Každá kríza, každé ťažké obdobie je zároveň obrovská príležitosť: Poznáme ten správny recept

Filip Kuna pri hrnci

Zdroj: Filip Kuna

#Keď všetci kupujú, predávaj.

Keď všetci predávajú, kupuj.

Tak hovorí jedno z najmúdrejších pravidiel o investovaní.

Práve obdobie krízy, presne ako práve teraz prežívame, väčšinou býva takéto obdobie. A dám vám ako príklad aj prenádhernú prípadovú štúdiu – Ryanair.

Už ste niekedy rozmýšľali, čím to je, že Ryanair má také lacné letenky?

Prečo stojí letenka do Londýna 20 eur, ale vlak do Prahy vás vyjde na dvojnásobok, pričom je to 5x kratšia cesta?

Krátka odpoveď je, že sa snažia urobiť VŠETKO lacnejšie. Ryanair nakúpil rok po páde dvojičiek viac ako 150 lietadiel. Keďže celý cestovný ruch bol v obrovskej kríze, podarilo sa im ich kúpiť s obrovskými zľavami.

Ale nielen to.

Tým, že mali tie isté lietadlá, tak nepotrebovali veľa náhradných dielov na veľa rozličných modelov. Nemuseli školiť technikov a pilotov na iné ovládanie a servisovanie. Modely si pri tých počtoch mohli upraviť, to znamená do jedného lietadla boli schopní „natlačiť“ o 28 sedadiel viac. No a istú dobu vraj aj uvažovali o tom, že spoplatnia toalety, alebo že ľudia budú počas letu stáť.

Nie, nerobím si srandu, takáto je moderná (rok 2019) predstava „sedenia“ počas letu.

Sedenie v lietedle
Zdroj: Ryanair

A viete čo? Napriek všetkým tým nízkym sumám bol Ryanair jednou z najprofitabilnejších leteckých spoločností v Európe. Štyri roky pred koronakrízou zarobili viac ako 5 miliárd eur v čistom zisku.

V septembri 2021, uprostred všetkých tých uzáver, druhej vlny a celosvetových lockdownov oni oznámili, že plánujú prekonať všetky rasty. Oznámili nákup 210 Boeingov 737 (takmer polovica toho, čo majú momentálne vo flotile), otvorenie 10 nových destinácií (nahradia aerolinky, ktoré to nedali a museli znižovať stavy), a že vďaka tomu všetkému budú zase schopní trochu viac stlačiť cenu.
A tým sa dostávam k pointe dnešného e-mailu:

Nie, nemyslím si, že správnych marketérov položí akákoľvek kríza.

Práve naopak. Prajem nám všetkým, aby sme z tohto (a akéhokoľvek budúceho) ťažkého obdobia vyťažili. Vyšli s lepšími produktami, silnejšími značkami, spokojnými zákazníkmi a zamestnancami.

Je to priam dokonalá príležitosť. Ja napríklad rozbieham životný projekt Addmention, aj o tom tvorím samostatný newsletter Budujeme miliónovú firmu (už ste sa prihlásili na odber?).

Práve preto som presne na takýto výnimočný kríza = príležitosť moment pripravil samostatné video. Aby som vám ponúkol recept na každé ťažké obdobie, keď sa nedarí v biznise a nepredávate.

Recept na každú krízu
Zdroj: Filip Kuna
Zdroj: Filip Kuna

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť