Karolína šije erotickú spodnú bielizeň, našla doslova dieru na trhu: V nohavičkách bez rozkroku sa budeš cítiť zvodne!

Spodná bielizeň SHEIO sa celá šije ručne (Zdroj: SHEIO Lingerie)

#Vicneznaha – to je heslo, v duchu ktorého sa nesie značka unikátnej, ručne šitej erotickej spodnej bielizne s názvom SHEIO Lingerie. Zakladateľkou tejto značky je Karolína Černá, rodáčka z českého Kladna, ktorá vyštudovala módne návrhárstvo. Štvalo ju, že je erotická spodná bielizeň v dnešnej dobe vnímaná skôr ako vulgárnosť, než ako niečo, v čom by sa žena mala cítiť príjemne a sama sebou. Rozhodla sa teda ušiť ju podľa seba a ponúkať ju s úctou k intimite a k ženám.

Karolína momentálne žije a pôsobí v Prahe, kde vyrába sety spodnej bielizne, ktorých súčasťou sú hlavne takzvané „crotchlessky“ – nohavičky bez rozkroku, ktoré na Slovensku a v Česku nikto iný takýmto spôsobom nevyrába. Ako Karolíne napadol tento koncept, čo pre ňu jej značka znamená, aký odkaz chce prostredníctvom tejto bielizne poslať do sveta a čo všetko na procese výroby crotchlessiek miluje, prezradila práve v našom rozhovore.

Čo pre teba znamená SHEIO a čo ťa inšpirovalo? Prečo si sa rozhodla práve pre takýto typ spodnej bielizne?

SHEIO pre mňa znamená ženské tajomstvo. Rada tvrdím, že SHEIO je dialóg medzi mužom a ženou. Rada by som podporila diskusiu o potešení a o tom, čo pre nás potešenie znamená. Začať šiť crotchlessky, teda nohavičky bez rozkroku, som sa rozhodla po márnom zháňaní tejto bielizne pre seba samú.

Bola som v šoku, akým spôsobom sa stále ponúka podobný sortiment a že sa dováža predovšetkým z Číny. Nie je v tom žiadna úcta k ženám, k sexualite a intimite. A to by som práve chcela zmeniť. Pochopila som, že v tomto type spodnej bielizne by mohol byť potenciál. Nikto tu nič podobné a takým spôsobom ako ja neponúka. Ako zo srandy hovorí môj priateľ: „Našla si dieru na trhu s nohavičkami s dierou.“

Prečo skúsiť práve SHEIO, čím je značka výnimočná? Sú nohavičky naozaj určené pre každú ženu?

Rada by som so svojou značkou vyslala do sveta jedno posolstvo, a to, nie že by mala ale že by mohla. Priala by som si, aby to, že si na seba žena túto bielizeň vezme, bolo jej vlastné rozhodnutie. Že chce potešiť samú seba, že chce zo svojho vlastného rozhodnutia potešiť partnera. Nie, že plní niekomu jeho fantázie bez toho, aby sa sama cítila komfortne. Nie, že plní predstavy o tom, že toto by ženy mali z času na čas nosiť, hoci aj len samy pre seba. Pokiaľ sa žena sama rozhodne si takú bielizeň kúpiť a nosiť, určite jej to môže veľmi pomôcť s jej sebavedomím, s vnímaním vlastného tela a s poznaním toho, čo jej spôsobí potešenie.

Exkluzivitu vnímam nielen v tom, že bielizeň prispôsobujem na mieru, ale aj v tom, že ponúkam rôzne farebné prevedenia. Konkurencia ponúka erotickú spodnú bielizeň prevažne len v čiernej, bielej a červenej. Ja som si priala bielizeň aj napríklad v púdrových farbách. „Cudné farbou, zvodné strihom.”

Ale SHEIO je komplexný balíček. SHEIO je o láske, sebaláske, rešpekte k intimite a sexualite. ⁠A tak ruka v ruke s erotickou bielizňou prichádzajú témy ako sebavedomie⁠, prijatie vlastného tela⁠, komunikácia v partnerstve⁠, vedomý sex⁠, autoerotika⁠, feminizmus⁠ a iné. Keby som tieto témy ignorovala, nikdy nebudem môcť prezentovať crotchlessky s úctou a bez vulgárností. V tom si myslím, že je tá sila a potenciál mojej značky.

Nebála si sa zo začiatku, že nebudú mať úspech?

Keby som do toho išla úplne bez strachu, asi by to nebolo úplne v poriadku. Podnikanie so sebou nesie vždy riziko. To je potrebné mať neustále na pamäti. Ja som sa snažila nevrhnúť sa do toho úplne bezhlavo. Naopak, zistila som si predtým, či by o takú bielizeň bol vôbec záujem, urobila si prieskum trhu a okukla konkurenciu. Tým, že som si overila, že v Českej republike a pokiaľ viem, tak ani na Slovensku takú bielizeň nikto nešije, stavila som na to, že by to mohlo mať úspech. Zatiaľ sa mi to krásne potvrdzuje a mám z toho radosť.

Ako dlho trvá výroba jedného setu bielizne? Ako tento proces prebieha? Potrebuješ mať pri šití nejaké špeciálne pomôcky?

Paradoxne je šitie bielizne tá menšia časť zo všetkých aktivít, ktoré okolo budovania značky sú. Koľkokrát som rada, že si vôbec k šijaciemu stroju počas dňa stihnem sadnúť. Šitie mám rozfázované do jednotlivých úkonov. Snažím sa vždy rozpracovať viac kusov naraz, takže napríklad hodinu strihám z čipky či tylu, potom si meriam a strihám gumičky a napokon sadám k šijaciemu stroju. Vo finále zapínam malý transferový lis na nažehlenie loga na bielizeň a následne bielizeň krásne zabalím. Ešte musím popísať balíky a pripraviť podklady pre poštu a kuriérske firmy. Jeden celý set mi zaberie dve až tri hodinky.

Okrem bežných šijacích pomôcok by som sa nezaobišla aj bez zapaľovača. S ním sa zbavujem drobných nitiek, ktoré aj keď ich odstrihnem nožnicami, občas vykukujú. Tiež si vypomáham štipcami na bielizeň, keď si chystám gumičky s posunovačmi.

Používaš špeciálne druhy čipiek? V čom sa jednotlivé druhy líšia a vyžaduje si tento materiál špeciálnu starostlivosť?

Výber materiálu je pre mňa zásadný. Čipky vyberám podľa farebnosti, šírky a vzoru. Najdôležitejšia je pre mňa kvalita a to, aby bola čipka príjemná na tele. Preto vždy najskôr objednám vzorku materiálu, ktorý si ohmatám, odskúšam a až potom z neho bielizeň ušijem.

Čipky mám čiastočne od českých výrobcov. Bohužiaľ, tu nie je ponuka natoľko pestrá, preto si nechávam materiály dovážať aj zo zahraničia. Čipky sú napríklad od švédskych, lotyšských a talianskych dodávateľov. Som malá značka a oslovujem menších dodávateľov, preto mám z každej len obmedzené množstvo. To zaisťuje crotchlesskám exkluzivitu. Každá farba je svojím spôsobom limitovanou edíciou.

Čo sa týka starostlivosti o čipkovanú bielizeň, platia tu všeobecné odporúčania. Zásadné je čítať inštrukcie od výrobcu, ktorý vždy uvádza, ako ju najlepšie prať. Všeobecne platí, že najšetrnejší spôsob je pranie v rukách. Pri praní v práčke je dobré uložiť bielizeň do pracieho vrecúška, ktoré ochráni čipku pred zatrhnutím. Pri elastickej čipke, ktorú na ušitie bielizne používam, je potrebné vyhnúť sa aviváži. Čipka by mohla stratiť pružnosť a bielizeň by sa mohla zdeformovať. Pri čipkovanej bielizni sa môže zdať, že starostlivosť o ňu je hotová veda, ale je to len o zvyku a ochote venovať jej starostlivosť.

Zakladáš si na lokálnych dodávateľoch? Čo ťa zvyčajne utvrdí v tom, že sa k tebe dostal naozaj kvalitný materiál?

Ako absolventka módneho návrhárstva šijem neustále, a tak začať tvoriť bielizeň lokálne a prispôsobovať ju na mieru nositeľkám mi prišlo samozrejmé. Som rada, že sa mi časť materiálov darí zháňať v Českej republike a dúfam, že s tým, ako bude značka rásť, sa mi podarí odoberať všetky potrebné materiály od českých výrobcov.

Ako som spomínala pri predchádzajúcej otázke, najdôležitejšia je pre mňa kvalita a to, aby bola čipka príjemná na tele. Kvalitu posudzujem už inštinktívne, na základe predošlých skúseností. To už je jednoducho hneď vidno. Keď mi príde X desiatok vzoriek čipky a niektoré sú s prepáčením ako záclony, tie kvalitné sa z ponuky prirodzene vyseparujú samé. Z čipky si vyrobím najskôr vzorku bielizne sama pre seba a keď som spokojná ja, až potom šijem pre ostatných.

Vyrobiť kvalitný produkt je v rámci dnešného presýteného trhu veľkou výzvou. Akým spôsobom si produkty zo začiatku testovala? Naplnili sa tvoje predstavy a očakávania ihneď, alebo to chcelo viacero pokusov?

Každé crotchlessky, každá podprsenka i podväzok prechádzajú mojimi rukami – od začiatku až do konca – od strihania materiálu, šitia a balenia. ⁠

Od prvých harness nohavičiek, ktoré som si ušila asi tak pred dvoma rokmi, ušlo veľa času a od rozhodnutia založiť značku a začať ponúkať erotickú bielizeň bez vulgárností, ubehol takmer rok. Za ten čas som na sebe otestovala desiatky strihov. Materiál a gumičky som špendlila priamo na sebe. Občas som bola od špendlíkov pekne poškriabaná.

Keď som bola spokojná s tým, ako bielizeň vyzerá na mojej postave, dala som ju na vyskúšanie kamarátkam a predovšetkým mojej sestre. Spoločne sme potom strihy dolaďovali a vychytávali. S niektorými strihmi to bolo ako v slepej uličke, iné nepristali väčším veľkostiam.⁠ Trvalo mi to pár mesiacov, ale z výsledku mám úprimnú radosť.

Crotchlessky nie sú síce určené na každodenné bežné nosenie, skôr na výnimočné, intímne momenty. Pri akých príležitostiach ich teda ženy môžu nosiť?

To, ktorá chvíľa bude výnimočná, je len na nás. Crotchlessky môžu napríklad ozvláštniť svadobnú noc, medové týždne, výročia, ale aj jednorazové rande, alebo akúkoľvek nedeľu, pondelok, utorok, stredu, štvrtok, piatok či sobotu. Fantázii sa medze nekladú. Alebo ich môžeme nosiť len tak pre seba. Vo chvíľach, keď chce byť žena sama so sebou.

Tvoju prácu charakterizuje heslo #vicneznaha. Myslíš si, že aj vďaka tomu môžu byť ženy viac sebavedomé ohľadom svojho tela a intímneho života?

Myslím, že určite, aspoň zo spätných reakcií, ktoré dostávam, mám takýto pocit, a to je pre mňa najväčšou motiváciou.

Erotickú bielizeň si vlastne kupuje veľa ľudí, no takmer nikto o tom nehovorí. Čo by si odkázala ženám, ktoré váhajú, prípadne sa možno aj boja kúpiť si nejaký kúsok pre seba?

Keď som si začala vo svojom okolí robiť malý prieskum, či by o takúto bielizeň bol záujem, bola som prekvapená, koľko dievčat takúto bielizeň doma má, alebo o nej aspoň uvažovala. Pritom o tom všeobecne nikto verejne nehovorí, čo svojím spôsobom dáva zmysel – ide o intímnu vec.

Keď vyzývam ľudí ku komunikácii tým, že o takých veciach sama hovorím, nevyzývam ich preto, aby každý všade rozprával, aký má sexuálny život, a čo v rámci neho používa. Tú dôležitosť komunikácie a otvorenosti podávam v zmysle k človeku samotnému, aby bol každý sám k sebe úprimný a objavil, čo je mu príjemné, čo má rád a nehanbil sa sám pred sebou. A potom mohol ideálne otvorene a úprimne komunikovať so svojím sexuálnym partnerom, či už ide o dlhodobý vzťah alebo jednorazovú akciu.

S tým súvisí aj to, čo by som ženám, ktoré váhajú alebo sa boja, odkázala. Nemusíte do toho ísť hneď strmhlav. Poznávanie a experimentovanie môže začínať zľahka a postupne. Nemusíte si objednať hneď zo začiatku celý set. Najskôr môžete napríklad vyskúšať len crotchlessky a zistiť tak, či je to pre vás práve to pravé.

Počítam s tým, že to nie je pre každého. Každý má rád niečo iné. Každému sa páči niečo iné. Sú ženy, ktoré by sa necítili komfortne, sú muži, ktorých to nemusí vôbec priťahovať, a to je, samozrejme, úplne v poriadku.

Máš aj ty nejaký svoj obľúbený kúsok zo svojej dielne? A čo tvoje zákazníčky, čo u nich najviac rezonuje?

Pamätám si, že keď som ušila ružové crotchlessky Tichée (ktoré momentálne už neponúkam, sú vypredané), pomyslela som si, že som si ušila bielizeň svojich snov. Bol to neuveriteľne príjemný pocit.

To, ktoré kúsky sa práve najviac objednávajú, sa mení. Úplne zo začiatku bol najobľúbenejší biely set s bodkami a crotchlesskami Tichée. Koncom leta to vymenila ružová farba, ktorá sa vypredala, a teraz, na jeseň, vnímam, že je najobľúbenejšia čierna čipka. Dosť zákazníčok si pýta červenú bielizeň, tak uvidíme, do akej miery bude obľúbená, až ju predstavím.

Mala si už nejaké bizarné, prípadne inak špeciálne požiadavky od zákazníčok?

Myslím, že čo sa týka bizarnosti, mám celkom veľkú benevolenciu. Naopak, u mňa sú špeciálne požiadavky vítané. To, čo ma na sexe baví, je práve to, že možnosti a fantázie sú takmer bezbrehé. Môžeme čokoľvek, ak to (a to je dôležité!) sprevádza súhlas všetkých zúčastnených. Ale zatiaľ žiadnu bizarnú požiadavku na rozprávanie nemám.

Plánuješ do budúcna expandovať? Čo hovoríš na spolupráce s influencermi, si im otvorená? Na čo sa môžu tvoje zákazníčky v blízkej dobe tešiť?

Plány mám a je ich celkom dosť. Všetko však chce svoj čas a je lepšie ten „koláč ukrajovať postupne“. Už sa mi ozvalo zopár cudzincov, či predávam aj do zahraničia. V tom sú sociálne siete vážne úžasné. Narazia na vás aj ľudia, ku ktorým by ste sa inak horko-ťažko dostali. Pre mňa je ale teraz prioritou ustáliť sa v domácom prostredí. Najskôr sa musím naučiť žonglovať, a potom si môžem postupne pridávať počet loptičiek, ako sa hovorí. Môj koncept je postavený na kvalite viac než na kvantite a kvalita si vyžaduje čas.

S influencerkami som zatiaľ spoluprácu nenadviazala. Musím povedať, že som mala veľké šťastie. Mnoho slečien zdieľalo môj projekt samo od seba bez toho, aby išlo o platenú spoluprácu. Páčil sa im môj nápad a sami sa rozhodli ho podporiť, a to na tom považujem za úplne najlepšie. Rada by som – v prípade, že začne spolupráca s influencerom – aby to, že ma odporúča na sociálnych sieťach, bolo na základe jeho skutočnej spokojnosti, nielen kvôli produktu zadarmo.

Novinky chystám. Už mám naplánované fotenie nových farieb a jedného nového doplnkového produktu. Jednu farbu predstavím ešte pred Vianocami. Ďalšie dve si nechám ako lákadlo na jednu akciu, ktorú plánujem v novom roku. To si ale zatiaľ nechám pre seba, avšak veľmi sa na to teším. Tiež mám v hlave ďalšiu farbu. Tú chystám až na jar. Keďže značka funguje iba krátku dobu, je tu mnoho priestoru pre novinky. Určite je tu toho veľa, na čo sa tešiť.

Zdroj: hashtag.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť