RECENZIA Vojna o planétu opíc: Famózne stvárnenie Caesara, vysoká úroveň trilógie!

youtube

#Fanúšikovia trilógie Planéta opíc sa konečne dočkali tretieho dielu spracovania tejto kultovej témy. Presne dva roky po Úsvite planéty opíc prichádza do kín diel s názvom Vojna o planétu opíc. 12. júla mal premiéru film, na ktorý sa oplatí zájsť si do kina. Je sa veru na čo pozerať…

Všetko odštartoval rok 2011, keď prišiel do kín film s názvom Zrodenie planéty opíc. Aj keď téma boja o planétu medzi opicami a ľudstvom bola už stvárnená, nikto nečakal, že sa film ujme tak dobre. Vyslúžil si preto v roku 2014 pokračovanie pod názvom Úsvit planéty opíc. Bola len otázka času, keď sa dočkáme aj tretieho pokračovania. Aby sme vám mohli priniesť naše dojmy sme zašli do kina a overili si, či aj tretie pokračovanie bude tak dobré, ako predošlé dva diely.

Otvorená vojna medzi opicami a ľuďmi naberá na obrátkach. Situácia v opičom klane nie je najlepšia, pretože straty opíc sú priveľké. Celý dej naštartuje moment, keď sa neľútostný plukovník McCullough rozhodne zaútočiť na opice a zabije Caesarovi ženu aj syna. To spustí v Caesarovi neutíchajúci pocit po pomste.

Tu by si však mali všetci chtíči veľkých bojových akcií rozmyslieť, či na film pôjdu. Namiesto krvilačných scén film stavia na premyslenosti deja a vnútornom stvárnení postáv. Aj vďaka tomu je film úžasne atmosférický.  Sledovať vnútorné pohnútky osobností pri vyhrotených situáciach bolo oveľa zaujímavejšie, ako sledovať guľku za guľkou a krv. Malým mínusom môže byť postava komickej „Zlej opice“, ktorý chvíľami rozbíja dej.

Ďalším plusom sú excelentné vizuálne efekty, avšak to, čo robí film absolútnom topom je neskutočné stvárnenie šimpanza Caesara v podaní Andyho Serkisa. Ten si kvôli tejto úlohe naštudoval správanie aj gestikuláciu opíc a jeho výkon je doslova dychberúci.  Film obsahuje všetko, čo od dobrého „trháka“ čakáte. Brilantné stvárnenie postáv, strhujúci príbeh a dojemný záver, kde sa nejeden divák neubráni slzám a v závere si bude klásť otázku, čím sme lepší od opíc a čo ľudí robí ľuďmi.

Ak by sme mali hodnotiť film číselne, rozhodne by sme mu dali 9 z desiatich bodov. Ide o jednu z najlepších trilógií posledných rokov a ak sa rozhodnete ísť na to do kina, sme presvedčení, že budete spokojní.

Trailer na film si môžete pozrieť nižšie.