RECENZIA Vojna medzi USA a Ruskom neskončila: Oplatí sa ísť do kina na Hunter Killer?

#Samotný opis filmu Hunter Killer: Neviditeľný zabijak, sľubuje akčnosť a napätie. Téma rivality a napätia medzi USA a Ruskom zrejme nikdy nevyprchá a je dnes ešte o niečo aktuálnejšia, ako v posledných rokoch. Zrejme aj z toho čerpali námet tvorcovia, ktorí sa dej rozhodli vsadiť do vôd Severného ľadového oceánu. Mimo dosahu ľudských očí tu majú prebiehať nebezpečné hry, provokácie a dokazovanie sily. Veľmoci k tomu využívajú najmodernejšie nukleárne ponorky. Ako to dopadne?

K.O. bez varovania

Ruská ponorka pod hladinou pošle bez varovania svojho soka na dno. Veta, ktorá je vytrhnutá z oficiálneho popisu predznamenáva duch filmu. Keď si k tomu prirátame samotný fakt, že film vznikol v Amerike, je zrejmé, kto tu bude vykreslený v zlom svetle. Po tom, ako zmizne ruský prezident, treba zachraňovať svet, čoho sa ochotne zhostia Američania. A to je chyba, pretože takato prvoplánovosť filmom veľmi ubližuje.

Nerovnomerné rozloženie

Nebyť nachos so syrovou omáčkou, tak v prvej polovici filmu zaspím. Veľmi sa ťahala a bola zdĺhavá, naopak, druhá polovica bola už o poznanie lepšia. V niektorých pasážach som mala dokonca pocit, ako keby nevedeli, ako ďalej pokračovať a uvedomovali si, že z pomerne dobrého nápadu urobili trapošinu.  Oceňujem uveriteľnosť ponorky a jej prostredia, v ktorom sa Butler pohyboval veľmi prirodzene. Kamerové zábery sa im podarili naozaj na výbornú.

Absencia 3D

Nepatrím k veľkým fanúšikom 3D filmom. Priznávam, je to najmä preto, že nosím okuliare a keď si na ne nasadím aj ďalšie, celý film si ich nervózne posúvam z nosa. Okuliarnici zrejme vedia, o čom hovorím. Hunter Killer nie je film, ktorý by sa premietal v 3D verzii. Aj keď som sa tomu najskôr potešila, toto je film, kde by som práve 3D ocenila. Paradox, že? Snímka má ale množstvo scén, ktoré by sa pri kvalitnom 3D spracovaní mohli vryť divákovi pod kožu a posunúť tak film na úplne inú úroveň. Viem si predstaviť, ako sa ľudia v sále nenápadne vyhýbajú kvapkám či strelám, či naopak, ako riadia ponorku. Škoda toho.

Divní herci

Kým na súši uprostred nepriateľského územia má americké komando za úlohu zabezpečiť a zachrániť ruského prezidenta, pod hladinou je povolaná do akcie špeciálna útočná ponorka s Gerardom Butlerom v úlohe jej kapitána. Hollywoodsky herec bol správnym ťahom, jeho kamenná tvár udržiavala diváka v napätí a nedalo sa odčítať, čo má za ľubom. Horšie to bolo s výberom ostatných hercov.

Ruský prezident vyzeral ako rodený Američan, jeden z ruských „vojakov“ sa až nápadito podobal na Putina a to, že USA majú prezidentku navodzovalo ešte viac nereálny dojem z celého filmu. Okrem Gerarda Butlera sa vo filme objaví aj Gary Oldman, Linda Cardellini alebo Ryan McPartlin.

Zhrnutie

Aj napriek doteraz nie príliš pozitívnym slovám musím uznať, že ma film ako-tak bavil a udržoval v napätí. Dej bol síce predvídateľný a príliš proamerický, ale ako vyplnenie nudného dňa to je fajn voľba.V skratke ide o hrdinský gýč pre nenáročného diváka. No ten neurazí.

Hodnotenie: #####

Dostali ste chuť zájsť na niečo do kina? Pozrite na program CINEMAXU vo vašom meste!