Sagan prezradil, ako vyzerá jeho tréningový týždeň: Radšej to neskúšajte, nemuseli by ste to prežiť

Peter Sagan

Peter Sagan

#Peter Sagan je trojnásobný majster sveta a cyklista, ktorý má za sebou v mladom veku viac, ako stovku individuálnych víťazstiev. Každému preto musí byť jasné, že Žilinčan odmaká desiatky hodín týždenne, či už na ceste, alebo v posilňovni. Potvrdil to tiež nedávno článok, ktorý vyšiel v britskom časopise Cycling Weekly.

V ňom je podrobne rozobratý tréningový plán Petra Sagana tak, ako ho čaká presne o týždeň – medzi 20. a 26. novembrom. Len pre pripomenutie, preteky sa momentálne nejazdia, takže ide o tréning mimo sezóny.

Pondelok:
Na úvod týždňa čaká Sagana dvojhodinový tréning na ceste. Jeho tréner, Patxi Vila, hovorí, že ide o jazdu bez väčšej záťaže s tým, že sa majú rozohriať jeho nohy. Po návrate z bicykla smeruje Sagan do posilňovne, kde má naplánovanú sériu cvikov zameranú na rýchlosť. Cieľom je pritom dať do pohybu čo najväčšie množstvo svalov v tele.


KVÍZ:Podľahli ste Saganománii? Zistite, či viete o slovenskom majstrovi sveta všetko


Utorok:
Po cvičnej jazde z úvodu týždňa Sagan trénuje viac na bicykli. Čaká ho 3,5 hodinová jazda s intervalmi. Za ten čas tak spraví štyri až šesť 10 minútových intervalov, keď jazdí približne na úrovni 85% jeho fyzických síl. Keď si uvedomíme, ako silný je Sagan ako cyklista, ide teda o skutočnú nálož.

Streda:
Čas na ceste sa zvyšuje. V stredu Sagana čaká 4,5 hodinová jazda s dvoma alebo troma kopcami s tým, že stúpania atakuje na úrovni 90% jeho síl. Jazda cez stúpania je vždy dlhá okolo 10 až 20 minút. Cieľom je nájsť ideálny pomer intenzity a rýchlosti, no zároveň to nepreháňať.

Štvrtok:
Po intenzívnej jazde zo stredu týždňa vo štvrtok Sagan odpočíva. Aspoň čo sa týka cyklistickej terminológie. Znamená to, že jazdí približne 90 minút. Ide o takzvanú coffee ride, po ktorej ho čaká opäť telocvičňa, kde ho čaká rovnaký program, ako v pondelok.

Piatok:
Koniec pracovného týždňa prináša Saganovi 3,5 hodinový tréning na ceste, v ktorom ho čaká niekoľko kratších intervalov so zameraním na silu. Počas jazdy sa musí pripraviť na dva alebo tri bloky pozostávajúce z 12 opakovaní minútových šprintov. Tie zajazdí na úrovni 100 až 105% jeho síl. Medzi každým šprintom má približne dve minúty na oddych. Mimochodom, tieto intervaly jazdí na zvlnenom povrchu.


Môže vás zaujať: 
Sagan je legendou športu: Toto je 5 dôvodov prečo je jeho titul fantastický pre celý národ


Sobota:
Ako hovorí jeho tréner, Sagan potrebuje aj trocha slobody a možnosť zajazdiť si tiež s jeho priateľmi. To ho čaká v sobotu, keď jazdí dlho – medzi 4 a 5 hodinami – no bez špeciálnych intervalov či tréningových metód. No ak má Sagan pocit, že je mu málo, z času na čas zapne motor na stúpaniach.

Nedeľa:
Konečne oddych. Nedeľa je dňom, keď sa jeho telo musí dať dohromady. „Počas oddychového dňa sa snažím spať dlhšie. Okrem toho si pozriem film, trochu čítam a ak je to možné, zahrám si PlayStation.“

Tak čo, trúfli by ste si na tréningový plán  majstra sveta? Väčšinu z nás smrteľníkov by to asi zabilo. Teda, s výnimkou toho PlayStationu.

Reportáž o Saganovom tréningu z roku 2015:

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close