#Keď je reč o sociálnych sieťach, pravdepodobne ti hneď napadne TikTok, Instagram či Facebook. V USA a v Spojenom kráľovstve k nim však približne pred mesiacom pribudla ďalšia. Lemon8 má konkurovať Instagramu, no a ako uvádza Independent, v Spojených štátoch je tento týždeň medzi top 10 najsťahovanejšími aplikáciami.
Náhrada TikToku?
Možno si už zachytil zvesti o tom, že TikToku hrozí v USA zákaz. Dôvodom k tomu je podozrenie, že Čína aplikáciu využíva na sledovanie jej používateľov. Mnohí z nich si už ale pre takýto prípad našli náhradu. Jedná sa o novú aplikáciu Lemon8, za ktorou stojí spoločnosť ByteDance. Presne tá, pod ktorú patrí aj TikTok.
Aplikácia Lemon8 bola prvýkrát spustená v Japonsku v roku 2020 a pomerne rýchlo sa rozšírila aj v niekoľkých ďalších ázijských krajinách. Už približne mesiac k nej majú prístup aj obyvatelia USA a Spojeného kráľovstva. Hoci spočiatku o nej nebolo veľmi počuť, v utorok, 28. marca, sa zrazu dostala medzi top 10 najsťahovanejších aplikácií týždňa. Ako je to možné? Podľa mnohých tak, že ByteDance platí influencerov na TikToku, aby Lemon8 propagovali.
Snaha o zisk
Informácie, ktoré portálu TechCrunch poskytli data.ai potvrdzujú, že takýto rýchly posun naznačuje výraznú nedávnu snahu o zisk používateľov zo strany spoločnosti. K tejto teórii takisto prispieva fakt, že na TikToku sa v uplynulých pár dňoch objavilo množstvo videí práve o aplikácii Lemon8. Tvorcovia videí nikde neuvádzajú, že by ich príspevky boli sponzorované, no ich recenzie na aplikáciu sú miestami až podozrivo kladné.
„Je to úplne rozkošné! Estetické. Akoby sa Pinterest a Instagram stretli a mali spolu dieťa,“ povedala svojim 435,5 tisíc sledovateľom TikTokerka Gabrielle Victor a odporučila im, aby ju na Lemon8 začali sledovať.
„Ak ste o tom ešte nepočuli, tak vám odporúčam ísť na App Store a stiahnuť si to,“ vyjadrila sa vo videu Passion Willems.
@gabivictorr #greenscreen unlock a new obession #lemon8 #contentcreators #newapp #creatortips
Podľa niektorých sa jedná o konšpiráciu
Nie všetci TikTokeri však Lemon8 vychvaľujú a niektorým sa jeho náhla popularita zdá dokonca podozrivá.
„Je to nejaká konšpirácia, že vidím jedno Lemon8 video za druhým, zatiaľ čo v správach hovoria o zákaze TikToku?“ uvažuje Alexandra Brumfield.
Táto úvaha ale podľa TechCrunch nemusí byť nepodložená. Len čo totiž Lemon8 v USA a v Spojenom kráľovstve spustili, spoločnosť ByteDance platila tvorcom za to, aby do aplikácie pridávali príspevky. Nie je teda vylúčené, že podobná taktika viedla aj k tak náhlej popularite tejto novej sociálnej siete.
Lemon8 si však u nás zatiaľ nestiahneš a zatiaľ sa o jej spustení v Európe nehovorí. Vzhľadom na to, akej obľube sa zrazu teší v USA, pravdepodobne je to len otázkou času.
Zdieľať na