Makáte na sebe v posilke a nevidíte žiaden progres? Tu sú dôvody!

pixabay.com

pixabay.com

#Prehupli sme sa do poslednej štvrtiny roka ak ste boli jeden z tých vytrvalejších, možno vám vaše predsavzatia zo silvestrovskej noci vydržali až doteraz. Ak ste sa pustili do cvičenia, prípadne ste ho konečne začali brať vážne, patrí vám zaslúžený obdiv. Čo ale robiť, ak ste v posilke každú voľnú chvíľu a nevidíte na sebe žiaden progres? Makáte od rána do večera, kašlete na frajerku, kamarátov a všetko okolo seba, a stále ste na tej istej výkonnostnej (objemovej) úrovni? Tu sú možné dôvody, prečo sa vám nedarí.

Nenechávate si dostatok času na regeneráciu

Cvičiť každý deň bez oddychu nie je najideálnejšie. Aby vaše svaly zvládali stále väčšiu záťaž, je potrebné aby ste im ponechali dostatok času na regeneráciu. Neznamená to, že musíte sedieť celý deň na zadku, alebo ho prespať. Dajte si krátku prechádzku, alebo sa prevetrajte na bicykli v ľahkom tempe. Určite však nežmýkajte železo každý deň.

pixabay.com

Priveľmi sa šetríte

Druhým extrémom je situácia, keď si odcvičíte rutinné série cvikov s určitou záťažou, ktorú nezvyšujete. Možno vám to zo začiatku prinieslo posun k lepšiemu, ten však nebude dlhodobý. Ak niektoré cviky zvládate s ľahkosťou a nemusíte sa vôbec na dokončenie série namáhať, nadišiel čas na posunutie vašich hraníc. Ak sa chcete zlepšovať, musíte si pomaly ale isto nakladať stále viac a viac, obmieňať cviky a neskĺznuť do rutinného vykonávania dookola tých istých cvikov s rovnakými váhami.

Ste to, čo jete!

Proťáčik po cvičení podporí rast svalov a regeneráciu. Ak si ale na večeru zadelíte niektorú z chuťoviek, ktoré má v ponuke mekáč (prípadne smažáčik) a zapijete to veľkou kolou, nečudujte sa, že namiesto svalov vám rastú iné neželané partie. Keď chcete, aby vaše telo fungovalo na 100%, musíte mu dodať kvalitné palivo. Pozostávať by malo z ideálnej kombinácie bielkovín, prospešných tukov, sacharidov, vlákniny, minerálov a vitamínov. Snažte sa minimalizovať príjem zbytočných cukrov. Skúste si nabudúce v obchode pozrieť zloženie obľúbených potravín. Že potrebujete sladiť? Čo tak skúsiť med?

pixabay.com

Nie je dôležité len čo jete, ale aj koľko

Keď už sme pri strave, jedným z dôvodov, že nevidíte na sebe progres, môže byť aj množstvo konzumovanej stravy. Nič netreba preháňať. Dobre je držať sa hesla, že príjem energie by mal byť menší, ako je jej výdaj. Pozor, ale aby ste nejedli veľmi málo. Potom vaše telo nebude mať z čoho rásť. Ani jeden z týchto extrémov nie je prospešný pre rast svalovej hmoty.

Nie ste dostatočne zameraný na dosiahnutie cieľov

Svoj postup v cvičení by ste si mali pekne zaznamenávať. Najideálnejšie je pripraviť si tréningový plán a cvičiť podľa neho. Ak to nezvládate sám, poproste skúsenejšieho kamoša. Tak budete stále vedieť, či robíte to, čo máte, a v intenzite akú potrebujete. Keď cvičíte, myslite na cvičenie, progres a zlepšovanie sa! Nie na to, kam zoberiete večer frajerku, alebo čo si dáte na večeru. Tak len smelo do toho! Makajte!

pixabay.com

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close