ja. Kvôli svojej palici som bola rozpačitá, ale vedomie, že ju má Barbie tiež, mi pomohlo v tom, aby som sa cítila inak. Pomohlo mi to v ceste k prijatiu slepoty a v tom, aby som sa cítila menejcenná,“ uviedla pre CNN.

Spustenie predaja bábiky podporili mnohí ľudia, ktorí nápadu fandia. Jednou z inštitúcií je aj Kráľovský národný inštitút nevidiacich vo Veľkej Británii. „Je úžasné vedieť, že deti so zrakovým postihnutím sa teraz môžu hrať s Barbie, ktorá vyzerá ako oni. Je to pozitívny krok vpred,“ uviedla pre portál The Guardian Debbie Miller, ktorá je riaditeľkou zákazníckeho poradenstva a podpory spoločnosti. Ocenila tiež aj prepracovanie detailov, ktoré sú ako vystrihnuté z reálneho života.

Nie je jediná

Ako sme už v úvode načrtli, táto novinka nie je ani náhodou jedinou hendikepovanou bábikou na trhu. Už v minulosti spoločnosť Mattel uviedla na trh bábiky, ktoré sa „vymykali normálu“. Spomenieme napríklad bábiku s Downovým syndrómom, model s protetickou nohou či na vozíčku, alebo bábiky v rôznych odtieňoch pletí a tvarov tela. V roku 2022 sa na trhu objavil dokonca model Kena s autoimunitným ochorením vitiligo či nepočujúca Barbie.

Spoločnosť sa tak snaží poukázať na normalizovanie inakosti a to, že normy krásy nie je meraná a limitovaná žiadnymi fyzickými prekážkami. „Barbie je oveľa viac ako len bábika. Predstavuje sebavyjadrenie a dokáže vytvoriť pocit príslušnosti k niektorej zo skupín,“ uviedla pre CNN Krista Berger.

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame