RECENZIA Šialená Harley Quinn dostala vlastný film bez Jokera: Skvelý vizuál doslova zabíja hlúpy scenár

Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)- Zdroj: Warner Bros.

#Plány DC a štúdia Warner Bros. konkurovať MCU (Marvel Cinematic Universe) so svojím DCEU (DC Extended Universe) sa totálne rozsypali. Henry Cavill zavesil Supermanov plášť na klinec a upísal sa Netflixu na niekoľko rokov v úlohe Witchera, Ben Affleck skončil s hraním (a nakrúcaním) Batmana v súvislosti s problémami kvôli démonovi vo fľaši. Nehovoriac o problémoch s Justice League, ktorú opustil režisér a dokončovať ju musel Joss Whedon, režisér Avengers.

Komiksový svet v rozklade

K tomu pridajme doslova retardovaný tretí akt Suicide Squad, divácky nie príliš prijatého Jokera v podaní Jareda Leta, ktorý sa zdul na štúdio kvôli neobsadeniu v jeho sólovke (gratulujeme Joaqiunovi Phoenixovi k zlatej soške za výkon) a sólovke Flasha, o ktorú nikto nemal záujem ešte predtým, než sa začala sústavne odkladať. Okrem toho už Matt Reeves točí svojho Batmana s Robertom Pattisonom.

V konečnom dôsledku tu teda ešte máme Wonder Woman, ktorá sa vezie na vlne girl power (dvojka dorazí do kín už v júni), Aquamana, Suicide Squad, z ktorého vyniká jedine Margot Robbie, no ani to nebráni tomu Jamesovi Gunnovi (režisér Stráždov Galaxie), aby natočil reboot a použil v ňom aj niektoré z postáv, ktoré sme už videli (ako, to je stále záhadou). Celkom bordel, čo povieš? Do toho všetkého sme sa dočkali sólovky vyššie spomínanej antihrdinky, ktorá nesie názov Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn (Birds of Prey And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn). A ako to dopadlo?

Tvrdý rozchod a hľadanie samej seba

Po rozchode s Jokerom sa Harley Quinn snaží nájsť vo svete svoje nové miesto. Vo filme rozpráva hlavná hrdinka svoj prekvapivý príbeh tak, ako to vie len ona. Keď sa v Gothame jeho najnechutnejší sebestredný zločinec Roman Sionis a jeho horlivá pravá ruka Zsasz zamerajú na dievča menom Cass, mesto počas jej hľadania okamžite prevrátia hore nohami. Cesty štyroch svojských žien – Harley, Huntress, Black Canary a Renee Montoya – sa pretnú a ony nemajú na výber. Musia sa spojiť, aby zločinca porazili.

Je nutné určite pochváliť Margot za stvárnenie Harley. Zo scenára dokázala vydolovať všetko, čo sa dalo, vďaka čomu opäť doručila tú správne strelenú ženskú, ktorú si toľko ľudí po celom svete zamilovalo. Bohužiaľ, zvyšok hereckého osadenstva sa moc nepreviedol. Ewan McGregor si síce postavu Black Mask užil naplno, no v porovnaní s komiksovou predlohu tohto záporáka ide o sklamanie.

Farebný vizuál a nudný scenár

Vizuál na druhú stranu vyzerá naozaj dobre a v tomto smere nie je filmu veľmi čo vytknúť. Lokácie (hlavne finálna) sú originálne, všetko je farebné a po tejto stránke film vôbec nenudí. Ani hudba, ktorá sa spolieha skôr na piesne než hudobné motívy nie je rušivá a do filmu ako-tak pasuje.

Problém tkvie v scenári. Ten napísala Christina Hodson (Bumblebee) a rozhodne nejde o žiadnu slávu. Koncept filmu je podobný, ako v prípade Deadpoola (a teda mierne chaotický dej vyrozprávaný očami hlavnej hrdinky). Škrípe aj humor, pretože film miestami vyzerá tak, akoby ani nevedel, čím chce naozaj byť. Dobré hlášky zabíjajú nudné scény a R-ko je využité naozaj na minimum. Ešte aj tá teasovaná hyena je tam dve minúty čistého času.

Klinec do rakvy

Vo výsledku ide o priemerný film, ktorý sa stále tak trošku hľadá, rovnako ako hlavná hrdinka. Nebyť výrazného ťahúňa v podobe Margot Robbie, asi by bol z toho ešte väčší prúser, ako je. Snímka je jednoducho nudná a niekde pri konci sa prichytíte pri tom, ako vám je osud väčšiny postáv vlastne úplne ukradnutý. A to naozaj zamrzí. Ako finančný klinec do rakvy DCEU však poslúži ukážkovo.

Dostal si chuť zájsť na niečo do kina? Pozri na program CINEMAX vo svojom meste!

PS: Názov Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) sa zdal scenáristke Christine Hodson ako skvelý nápad, a aj keď išlo iba o pracovný názov, nakoniec sa ho rozhodli použiť. Nakoniec to vyzerá tak, že práve kvôli tomu (a nevýraznej kampani) film zatiaľ zarobil len 155 miliónov a je takpovediac „v srabe“. Štúdio sa preto rozhodlo celý film premenovať a poslať do do kín ako Harley Quinn: Birds of Prey. Len toto muselo stáť nemalé peniaze, nehovoriac o tom, že v Európe ho radšej kvôli finančným stratám už ani premenovávať nebudú.