V práci vyhorel a začal odznova: Dnes má vlastnú značku s originálnym oblečením

Smolashop.sk

Emil mal nápad, názov a chuť rozbehnúť vlastný biznis naplno, no nie všetci v okolí jeho plánu verili. Zdroj: Smolashop.sk

#Po tom, ako dal Emil Smolka výpoveď v práci, na čas sa zamestnal ako vodič v kuriérskej spoločnosti. V tejto práci denne prichádzal do styku s ľuďmi, ktorí podnikali na internete s vlastným e-shopom. Emil postupne zbieral informácie, pýtal sa ich na všetko možné aj nemožné a sen o práci sa postupne zmenil na túžbu vybudovať si svoj online obchod.

Originálne tričká v originálnom obchode

Všetky získané vedomosti sa rozhodol zužitkovať v auguste 2020, keď si založil e-shop. Rozhodol sa, že v ňom bude predávať vlastný, originálny tovar. „Vždy ma fascinovali tričká s rôznymi dizajnmi a motívmi. A keďže som sa od malička motal okolo grafických programov, prišlo mi vhod tieto dve veci skombinovať a vyskúšať vytvoriť niečo svoje,“ hovorí. Navyše, značkové oblečenie bolo preňho vždy cenovo nedostupné, a preto padlo zásadné rozhodnutie. Vytvorí si vlastnú značku a bude ju robiť po svojom.

Názov Emilovho e-shopu Smola Shop je nielen chytľavý, ale vďaka jeho priezvisku aj osobný. „Nechcel som vymýšľať nejaký super nový názov značky, keď existuje výraz, ktorý pozná takmer každý a vie sa s ním v istom zmysle stotožniť – každý niekedy má alebo mal smolu. Moja firma sa volá Smola,“ vysvetľuje.

Na začiatku sa mu smiali, dnes má už skoro tri roky vlastný biznis

Emil mal nápad, názov a chuť rozbehnúť vlastný biznis naplno, no nie všetci v okolí jeho plánu verili. „Najmä v predošlej práci pri triedení balíkov som bol takmer všetkým na smiech. Mnohí sa len pleskli po čele a čosi zahundrali, ale nepočúval som ich,“ spomína Emil. Vzdať sa pre neho nebolo jednou z možností. A tak aj napriek tomu, že nemal na začiatku veľa peňazí a na projekte pracoval sám, e-shop dokázal rozbehnúť.

„Vzdelávanie sa a následné aplikovanie naučeného do praxe je podľa mňa cesta, ktorá vedie k úspechu. Konkurencia je medzi online obchodmi s oblečením väčšia, to je fakt. Ja sa však nechcem doťahovať na konkurenciu. Snažím sa odlíšiť a byť originál.“

Smolashop.sk
Aktuálne v e-shope nájdete najmä tričká a tašky. Zdroj: Smolashop.sk

Tričko „Čapuj!“ je hit

Pri tvorbe unikátnych dizajnov ho pritom inšpiruje sám život. „Každý deň prináša niečo nové a niektoré príbehy sa mi do pamäti vryjú natoľko, že mám jednoducho potrebu o nich niekomu povedať. A tak o nich rozprávam prostredníctvom dizajnov,“ vysvetľuje Emil. Zapísané myšlienky a nápady následne kreslí na papier a potom vytvára digitálnu verziu.

Najobľúbenejšími dizajnmi sú tie s nápismi „Prossecopička“ a „Čapuj“, no ak by ste si mysleli, že nakupujú len ženy, ste na omyle. „Vždy som bol presvedčený, že ženy nakupujú viac, ale pri objednávkach som nepostrehol jednoznačnú prevahu,“ prezrádza Emil.

Aktuálne v e-shope nájdete najmä tričká a tašky, no pracuje na rozšírení ponuky. „Rád by som pridal mikiny, čiapky a mnoho iného. Nechajte sa prekvapiť,“ hovorí s úsmevom. Pozdáva sa mu pritom aj idea vlastného kamenného obchodu.

Online obchod rozbehol aj vďaka Shoptetu

Zatiaľ sa však všetky predaje sústredia u Emila v e-shope, ktorý aktuálne stojí na platforme Shoptet. „Najskôr som vyskúšal dve iné platformy, ale bolo to iba samé trápenie. Ani základné veci nefungovali, nápovede boli biedne a človek bez skúseností by si s tým sám neporadil,“ spomína Emil.

Na tretí pokus si vybral Shoptet a našiel tak systém, ktorý je používateľsky prijateľný aj pre začiatočníka, prehľadný a v prípade potreby je okrem zákazníckej podpory k dispozícii aj bohatá nápoveď a Shoptet Univerzita. „Všetko som si ‚vyklikal‘ sám. A funguje to.“

Čoraz lepší a lepší

Pri zakladaní e-shopu mu budete musieť, samozrejme, venovať viac času, aby ste vyšperkovali svoj online obchod do čo najkrajšej a používateľsky najpríjemnejšej podoby. „Tento proces je asi časovo najnáročnejší. A keď to už funguje, môžete to donekonečna vylepšovať,“ vysvetľuje Emil, ktorý svoj e-shop stále posúva vpred.

Vďaka Shoptetu všetky zmeny zvláda nasadiť aj sám a technická stránka fungovania zaberá minimum času oproti mnohým iným riešeniam. Veľkou výhodou je aj cena – vlastný e-shop stojí už od 13 eur mesačne. Premeniť svoje sny na realitu a podnikať na internete tak dnes môže každý, kto má dobrý nápad a odhodlanie, tak ako Emil.

NAŠTARTUJTE VLASTNÝ E-SHOP NA SHOPTETE AJ VY

Shoptet.
Otvore si e-shop na Shoptete aj vy. Zdroj: Shoptet

 

Zdroj: PR článok
Odporúčame