Temná minulosť značky JBL: Aby si mohol počúvať štýlové repráky, musel jej zakladateľ spáchať samovraždu

foto: Alexander Bracken/Unsplash.com

#Obľúbené produkty rozhodne nie sú na trhu s elektronikou žiadnym nováčikom. Veď už celé roky sú hojne používané po celom svete. Vedel si však, že spoločnosť JBL nebola vždy taká úspešná? Na počiatku jej slávy bola smrť.

Značka, ako ju nepoznáme

Založil ju v roku 1946 J. B. Lansing. Už od svojich začiatkov sa venovala výrobe kvalitných zvukových aparatúr, od slúchadiel, až po bežné reproduktory. Pôvodný názov však nebol taký, ako ho poznáme v súčasnosti. Dnes dobre známa spoločnosť JBL sa najskôr volala Lansing Sound. Až neskôr prišlo k premenovaniu na James B. Lansing Sound. Názov JBL je teda dosť jednoducho vytvorený z iniciálok zakladateľa.

View this post on Instagram

3's a party 🔵🔴😁 #JBLGO2

A post shared by JBL UK (@jblaudio_uk) on

Od kópie k žiadaným produktom

Prvým produktom bol 15-palcový reproduktor D101 a vysokofrekvenčný driver D175. Išlo pritom o takmer kópie produktov od spoločnosti Altec Lansing, v ktorej predtým J. B. Lansing pôsobil ako technický viceprezident a samotná spoločnosť bola po ňom pomenovaná. Neustále sa meniace dostupné technológie prispeli k dlhoročnému zdokonaľovaniu.

Jedným z najlepších a najznámejších kúskov od spoločnosti JBL je dizajnový reproduktor Authentics L16. Technológie JBL ozvučovali aj veľké akcie ako Super Bowl či udeľovanie cien Grammy. Používajú sa aj na veľkých festivaloch a koncertoch, napríklad Lennyho Kravitza, Linkin Park, Bon Joviho, Metallicy alebo Maroon 5. Zaujímavosťou je, že zvukovo zastrešili aj svetoznámy koncert vo Woodstocku v roku 1969.

Všetko zachránila samovražda

Lansing ako skvelý konštruktér sa poľahky popasoval s rôznymi prekážkami. Nepatril však medzi zvlášť ekonomicky zdatných ľudí, samotné podnikanie a obchod mu preto veľmi nešli. To bolo napokon aj hlavným dôvodom, prečo sa spoločnosť JBL ocitla v roku 1949 len na krok od absolútneho krachu. Nakoniec ju jej zakladateľ zachránil, hoci dosť svojsky. Riešenie našiel v samovražde. Firmu udržalo nad vodou 10-tisíc dolárov z jeho životnej poistky. Nuž, tomu hovoríme skutočná obeta.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *