Dermatológovia bijú na poplach: Medzi mladými rastie posadnutosť omladzujúcimi procedúrami

Éra nerealistických štandardov potom privádza mladých ľudí do ambulancií plastických chirurgov (Zdroj: Freepik/ vkstudio)

#Kto by nechcel byť večne mladý? Dnešná doba ponúka mnoho príležitostí na to, aby si sa „udržal v kondícii“ do vysokého veku. Vplyvom postov sociálnych médií máme všetci pocit, že dokonalosť je jediná cesta a preto si čoraz viac mladších ľudí nechá aplikovať do tváre botox alebo podstúpi nejaké estetické úpravy. Je toto ale zdravý obraz spoločnosti?

Sú na vine sociálne siete?

To, že dnešné deti strácajú detstvo omnoho skôr ako dnešný dospelí, je už známym faktom. Avšak, čoraz viac teenagerov a mladých dospelých podľahlo tlaku spoločnosti a túži po „dokonalosti“.

Inšpirovaní sociálnymi sieťami tak nabehnú do kliník na svoje prvé úpravy, ktoré často podstupujú aj pred dvadsiatkou. Tento nemilý trend vplýva najmä na dievčatá, respektíve mladé ženy z Gen Z, ktoré sú vzhľadom priam posadnuté.

Dobrý marketing

Ako uvádza portál The Guardian, prípady šokovaných matiek, ktoré dostávajú od svojich pubertálnych dcér wishlisty s anti-ageing skincare kozmetikou za desiatky libier, stále pribúdajú. Tlak spoločnosti na mladé dámy pôsobí ako dokonalý marketingový ťah pre kozmetické firmy.

Asi nebude prekvapením, že sú do problému zapletené sociálne médiá – tie prípravky vo veľkom propagujú prostredníctvom influencerov a derma firmy jasajú – podľa spomínaného zdroja sa nákupné zvyky teenagerov premietli do zvýšenia predaja o niekoľko percent.

Neuvedomujú si následky

Dermatológovia ale varujú, že pribúdajú prípady, kedy mladí ľudia navštevujú ich ambulancie so zložitými reakciami na super drahé krémy. Do svojej pružnej mladej pleti dievčatá „pumpujú“ dávky kolagénu, retinolu či AHA kyselín bez toho, aby si uvedomili, že spomínané látky sú určené pre zrelšiu pleť so začínajúcimi vráskami či hyperpigmentáciou.

Ich používanie na jemnú pleť môže spôsobiť podráždenie, precitlivenosť na slnečné žiarenie či dlhodobé poškodenie, najmä v prípade neodbornej aplikácie „koktejlu“ viacerých účinných látok.

👉 MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:
Virálny trend sa jej stal osudným počas veľkého dňa: Nevesta zomrela pri bežnom fotení

Strach zo starnutia

Zdá sa, že Gen Z má strach zo starnutia. Ako sme už spomenuli, veľký podiel viny má na tom práve vplyv sociálnych sietí. Hoci to môže znieť zvláštne, mnoho ľudí má problém prijať svoj zovňajšok a pohľad do zrkadla bez filtrov im nerobí dobre.

Potom sa uchyľujú k radikálnym riešeniam, ako napríklad k aplikácií preventívneho botulotoxínu, ktorý ani nepotrebujú. Extrémom sú prípady, kedy si 10-ročné deti pýtajú k sviatku od rodičov produkty, na ktoré majú rozhodne pár rokov (ak nie desaťročí) čas.

Záujem čoraz mladších ľudí o kozmetiku si na sociálnych sieťach zaslúžil pomenovanie „Sephora Kids“ s odkazom na to, že v drogériách a parfumériách stretneš mnohé (doslova) deti, ktoré sa potulujú medzi regálmi, žiadajú personál o rady a vzorky výrobkov a čakajú na moment, kedy „dospelácky“ produkt otestujú.

Napodobňujú svojich obľúbencov

Éra týchto nerealistických štandardov potom privádza mladých ľudí do ambulancií plastických chirurgov, kam so sebou, paradoxne, nosia fotky celebrít, na ktoré sa chcú podobať.

Je to priam šokujúce, ale masovú hystériou proti starnutiu spúšťajú najmä vplyvné osoby, teda celebrity a influenceri, ktorým chce byť mládež podobná. To, že by práve títo ľudia, ktorí ovplyvňujú davy, mali ísť príkladom, netreba pripomínať. Realita je však iná…

Problém v spoločnosti

Naozaj je riešením len akceptovať fakt, že niektoré deti sa dobrovoľne vzdajú detstva a žijú v strachu z toho, že raz zostarnú? Táto doba je šialená a rozhodne by mala dbať na pravé hodnoty. Mladé ženy potrebujú podporu rodičov či starších súrodencov, ktorí im vysvetlia, že „realita“ sociálnych sietí nie je skutočný život.

Sleduj náš Instagram

Zdroj: hashtag.sk
Odporúčame