Spolupracovali by ste so svojím úhlavným konkurentom? 

Spolupracovali by ste so svojím úhlavným konkurentom? 

Spolupracovali by ste so svojím úhlavným konkurentom? (Zdroj: Filip Kuna)

#Tipnite si, koľko peňazí zarobí Amazon ročne z reklamy?

(Áno, Amazon naozaj predáva reklamu. Takú tú, že tam máte obchod a aby ste predali viac, tak podporíte svoju viditeľnosť aj platenými kampaňami.)

31 miliárd dolárov.

Pre predstavu, to je cca toľko, koľko z reklamy utŕžili vydavatelia novín. Všetci, na celom svete, spolu.

Takže to nie je len Google a Facebook. Ešte aj Amazon a XY ďalších sociálnych sietí, všetci majú nastrčené ruky a využívajú svoju silu na to, aby zo zadávateľov vytiahli peniaze.

No a my musíme priznať, že sa im to aj darí. Veď si len pozrite program ľubovoľnej marketingovej konferencie. Všade to máte samý Instagram, TikTok, influencerov či performance marketing. Mnohí, zvlášť mladší marketéri sú všetkým tým online ošiaľom ovplyvnení a myslia si, že všetko ostatné, televízia, tlač, billboardy… Všetko je mŕtve.

Preto je v reklamnom svete úplne bežné, že sa spájajú najväčší konkurenti, aby spoločne ukázali, že ten ktorý mediatyp má stále veľký význam. Niečo na štýl: „Nepriateľ môjho nepriateľa je môj priateľ.“

V 2013 v Belgicku vydavatelia novín prišli s naozaj prefíkaným nápadom. Trom najväčším zadávateľom reklamy v krajine ponúkli na deň auto aj so súkromným vodičom, nech majú čas prečítať si čerstvú tlač. Tí sa do nej tak ponorili, že vôbec nevnímali, čo sa okolo nich deje.

Krásny dôkaz, že reklama v klasických médiách má veľký význam. Tam totiž na rozdiel od onlinu nemáte otvorených 20 rozličných kariet naraz, nevyskakujú na vás rozličné notifikácie a pop-upy.

Ak by ste chceli ísť podstatne viac do hĺbky, prihláste sa do môjho e-mailingového kurzu 26 najväčších tajomstiev marketingových profíkov. Je zadarmo a nabitý faktami, o ktorých ste isto netušili.

Alebo si pozrite najnovšie video s tromi krásnymi (a prekvapivými) prípadovými štúdiami, ktoré sú dôkazom, že pozornosť je novodobé zlato.

Spolupracovali by ste so svojím úhlavným konkurentom? 
Spolupracovali by ste so svojím úhlavným konkurentom? (Zdroj: Filip Kuna)

Držím palce, nech si v tom informačnom pretlaku udržíte prehľad a neopijú vás rožkom.

Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame