Tá najlepšia (a najmenej využívaná) forma obsahu

Zdroj: Filip Kuna

Hry, súťaže, kvízy, zábava. 

Už roky dookola opakujem ako papagáj, že nepoznám formu obsahu, ktorá by viac zákazníka „vtiahla“, viac by ho motivovala urobiť presne to, čo chcete, aby urobil.

Pretože ÚPLNE každý typ biznisu, či potrebujete predať malým deťom alebo veľkým firmám, sa dá prerobiť na hru. A mám pre vás aj prekrásny príklad, ktorý do jedného dokázal spojiť tieto totálne odlišné cieľové skupiny. 😊

Malé deti majú z návštevy lekárov a možnej bolesti často väčší strach ako zo samotného vyšetrenia, boja sa čo i len otvoriť ústa u zubára.

A teraz si predstavte, že predávate magnetickú rezonanciu – obrovské strašidelné klaustrofobické tuby, v ktorých musia nehybne ležať, kým im spravia MRI snímok. V USA preto mnohým detským pacientom museli pred vyšetrením podať anestéziu, aby sa nehýbali. To nielenže nebolo bez rizík, ale aj celý proces trval dlhšie a bol bez anestéziológa nerealizovateľný.

Ako im teda aspoň trochu spríjemniť strašidelné predstavy, ako ich motivovať sa aspoň trošku tešiť?

V General Electric, ktorý takéto CT-čka vyrába a predáva, prišli s nápadom spraviť z chladných prístrojov dobrodružstvo v rozprávkovej krajine. A stačili k tomu nálepky za pár korún.

Zdroj: Filip Kuna

Každý detský hrdina, ktorý vyšetrením prešiel, si tiež potom mohol vybrať čokoľvek z truhlice plnej pokladov. Malí pacienti tak prijali vyšetrenie omnoho jednoduchšie.

Zdroj: Filip Kuna

A na čo to bolo vlastne dobré?

Podľa prípadovej štúdie, ktorú ich šikovní obchodníci určite nezabúdajú ukazovať v každej nemocnici, kam prístroje ponúkajú, potreba uspania detí klesla pod 27 %. Pre porovnanie, predtým ju bolo treba každému dieťaťu do 9 rokov. Tým pádom sa aj výrazne skrátil celý proces snímania (už nebolo treba anestéziológa), a teda aj čakacia doba na vyšetrenie.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ešte aj záchody dnes používame vďaka super marketingu

Keď sa pilotná prevádzka v detskej nemocnici v Pittsburghu osvedčila, rozšírili svoj projekt Adventure Series aj do ďalších miest. A dnes si ho môže kúpiť hociktorá nemocnica na svete.

Druhý spôsob riešenia toho istého problému zase vymyslelo LEGO.

Tí sa rozhodli vytvoriť špeciálne stavebnice, ktoré si deti môžu postaviť a hravou formou sa dozvedieť, ako to vyzerá, že sa vlastne niet čoho báť. Stavebnice nie sú bežne na predaj. 600 kusov dodali nemocniciam v rámci svojho dobročinného programu a teraz vyhodnocujú, čo ďalej.

Zdroj: Filip Kuna

Gamifikácia je taký dôležitý koncept, že som mu venoval samostatnú kapitolu v kurze Neuromarketing v praxi. Ak ste tak ešte neurobili, zapojte sa, máte to zadarmo.

Ešte aj tento kurz samotný je ukážkou gamifikácie. Mohol som všetky kapitoly vydať ako knihu či e-book, aj som pôvodne chcel. Ale potom som sa samého seba spýtal: Koľko z tých desiatok e-bookov, ktoré mám v počítači uložené, sa mi niekedy podarí dočítať?

A tak som z toho radšej spravil hracie karty. Je to vôbec prvá hra, akú poznám, ktorej cieľom nie je niekoho poraziť, jej cieľom je priniesť vám viac predajov a zarobiť viac peňazí.

„Dajte ľuďom chlieb a hry a budú Vás milovať.“

Vedeli to už aj cisári v starovekom Ríme, ktorí si vďaka zápasom gladiátorov získavali priazeň prostého ľudu a tú využívali na dosahovanie svojich vlastných cieľov.

Zamyslite sa, ako dokážete do Vašej komunikácie vniesť herné prvky. Urobte to a ja vám sľubujem, že viac zákazníkov pochopí, čo chcete povedať, viac budú motivovaní urobiť to, čo potrebujete.

Keď to dokázal nejaký megakorporát so strašidelnou magnetickou rezonanciou, určite to dokáže hocikto.

Pekný deň.

Filip 

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ako marketéri chceli podporiť rovnosť žien, namiesto toho sa úplne ponížili

Filip Kuna

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame