RECENZIA Zrodila sa hviezda s Lady Gaga je horúcim kandidátom na Oscara: Slza vybehne i nejednému chlapovi

Zdroj: Continental Film

#Hollywood napísal už množstvo rôznych príbehov. Niektoré z nich (Ben Hur či Sedem statočných) by sa však nemali recyklovať a točiť nanovo. Nektoré však za to stoja a sú unikátnym obrazom súčasnej spoločnosti. Do slovenských kín dorazila romantická dráma Zrodila sa hviezda. Možno tomu ani nebudete chcieť veriť, no ide o štvrtú verziu (viacmenej) rovnakého filmu, ktorý do kín prišiel už v rokoch 1937, 1954 a 1976. Stálo to aj tentokrát za to?

Keď nováčik zatieni profíka

Vo filme Zrodila sa Hviezda sa v hlavných úlohách predstaví štvornásobný držiteľ nominácie na Oscara Bradley Cooper a spevácka pophviezda Lady Gaga. Kým pre Bradleyho Coopera ide o režisérsky debut, pre Lady Gaga o jej prvú hlavnú rolu vo filme. V novom spracovaní romantickej drámy Zrodila sa hviezda, stvárni Bradley Cooper ostrieľaného muzikanta Jacksona Mainea, ktorý objaví a zamiluje sa do začínajúcej speváčky Ally (Lady Gaga).

Tá už svoj veľký sen o hviezdnej kariére vzdala, pokým ju Jack neprinúti vyjsť na pódium pod svetlá reflektorov. Ale keď jej raketový štart zatieni jeho vlastnú kariéru, Jack stále obtiažnejšie nesie svoj ústup z veľkých pódií a o to viac bojuje so svojimi vnútornými démonmi.

Zdroj: Continental Film

Na samom začiatku musím vyzdvihnúť herecký výkon Lady Gaga. Úprimne, nechápem kde Cooperovi napadlo obsadiť do hlavnej ženskej úlohy práve ju, no nech to bolo ako chcelo, urobil najlepšie ako mohol. Speváčke Herečke totiž celý jej výkon „zožeriete“. Tešíte sa s ňou, chápete jej hnev, plačete s ňou. Lady Gaga má v tomto prípade už teraz istú nomináciu na Zlatý Glóbus a nečudoval by som sa, keby sa jej ušla aj na Oscara.

Hudba, ktorú si zamilujete

Film má pomerne svižné tempo a na plátne sa stále niečo deje. Dvojica si aj napriek vnútorným démonom k sebe nájde cestu až prekvapivo rýchlo a spoločne sa vydáva na turné. Allyina kariéra rastie rovnakým tempom ako Jacksonov sklon k alkoholu a práškom a misky váh pomaly prestávajú byť v rovnováhe. Pár začína mať medzi sebou častejšie roztržky, čo síce vedie k rôznym problémom, no rozhodne nie k strate citov medzi oboma postavami.

Zdroj: Continental Film

Najvýraznejším prvkom filmu je samozrejme hudba. Niektoré z motívov (budú brať zlaté sošky) si odnesiete z kina aj domov, pričom si ich budete pohmkávať ešte aj najbližšie dni. Piesne sú emočne veľmi silné, texty vyšperkované a samotná hudba famózna. Čerešničkou na torte je potom samotné finále, pri ktorom nezostane ani jedno oko v sále suché.

Bradley Cooper vo svojej režisérskej prvotine ukazuje, že je nielen mimoriadne talentovaným hercom, ale zároveň aj tvorcom. A Lady Gaga zase, že je nielen skvelou speváčkou, ale rovnako kvalitnou herečkou. Film je veľmi zručne nakrútený a len málokto by asi na prvý pohľad povedal, že ide o niečí prvý projekt na režisérskej stoličke.

Najromantickejší film roku

Samozrejme, stále ide o romantický film so zápletkou, ktorú ste mohli vidieť už nespočetne veľakrát. Pokiaľ je ale nakrútená so srdcom, citom pre detail, kvalitnými hereckými i speváckymi výkonmi a vášňou, ide o výnimočný projekt. Rozhodne najromantickejší film roku, ktorý jednoducho musíš vidieť v kine.

Dostali ste chuť zájsť na niečo do kina? Pozrite na program CINEMAXU vo vašom meste!