Ak máš pocit, že Instagram už nie je to, čo kedysi, nie si jediný: Sieť podľa jedného zo zakladateľov stratila dušu

mobil s otvoreným Instagramom

Podľa zakladateľa sociálnej siete sa Instagram zmenil k horšiemu (Zdroj: pickpik)

#Ak pravidelne používaš Instagram pravdepodobne si si všimol, že fotky postupne vytláčajú reely a v novinkách sa zobrazuje čoraz viac reklám a sponzorovaného obsahu. Svoju nespokojnosť so smerovaním obľúbenej sociálnej siete už vyjadrilo mnoho používateľov a najnovšie sa k nim pridal aj jeden z jej zakladateľov. Ako uvádza Unilad, podľa Kevina Systroma aplikácia stratila svoju dušu.

Sponzorované príspevky a reklamy

Keď dvojica Kevin Systrom a Mike Krieger v roku 2010 založila Instagram, sociálna sieť slúžila predovšetkým na zdieľanie fotografií z každodenného života s rodinou a priateľmi. Instagram odvtedy prešiel viacerými zmenami a jeho popularita sa zmnohonásobila. Momentálne má viac ako miliardu používateľov. Pre niektorých sa stal tiež zdrojom vysokých príjmov a ako efektívny reklamný nástroj ho využívajú aj spoločnosti.

Instagram momentálne vlastní spoločnosť Meta, pod ktorú patrí aj Facebook a WhatsApp. Do popredia sa začali dostávať reely, ktoré pripomínajú TikTokové videá a príbehy, ktoré sú zas podobné príspevkom zo Snapchatu. Tvojej pozornosti určite neuniklo, že v novinkách sa zobrazuje čoraz viac sponzorovaných príspevkov. Používatelia majú dokonca možnosť priamo v aplikácii predávať produkty prostredníctvom Instagram Shopping. No a práve komerčnosť je jednou z vecí, ktoré Systrom Instagramu vyčíta.

„Mám pocit, že sme stratili dušu toho, čo robí Instagram Instagramom,“ prezradil Systrom reportérke Kare Swisher v jej podcaste On with Kara Swisher.

„To, čo najviac ľutujem, je, myslím, akým komerčným sa Instagram stal,“ povedal. „Zámerom je byť viac komerčný, mať viac tvorcov, dohôd a spoluprác, viac peňazí z reklám,“ dodal.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kevin Systrom (@kevin)


 

Nie je o dokonalých životoch

Práve komercializácia sa ku Systromovi dostala aj cez jeho vlastné instagramové novinky. Ako prezradil Kare Swisher, všimol si, že aj jeho priatelia, ktorí kedysi zdieľali bežné fotky, začali na Instagram pridávať posty s reklamnými hashtagmi.

„To pre mňa nie je Instagram, aký sme rozbehli,“ vyjadril sa.

Toto smerovanie ale nie je to jediné, v čom Systrom vidí problém. Podľa neho sa priveľa energie venuje tomu, aby to vyzeralo, že ľudia žijú navonok dokonalé životy. Že nosia to najštýlovejšie oblečenie, venujú sa zaujímavým a zábavným činnostiam a samozrejme pri tom vždy vyzerajú bezchybne. Tým podľa Systroma vzniká „desivá dynamika“, kvôli ktorej si ľudia myslia, že to, čo na Instagrame vidia, je skutočný život a nielen výber tých najlepších momentov.

„Život je naozaj ťažký a to, čo ľudia dávajú na Instagram, je len vrcholom ľadovca. Je to súťaž o to, kto môže byť najdokonaleší,“ prezradil.

Systrom zo svojej vedúcej pozície v Instagrame odstúpil v roku 2018 po tom, čo ešte v roku 2012 predal svoj podiel Facebooku za jednu miliardu dolárov. Momentálne je jedným zo spoluzakladateľov novinkovej aplikácie Artifact, ktorá funguje na princípe umelej inteligencie a bola spustená začiatkom tohto roku.

Ak by si mal možnosť, čo by si zmenil na instagrame ty?

Sleduj náš Instagram

 

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame