Nokia sa na titulku Forbes už zrejme nedostane: Ako môžu aj tie najlepšie značky padnúť na úplné dno?

Ako môžu aj tie najlepšie značky padnúť na úplné dno?

Zdroj: Filip Kuna

#Takto vyzerala titulka časopisu Forbes presne pred 15 rokmi:

Obálka Forbes
Zdroj: Forbes

Nokia bola 5. najväčšou firmou sveta. Každý 2. telefón na svete mali ľudia od nich. Značka neohrozene kraľovala.

Mali prakticky všetko – neobmedzené zdroje, databázu zákazníkov, dáta o trhu, na aké si len spomeniete.

Keď o pár mesiacov neskôr prišiel Apple s iPhonom, ich vlastní výskumníci ich varovali pred týmto novým veľkým trendom.

Ale v centrále boli pokojní. Ich „big data“ im nehovorili nič o tom, že by ľudia chceli veľké ťažké telefóny, čo sa rýchlo vybijú a ľahko rozbijú.

Naviac Applu trvalo 74 dní, kým predali miliónty kus. Nokia ich predávala milión denne, pri tých počtoch bol teda iPhone štatistická odchýlka.

Ale vidíte – stačilo 8 rokov, inteligentné telefóny začali dominovať a Nokia takmer prestala existovať.

Taká je cena pokiaľ neinovujete dostatočne rýchlo, pokiaľ sa bojíte ohroziť svoju dojnú kravu. Xerox, Blockbuster, Hummer či Blackberry by Vám o tom isto vedeli veľa porozprávať.

Naopak, taký Google ročne preinvestuje na inovácie 27 miliárd, Amazon 23, Microsoft a Apple 18, Facebook a Intel 13. Len pre porovnanie, Slovensko ako celá krajina v 2014 investovala cca 1,2 miliardy, Čechy 6.

Skrátka, top technologické firmy nie sú tam, kde sú, náhodou alebo len preto, že majú dobrý produkt. Zároveň ročne investujú v desiatkach % svojich obratov do vývoja a výskumu. Hľadajú (a neboja sa popáliť) pri testovaní nových pruduktov – metaversov, špeciálnych okuliarov či dnes už nefungujúcich sociálnych sietí.

Niekde tam vonku sa istotne ukrýva aj ten Váš nevykopaný neobrúsený diamant.

Viete, ako ho nájdete?

Tak, že ho začnete hľadať.

Ako Vám svojou trochou pri inováciách, pri odhaľovaní trendov môže pomôcť content marketing sa dozviete v najnovšom videu.

Ako môžu aj tie najlepšie značky padnúť na úplné dno?
Zdroj: Filip Kuna
Zdroj: Filip Kuna
Odporúčame