Prečo nechával Bezos na poradách Amazonu vždy jednu stoličku prázdnu?

Prečo nechával Bezos na poradách Amazonu vždy jednu stoličku prázdnu?

Prečo nechával Bezos na poradách Amazonu vždy jednu stoličku prázdnu? (Zdroj: Filip Kuna)

#Keď minulý rok Jeff Bezos oznámil svoj koniec ako CEO v Amazone, v liste zamestnancom napísal, že firma za svoj úspech vďačí jedinej veci – inováciám.

Viete, čo si myslím?

Že je to riadny nezmysel.

Základom úspechu Amazonu nie sú žiadne technologické vychytávky, umelá inteligencia, lietajúce doručovacie drony. Nie je to ani starostlivosť o zamestnancov, tú mali od začiatkov slabú. A nie je to ani starostlivosť o svetovú klímu, ako tvrdí v tom newslettri.

Dôvod je omnoho jednoduchší – zákazník. Až fanatické sústredenie sa na jeho potreby.

Bezos to povedal za uplynulé desaťročia v rozhovoroch toľkokrát: „Začni zákazníkom a od toho si odvoď zvyšok.“

(Zdroj: Filip Kuna)

To je však ľahšie povedať a už ťažšie na to nezabudnúť. Preto je Bezos známy tým, že na poradách nechával jednu stoličku prázdnu. Ostatným členom tým pripomínal, že tá najdôležitejšia osoba – zákazník – sa práve nenachádzala v miestnosti.

Zákazník je Boh

Netvrdím, že je to správne, a že by ste to mali prehnať na úkor zdravia a pohodlia ľudí vo firme. Alebo že by ste mali podrážať partnerov, ako to zvykne Amazon robiť. Práve naopak!

Na druhej strane je pravda, že nepatrím k najbohatším ľuďom na planéte.

V čom sa však s Jeffom určite zhodneme je to, že sa nemáme zameriavať na seba, svoj produkt a služby. To nikoho nezaujíma.

Zamerajte sa na diváka. Čo chce počuť, dozvedieť sa, aké problémy potrebuje vyriešiť?

Vyriešte problémy vašich zákazníkov a oni vyriešia tie vaše

A robte to úplne vo všetkom, vrátane tvorby hodnotného obsahu.

Tie najdôležitejšie témy totiž nenájdete v Google trendoch, analýzach kľúčových slov, u konzultantov či na drahých konferenciách. Tie najdôležitejšie témy vám prezradia sami zákazníci. Stačí vedieť, ako a kde ich hľadať.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Ak sa bojíte zlyhaní, nezaslúžite si byť úspešnými
(Zdroj: Filip Kuna)
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame