Vieš, čo je to BOHO štýl? Tvorivá dvojica z Horehronia tento spôsob života šíri medzi Slovákmi

Bohostyle.sk

Zdroj: Bohostyle.sk

#Sympatický pár z Horehronia Ľuboš a Michaela sa pred pár rokmi rozhodli, že svoje záľuby, talent a kreativitu odovzdajú aj ostatným. Splnili si sen a založili e-shop Bohostyle.sk. Dnes záujem o ich originálne a ručne vyrábané produkty rýchlo rastie.

Tvorivosť majú obaja v krvi

Začínali výrobou sójových sviečok, ktorá bola špecialitou Michaely. Keď jej diagnostikovali viaceré alergie a klasický vosk jej spôsoboval problémy s dýchaním, začala vyrábať vlastné sviečky.

„Celkovo sa najviac používa parafínový vosk, ktorý je veľmi lacný a ľahko použiteľný. Vyrába sa však z ropy, zatiaľ čo sója je prírodný, rozložiteľný, obnoviteľný a hlavne nie toxický produkt. Sójové sviečky nevypúšťajú do vzduchu žiadne pre organizmus škodlivé látky. Sú teda vhodné pre alergikov aj malé deti,“vysvetľuje Michaela. Sviečky spočiatku vyrábali iba pre seba alebo ako darčeky pre blízkych. Neskôr skúsili aj predaj na miestnych trhoch, kde sa im začalo celkom dariť.

Michaela dokonca vytvorila svoju vlastnú značku. Pod názvom Vrabka Style okrem sviečok vyrábala aj náramky, náušnice, rôzne dekorácie i kozmetiku. Ľuboš mal zas ako absolvent drevárskej školy blízko k drevu. Pri každej prechádzke v prírode hľadal zaujímavo tvarované konáre alebo korene a vo voľnom čase z nich tvoril rôzne jedinečné kusy nábytku, lustre alebo iné krásne dekorácie.

Komplikované začiatky s e-shopom

Ľuboš vždy túžil aj po vlastnom online obchode, hoci pôvodným zámerom bola iba prezentácia jeho výtvorov na internete. Keď si však založili stránku, veľmi rýchlo zistili, že sviečky a ďalšie výrobky môžu na internete ponúknuť na predaj širokej verejnosti. No narazili na problémy.

„Prvý krok bol krokom vedľa. Založili sme si e-shop na platforme, ktorá pre nás nebola dokonalá a veľa funkcií sa nedalo nastaviť. Chýbala nám možnosť napojenia na rôzne systémy a možnosť ďalšieho rozvoja,“ opisuje Ľuboš prvé začiatky s e-shopom.

Kľúčové rozhodnutie

Po prvotnom sklamaní hľadali iné, lepšie riešenie, na ktorom budú môcť stavať aj do budúcnosti. Zo všetkých možností sa napokon rozhodli pre platformu Shoptet, čo bolo priam kľúčové. „Funguje doslova ako jej slogan – kliknite a predávajte. Shoptet naozaj rástol s nami, tak rýchlo ako my a spolu s ďalšími doplnkami nám umožnil vytvoriť fungujúci e-shop, ktorý poskytuje vysokú mieru automatizácie procesov a nám tak šetrí čas, ktorý môžeme venovať tvorbe a ďalšej práci,“ hovorí spokojný Ľuboš.

Aj bez programátorských znalostí dokázali vďaka tejto platforme postaviť fungujúci a prosperujúci obchod dnes známy ako Bohostyle.sk. Začínajúcim online podnikateľom a predajcom toto riešenie odporúčajú všetkými desiatimi. Shoptet je skvelým riešením pre všetkých, ktorí to chcú v online svete skúsiť. Bez veľkých investícií a znalostí ho môžete ráno založiť a večer vybavovať prvú objednávku.“

Bohostyle.sk
Zdroj: Adobe Stock

Najväčší záujem je stále o sójové sviečky

Na dobrom základe tak mohli obchod rozširovať o nové nápady a produkty. Sójové sviečky sú doslova vlajkovým a najpredávanejším produktom e-shopu Bohostyle.sk. Nájdeš tam však aj množstvo iného zaujímavého sortimentu. Veľmi dobre sa nám predávajú rôzne malé dekorácie, bytové doplnky a nábytok do detskej izbičky. Všetko z prírodných materiálov,“ prezrádza Ľuboš. Obľúbené sú aj pomôcky na jogu a meditáciu, prírodná kozmetika, šumivé bomby do kúpeľa či ekologické holiace strojčeky.

Nápady im nechýbajú, inšpirácie hľadajú doslova všade. Obchod tak postupne rozširujú a ponuku prispôsobujú súčasným trendom i požiadavkám zákazníkov. „Väčšinou to príde spontánne. Ak sa nám niečo zapáči a spĺňa to naše kritériá, chceme to ponúknuť aj našim zákazníkom. A tak nadväzujeme spolupráce s rôznymi firmami a značkami, ktoré robia svoj biznis na nám blízkych hodnotách,“ hovorí Michaela.

Návrat k prírode a duševnej harmónii

Svoju podnikateľskú víziu Ľuboš a Michaela vybudovali na spojení človeka s prírodou a so spiritualitou. Sami totiž vyznávajú minimalistický a udržateľný životný štýl. Ich hodnoty reprezentuje už názov obchodu „Bohostyle“. Vychádza z výrazu „bohém“, avšak v ich vlastnom ponímaní. Človek, ktorý sa nebojí byť sám sebou, prejaviť sa navonok, nebojí sa nezapadnúť do davu.

Svoje vnímanie sveta a produkty, ktoré nesú ich odkaz, by chceli dostať medzi čo najviac ľudí. V súčasnosti pôsobia na slovenskom a českom trhu, no plánujú aj ďalšiu expanziu. Myslíme si však, že sme ešte naplno nevyužili náš potenciál doma na Slovensku. Nie je pre nás prioritou len expanzia a rast, ale hlavne šírenie nášho posolstva a prinášanie tých správnych riešení pre nás ako ľudstvo z dlhodobého hľadiska.“

PREMÝŠĽATE NAD VLASTNÝM E-SHOPOM? SKÚSTE TO SO SHOPTETOM

Zdroj: PR článok
Odporúčame