Začínala ako tenistka, dnes jej videá bavia celé Slovensko: Ako Hello Klaudi rozbehla svoju kariéru?

#Mladá mamička na materskej dovolenke, ktorá sa venuje tvorbe vlastného obsahu, nie je v dnešnej dobe výnimočným javom. V prípade Klaudie Rusnák, ktorá na Instagrame vystupuje pod prezývkou Hello Klaudi, je to však trochu inak. Svojim fanúšikom ponúka poriadnu dávku humoru a jej vtipné skeče davy doslova „žerú“.

Na Instagrame zabáva publikum hlavne prostredníctvom svojho alter ega, Žanetky. Model prostorekej ženy, ktorá si neberie servítku pred ústa, raňajkuje kávu s cigaretou a je odporcom moderných technológií, jednoducho milujeme. Tušil si však, že začínala ako tenistka? Klaudiu sme vyspovedali v špeciálnom rozhovore.

Tvoje príspevky na sociálnych sieťach sú mimoriadne úspešné. Ako a kedy si začala tvoriť?
Na sociálnych sieťach som bola od samého začiatku. Podľa mňa odvtedy, keď dokončili Instagram. Určite som som bola absolútne prvý používateľ (smiech).

Ale nie, tvorenie zábavného obsahu začalo až počas mojej materskej dovolenky v roku 2021. Pripadalo mi to ako skvelá príležitosť robiť konečne niečo, čo ma ozaj baví. To je napríklad vymýšľanie scenárov, rozprávanie príbehov, točenie videí a samotný strih. Na materskej dovolenke človek tak trochu spadne do rutiny a moje „kreatívne ja“ sa už potrebovalo prejaviť. 

Čo bolo pre teba v živote najväčšou výzvou?
Ja som mala toľko výziev, že by sa z nich dala spraviť samostatná epizóda Pevnosti Boyard. Samotné cestovanie po svete, keď som hrala tenis, alebo štúdium v Amerike boli celkom výzvy. V 19-tke sa vykašlete na sen o tenise, zbalíte si kufre a vyrazíte do neznáma.

Ale aj materstvo bolo prvý rok veľkou výzvou – nikto ťa na noci bez spánku nepripraví. A ja som človek, ktorý je závislý na 9-hodinovom spánku v tme a tichu. Zobudí ma aj padajúci špendlík na koberci. Takže áno, bolo to tak trochu vojensky orientované a čaká ma to znovu (smiech).

Srdečne gratulujeme a prajeme čo najpokojnejšie materstvo, nech máš veľa síl tvoriť obsah, ktorý všetci milujeme. Sleduje ťa totiž čoraz viac followerov. Čakala si taký záujem?
Vedela som, že mám v hlave nápady za milión – teda aspoň pre mňa. Ale to, či sa budú páčiť aj ostatným, nikdy neviete. Na jedného úspešného „Instagramera“ či „Tiktokera“ pripadá tisíc ľudí, ktorí nedokážu preraziť. Možno ich to až tak nebaví, alebo jednoducho neoslovili publikum. 

Čo ťa na tejto práci baví? Prečo sa stať influencerom?
Seba vnímam skôr ako content creatora, než influencera. Ja si influencera predstavujem (alebo skôr jeho definíciu) ako človeka, ktorý druhých inšpiruje svojím životným štýlom, odporúča, navádza, prezentuje… Napríklad, taká Chiara Ferragni je influencerka.

Sama nezdieľam nijako extra svoj osobný život a ani nechodím každý víkend na Lago di Garda. Ja len točím vtipné videá a vtipné reklamy. Reklamy milujem odmalička. Vedela som presedieť pred telkou hodiny a čumieť na reklamy a teleshopping. Takže to ma asi baví najviac. Vymyslieť si niečo, čo zaujme a pobaví. Humor. 

Kde zbieraš inšpiráciu na tvorbu? Máš skôr spontánne nápady, alebo dlhšie premýšľaš o tom, čo by sa ľuďom mohlo páčiť?
Väčšinou je to spontánne. Mám rada americkú komédiu, paródie alebo zahraničných comedy Instagramerov. Tých je naozaj veľa. O tom, čo by sa ľudom mohlo páčiť, nič neviem. Niekedy dám von video s tým, že bude prepadák a ľudia rozhodnú inak – stane sa tým najpozeranejším. Jasné, každé z nich musí spĺňať nejaké predpoklady, ale tam to končí. 

Ktorú sociálnu sieť máš z hľadiska tvorby najradšej?
Instagram. Je to podľa mňa láska mileniálov. Na TikTok som ešte nedozrela. Nechcem znieť ako stará babka, ale nejako sa tej platforme vyhýbam. Pridávam tam obsah, ale akonáhle ho scrollujem, cítim sa ako v seriáli „Black Mirror“.

Je nejaký post, ktorý „vystrelil“ tvoju kariéru na sociálnych sieťach?
Hmm, asi to bola šibačka USA vs Slovensko a americký vs slovenský tatko po zápase.

Ako vyzerá tvoj bežný pracovný deň? Pustíš nás trošku do „zákulisia“?
Momentálne mám nastavený program tak, že v pondelok je natáčací deň – dovtedy musia byť hotové scenáre, utorok a štvrtok sa následne strihá a tak ďalej.

Realita je taká, že s dieťaťom plány nefungujú tak, ako si predstavuješ. Navyše, syna mám v škôlke len do 12:30. Môj reálny pracovný čas má teda si tri hodiny denne. Celý minulý rok som hlavne strihala, od desiatej večer do tretej rána. Teraz si to tehotná nemôžem dovoliť, preto strihám a točím len vtedy, keď mám priestor.

Samotné scenáre vznikajú najviac v posteli pred spaním, ale niekedy aj hodinu pred natáčaním. Je to teda o nekonečnom hľadaní nejakého balansu medzi tým, že idem „spraviť laundry“ alebo strihať video. 

Na internete vedia byť ľudia poriadne krutí. Stretla si sa niekedy s urážkami a kritikou?
Takýchto ľudí blokujem. Absolútne nemám čas na taľafatky. Keď sa niekomu nepáči, tam sú dvere. Stretla som sa aj s kritikou, ale na moje prekvapenie nie až tak často ako ostatní. Chvalabohu. 

Myslíš si, že to majú influenceri na Slovensku ťažšie ako v zahraničí? 
Majú to ťažšie, pretože sme malá krajina. To znamená málo agentúr, málo klientov, menšie budgety… Je určite iné robiť kampaň na Snickers po celej Amerike ako u nás na Slovensku. Ale nemáme sa podľa mňa zle. Je to aj výhoda – princíp „veľká ryba v malom jazere verzus malá ryba vo veľkom jazere“.

Aké máš plány do budúcnosti? Plánuješ pridať aj niečo nové?
Plány do budúcnosti ovplyvňuje fakt, že tento rok privítame ďalšieho člena rodiny. To je moja priorita. Ak sa mi medzitým podarí niečo natočiť, tak to bude skvelé.

Mám naplánované, že spolupráce aj videá budú prvé mesiace na materskej oklieštené. Takže si budem veľmi pozorne vyberať, s kým (a ako) spolupracovať, lebo času a energie bude naozaj málo. Tak nech to stojí aspoň za to (úsmev).

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame