#Chcete byť so svojím obsahom úspešní?
Aby ľudí zaujímal, aby ste si získali ich pozornosť, aby ste im mohli predať?
Potom má tento tip hodnotu zlata: Uvažujte ako redakcia vo vydavateľstve.
Viac ako 20 rokov pracujem v médiách a prezradím Vám tajomstvo. Ešte nikdy žiadneho redaktora, na žiadnej porade, som nepočul pýtať sa otázky typu:
„A nemali by sme tam dať naše logo väčšie?“
„Je tento článok napísaný podľa dizajn manuálu, ktorý máme od agentúry?“
„Koľkokrát v texte spomenieme, akí sme skvelí?“
Nie, také veci žiaden redaktor nikdy neriešil. Ich úloha bola jediná – aby ponúkli zaujímavý obsah pre čitateľov, ktorý ich donúti kliknúť, prečítať si, zostať čo najdlhšie.
Pozornosť je novodobé zlato, a kto ju má, ten má z polovice vyhraté.

Viackrát som tiež od „fanúšikov“ dostal otázku, prečo ako najväčší odborník na content marketing (*ironický mód zapnutý*) tvorím toľko príspevkov, ktoré s ním vôbec nesúvisia. Od kurzov, kde propagujem dôležitosť televíznej reklamy či billboardov, cez neuromarketingovú hru, time management program, po pekné a vtipné reklamy alebo priam motivačné videá.
Nuž, odpoveď je veľmi jednoduchá.
Lebo nikoho nezaujíma, čo chcem povedať ja. Lebo uvažujem ako novinár v médiu.
Mohol by som Vám dookola hovoriť, aký je Strossle super. Dokázal by som navodiť dojem, akoby ste okrem našich produktov vlastne nič nepotrebovali, tlačiť Vám naše prípadové štúdie.
Ale koho z Vás by to bavilo čítať, stále to isté?
Kto by mi to veril?
Koľko sekúnd by trvalo, kým by ste si ma nezaradili na ignore list?
Ani dievča/chlapec, s ktorým ste práve začali chodiť, s Vami dlho nevydrží, ak budete stále hovoriť len o sebe.
Moja cieľová skupina (Vy, milí čitatelia) sú marketéri, obchodníci, ľudia so záujmom o svet marketingu. Zaujíma ich 150 rozličných vecí, ale majú spoločný cieľ – byť lepším a efektívnejším, inšpirovať sa, ako predávať viac a pritom sa nezblázniť z toľkej roboty.
Preto tvorím o čomkoľvek, čo by ich mohlo zaujímať a čomu zároveň rozumiem.
Keď je OK, že spravodajské mienkotvorné denníky píšu o behaní, cvičení či zdravej strave, bude úplne v poriadku, ak aj Vy budete tvoriť obsah o (na prvý pohľad) s Vami nesúvisiacich témach.
Keď budete písať len o tých svojich kľúčových slovách, tak ste predurčení na to, že gro Vašej návštevnosti bude z vyhľadávačov. A content marketing predsa nie je len o SEO.
Uvažujte ako novinári.
Tvorte o témach, ktorým rozumiete a zároveň zaujímajú Vašu cieľovú skupinu.
A ak náhodou neviete kde začať a potrebujete nakopnúť, mám pre Vás skvelý tip – stiahntie si e-book Content marketingová stratégia: Krok za krokom.
Zdieľať na