RECENZIA Medvedík Pú ti ukáže, čo je v živote dôležité: Detský film, ktorý si užijú hlavne dospelí

Saturn SK

#S hranými remejkami kreslených a animovaných filmov z dielne štúdia Disney sa v posledných rokoch  roztrhlo vrece. Dočkali sme sa dvoch dielov Alice v krajine zázrakov, Pana, Popolušky či Krásky a zvieraťa. Okrem toho štúdio plánuje Aladina, Mulan a dokonca aj hraného Levieho kráľa. My sa dnes pozrieme na snímku, ktorá tak trošku vybočuje z tohto trendu (a teda nejde o remake). Christopher Robin je totiž pokračovaním. A my ti dnes povieme, prečo by si ho mal vidieť.

Saturn SK

Dospelý Christopher Robin tvrdo pracuje v zamestnaní, je mizerne platený a jeho budúcnosť vo firme je neistá. Práca ho vyťažuje natoľko, že na dcérku a manželku má iba málo času. Christopher už nadobro zabudol na svoje idylické detstvo s prostomyseľným plyšovým medvedíkom a jeho kamarátmi. Keď sa však s medvedíkom po rokoch stretne, ich priateľstvo opäť vzplanie a pripomenie Christopherovi nekonečné dni detských radovánok a zábavy, ktoré ako malý chlapec zažíval.

Dokonalý dizajn a feeling

Jedinečný vizuál filmov od štúdia Disney je už akýmsi trademarkom. Povojnové obdobie dodáva filmu zaujímavý feeling a aj dizajnovému riešeniu „plyšových“ hrdinov sa nedá nič vytknúť. Ewan McGregor sa svojej úlohy zhostil naozaj dokonale a jeho presvedčivému výkonu nemáme čo vytknúť. Postava jeho manželky je však nevyužitá a v tomto prípade takpovediac iba „do počtu.“ Jeho dcéra takisto nedostala príliš veľa priestoru a v deji figuruje len ako premostenie finálnej časti filmu.

Saturn SK

Ono to však vôbec nevadí. Snímka je v prvom rade o Christopherovi a jeho priateľoch z detstva. Sledovať hlavu rodiny, ktorá vyrástla a zabudla na svojich priateľov prináša pichnutie pri srdci nejednému dospelému divákovi v sále. Odzrkadľuje totiž presne to, čím sme si všetci prešli (a deti to ešte len čaká). Do popredia sa stavia vzťah medvedíka Pú a Christophera. To v niektorých pasážach vôbec nevadí, napríklad od prvého stretnutia a cestu do Stoakrového lesa. Potom však zamrzí, keď vidíme nevyužitý potenciál ostatných postáv, ako je Tiger či Sova.

Prepisovať, prepisovať, prepisovať

Scenár samotného filmu je veľmi jednoduchý, no pritom sa na ňom podieľali až traja ľudia. To zvyčajne znamená len jediné – prepisovalo sa. A v tomto prípade určite viac, než sa na prvý pohľad môže zdať. Snímka je akoby spojením dvoch rôznych filmov, ktoré samostatne fungujú perfektne, v ich spojení to sem-tam škrípe. Vďaka svojej emotívnej linke a schopnej hudbe (žiaľ, bez žiadnych pamätných motívov) však v konečnom dôsledku ide o veľmi schopný rodinný film.

Saturn SK

Christopher Robin je tak emotívnou sondou do duše dospelého človeka, ktorý v sebe musí objaviť dieťa a aj napriek nálepke filmu pre deti viac zasiahne dospelého diváka a núti ho zamyslieť sa nad životom. O tomto smerovaní projektu nasvedčuje pravdepodobne aj fakt, že do kín prichádza (chvalabohu) s titulkami a tiež s viac ako 100 minútovou stopážou, pri ktorej dieťa nemá šancu udržať pozornosť.

Veľká škoda, že marketingové oddelenie nezapracovalo na inom názve filmu, nakoľko Christopher Robin nie je v našich končinách ani zďaleka tak známy, ako samotný medvedík Pú. Kvôli tomu asi do kina zájde omnoho menší počet ľudí, než by si tento projekt zaslúžil. Skutočne totiž stojí za to.

PS: Veľmi sa teším na internetové koláže s červeným balónikom, Pú a hororovým Pennywiseom.

Dostali ste chuť pozrieť si tento film? Pozrite na program CINEMAXU vo vašom meste!

Zdroj: Saturn SK, Cinemax