#Ak pravidelne používaš Instagram pravdepodobne si si všimol, že fotky postupne vytláčajú reely a v novinkách sa zobrazuje čoraz viac reklám a sponzorovaného obsahu. Svoju nespokojnosť so smerovaním obľúbenej sociálnej siete už vyjadrilo mnoho používateľov a najnovšie sa k nim pridal aj jeden z jej zakladateľov. Ako uvádza Unilad, podľa Kevina Systroma aplikácia stratila svoju dušu.
Sponzorované príspevky a reklamy
Keď dvojica Kevin Systrom a Mike Krieger v roku 2010 založila Instagram, sociálna sieť slúžila predovšetkým na zdieľanie fotografií z každodenného života s rodinou a priateľmi. Instagram odvtedy prešiel viacerými zmenami a jeho popularita sa zmnohonásobila. Momentálne má viac ako miliardu používateľov. Pre niektorých sa stal tiež zdrojom vysokých príjmov a ako efektívny reklamný nástroj ho využívajú aj spoločnosti.
Instagram momentálne vlastní spoločnosť Meta, pod ktorú patrí aj Facebook a WhatsApp. Do popredia sa začali dostávať reely, ktoré pripomínajú TikTokové videá a príbehy, ktoré sú zas podobné príspevkom zo Snapchatu. Tvojej pozornosti určite neuniklo, že v novinkách sa zobrazuje čoraz viac sponzorovaných príspevkov. Používatelia majú dokonca možnosť priamo v aplikácii predávať produkty prostredníctvom Instagram Shopping. No a práve komerčnosť je jednou z vecí, ktoré Systrom Instagramu vyčíta.
„Mám pocit, že sme stratili dušu toho, čo robí Instagram Instagramom,“ prezradil Systrom reportérke Kare Swisher v jej podcaste On with Kara Swisher.
„To, čo najviac ľutujem, je, myslím, akým komerčným sa Instagram stal,“ povedal. „Zámerom je byť viac komerčný, mať viac tvorcov, dohôd a spoluprác, viac peňazí z reklám,“ dodal.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Zdieľať na