RECENZIA Spider-Man na výlete v Európe: Svieže pokračovanie ti ukáže, ako vyzerá svet po Avengers: Endgame

Zdroj: CINEMAX

#Spider-Man je dlhodobo jednou z najobľúbenejších komiksových postáv od Marvelu. Mohol za to hlavne veľký úspech pôvodnej trilógie od Sama Raimiho (2002-2007). Posledná časť bola síce kasovo najúspešnejšia, no diváci nešetrili kritikou, takže od ďalšieho pokračovania sa upustilo a štúdio Sony sa rozhodlo pre reštart. The Amazing Spider-Man bol síce vizuálne skvelý, no príbeh poriadne škrípal a tak sa práva na sfilmovanie čiastočne vrátili pod Marvel, ktorý ho konečne mohol zaradiť do MCU.

Zdroj: CINEMAX

Veľké očakávania

Prvý film s podtitulom Homecoming mal skvelého záporáka a Peter Parker v podaní Toma Hollanda si fanúšikov získal. Účasť v ostatných filmoch MCU potešila a o to viac boli ľudia zvedaví na pokračovanie, ktoré nakoniec uzatvára tretiu fázu celého filmového univerza. Ako sa teda podaril školský výlet do Európy, kde môžeš napríklad vidieť aj Liberec Prahu?

Po udalostiach z Avengers: Endgame sa Spider-Man stretáva s celkom novou zodpovednosťou. Vo svete, ktorý sa navždy zmenil, však naňho číhajú aj nové hrozby. Peter sa s priateľmi vyberie oddýchnuť si na prázdniny do Európy, no Nick Fury sa ho snaží presvedčiť, aby sa pridal k novému superhrdinovi menom Mysterio v boji proti záhadným Elementálom. To je však úplný opak toho, čo chce Spider-Man.

Zdroj: CINEMAX

Nové lokácie a skvelí herci

Na začiatok musím povedať, že bolo veľmi príjemné vymeniť po šiestich filmoch (rátajúc aj animované Paralelné svety) prostredie New Yorku za nové lokácie. O to viac, keď množstvo z nich je divákovi známych aj osobne. Postupne so Spideym navštíviš nielen Benátky, ale aj Berlín, Londýn či Prahu. Strieľanie pavučín a lozenie po historických budovách je príjemným protikladom Veľkého jablka.

Kiná v lete ovládne Spider-Man aj návrat Levieho kráľa: Ktoré filmy nezmeškať v júli?

Ešte príjemnejším prekvapením snímky je Jake Gyllenhaal čoby Mysterio. Jeho postava má úplne všetko, čo by od tejto klasickej komiksovej postavy čakal. Veľkým plusom je, že Jake má nielen prirodzenú charizmu, ktorou si ťa totálne získa, ale zároveň si fantasticky s Tomom Hollandom sadli a túto ich bromance môžeš sledovať aj na sociálnych sieťach.

Zdroj: CINEMAX

Holland si svoju postavu patrične užíva a teším sa, že sme sa konečne dočkali takého Spideyho, aký bol v komiksoch. Mladý teenager, ktorý ešte nemá presnú predstavu o niektorých životných hodnotách. Poteší však aj účasť Nicka Furyho či skvelý výkon Zendaye. Romantická linka dvoch nerdov do filme perfektne funguje a mnohí sa v nej podľa mňa aj nájdu.

Svet po Thanosovi

Dôležitým aspektom filmu je, že práve tento (a nie Endgame) uzatvára tretiu fázu Marvel Cinematic Universe. Dostávame tak aj odpoveď na to, ako sa svet vyrovnal s lusknutím a odlusknutím Thanosovho vyčíňania. Nebudeme ti ale nič prezrádzať. Zájdi do kina a presvedč sa na vlastné oči.

Zdroj: CINEMAX

Nové pokračovanie Spider-Mana sa skutočne podarilo. Samozrejme, niekto môže povedať, že úvod je pomerne odfláknutý, rozbeh akcie pomalý a niektoré rozhovory Peterových spolužiakov a učiteľov trápne. Na druhú stranu treba povedať, že všetci sypú humorné hlášky ako na bežiacom páse a nudiť sa rozhodne nebudeš. Far From Home je dôležitým filmom pre budúcnosť Marvelu a preto by si ho rozhodne nemal v kinosále vynechať.

Dostal si chuť zájsť na niečo do kina? Pozri na program CINEMAX vo vašom meste!

PS: Rozhodne si počkaj na úplný koniec filmu. Druhý Spidey totiž ponúka bezkonkurenčne najlepšiu potitulkovú scénu v doterajšej histórii celého MCU (a druhá tiež stojí za to)!