#Poznáte to. Nechce sa vám variť, alebo vaše kuchárske schopnosti končia zaliatím instantnej polievky? Ak nie je po ruke milovaný rodič alebo šikovnejšia spolubývajúca, neostáva vám nič iné, než si siahnuť hlbšie do vrecka a vybrať sa do reštaurácie. A o tom, že ani tam sa nie vždy naše očakávania stretnú s realitou, by asi vedel rozprávať každý z nás.
Toto je 5+1 alarmujúcich znakov toho, že ste narazili na fakt zlú reštauráciu. Neostáva vám nič iné, než zdvihnúť kotvy a utiecť čo najďalej. Zároveň to môže slovenské podniky inšpirovať k tomu, aby na sebe trošku zapracovali! Nezabúdajte, že zo spokojných desiatich zákazníkov nechá pozitívne hodnotenie jeden, z nespokojnej desiatky sa podelí o názor 8 alebo 9.
#1 Smrad ako v Carihrade

Najhorší je smrad zo špinavých toaliet, ktorý sa šíri celým priestorom. Vtedy naozaj viete, že tento podnik je od normálnej reštaurácie na míle vzdialený. Jednoducho, toalety by sa s dobrým jedlom kombinovať nemali.
#2 Špina
Nielen smrad, ale ani špina nepatrí do žiadnej poriadnej reštaurácie. Ak sa vám ruky prilepia na igelitový obrus na stole, vedzte, že ste sa ocitli na zlom mieste. Čistota je základ. A na miestach, kde sa pracuje s jedlom, by mala byť kľúčová.
#3 Personál, ktorý zjavne otravuje naša prítomnosť

Ak natrafíte na čašníčky či čašníkov, ktorých práca očividne baví, máte napol vyhrané. Podniku skôr odpustíte trošku presolenú polievku či pár minút čakania navyše. Ak sa však pred vás postaví nadutá slečna, ktorá sa nevie ani pozdraviť, len vám hodí jedálny lístok do lona, radšej choďte do iného podniku. Personál je tu pre vás, nie vy pre nich. A slušné správanie by malo patriť k „must have“ každého čašníka.
#4 Príliš veľa
V dobrej reštaurácii platí základné pravidlo. Menej je viac. Čím menej jedál majú vo svojej ponuke, tým je to lepšie aj pre personál, aj pre zákazníkov. Záleží na kvalite, nie na kvantite. Radšej menej jedál a kvalitných, ako 20-stránkové menu zložené z jedál, ktoré sa pripravujú z polotovarov.
#5 Jedlo, ktoré nechutí

Keď sa už rozhodnete minút v reštaurácii nejaké to euro zo svojho vreckového či výplaty, očakávate za to protihodnotu. Predovšetkým to, že jedlo bude skutočne chutiť. Ak však dostanete jedlo ohrievané v mikrovlnke, miesto chutnej ryže sa vám na tanieri ocitnú rozvarené zemiaky, pravdepodobnosť, že už do danej reštaurácie tak skoro nevkročíte je vysoká. A takýchto zlých reštaurácii je bohužiaľ na Slovensku viac než dosť.
U nás sa však dokáže ozvať máloktorý zákazník, a tak poslušne do seba tlačíme všetko, čo nám prinesú. Avšak, ak vidíte, že sa jedlo zjavne nepodobá na vašu objednávku, alebo je naozaj nechutné, naučte sa vrátiť ho späť. Ak to bude robiť viac zákazníkov, kvalita našich reštaurácií sa určite čoskoro zlepší k lepšiemu.
Bonus: Víno (fakt) je voda

Túto skúsenosť nám prezradila naša čitateľka: „Nikdy nezabudnem na jeden zimný večer, počas ktorého sme sa vybrali s kamarátkami na varené víno. Čašník bol nepríjemný, miesto 2 deci nám každej doniesol polovičné množstvo. Na víno sme čakali vyše 20 minút a to napriek tomu, že sme boli v takmer prázdnej reštaurácii. Vrcholom bolo, keď nám naúčtoval každej po 2 deci vína. Keď sme sa s ním začali hádať, že nám predsa doniesol menej, tak nám tvrdil, že deci vína sa mu pri varení vyparilo. Podnik skrachoval v priebehu dvoch mesiacov.“
„…že ste si sa ocitol…“ Aspoň nadpis by ste nemuseli skurviť.
Pane, kde ste bol? – povie každý vôl, múdry správne slová volí – povie pane, kde ste boli?
A ďalší znak – hlasná hudba , personál sa zrejme nudí a prevláda pocit, že hudba je tam pre nich a musia ju počuť z každého kúta. Keď prídem do reštiky, tak chcem mať pokoj, ak som tam s niekým, tak chcem pokecať.
Ak chcem hudbu, pôjdem na koncert alebo na diskotéku. Samozrejme príjemná podmaz hudba je ok..
Dakujem autorovi clanku, doteraz som naozal netusil, ze tieto veci charakterizuju zly podnik.
Heh, tomu poslednemu casnikovy by som dal polovicu a povedal, ze zvysok penazi sa vyparil, ked som ich vytahoval z penazenky 🙂