RECENZIA Filmový Aladin je vizuálne aj príbehovo skvelou jazdou, ktorú si užijú aj milovníci kresleného originálu

Zdroj: Cinemax

#Hrané verzie starých známych kreslených či animovaných príbehov od štúdia Disney by sme mohli pomenovať úspechom. Popoluška či Kráska a zviera hravo v kinách zarobili miliardu a predstavitelia štúdia sa tak rýchlo pustili do práce na ďalších remakeoch. Najnovším z nich je Aladin, ktorý momentálne zobral útokom domáce i zahraničné kiná. Ako však obstál?

Zdroj: Cinemax

Zlodej s dobrým srdcom

Aladin je chudobný chlapec z trhoviska, ktorého jediným majetkom i priateľom je jeho opička Abu. Denne sníva svoj sen o úniku z bezútešného života v biede a o láske krásnej Jazmíny. Osud sa nakloní v jeho prospech, keď ho chce zlý sultánov poradca Džafar využiť na získanie kúzelnej lampy z jaskyne, skrytej uprostred púšte. Aladin sa stane majiteľom čarovného koberca a lampy, ktorej dobrý džin mu môže splniť tri želania.

Aladin sa s jeho pomocou skutočne priblíži k princeznej, doteraz neústupne odmietajúcej nápadníkov, a získa jej lásku. Stále ho však trápi jeho prostý pôvod, ktorý sa jej zdráha priznať. A to ho ešte čaká súboj so zradným Džafarom a jeho papagájom Jagom, ktorý sa na čas zmocní nielen lampy, ale aj sultanátu i princeznej.

Zdroj: Cinemax

Príjemné prekvapenie

Na začiatok môžeme povedať, že Aladin je veľmi príjemným prekvapením. Pôvodná mediálna kampaň totiž nevyzerala vôbec dobre a po zverejnení prvého traileru sa vlna kritiky zosypala hlavne na Willa Smitha a jeho výzoru Džinyho. A to je vlastne jediný problém tohto filmu. Mnoho ľudí totiž zostalo pri prvom dojme a preto na film nepôjdu. A to je obrovská škoda.

Režisér Guy Ritchie rešpektuje animovanú verziu spred 26 rokov, no zároveň pridáva niektoré prvky, typické pre neho samého. Okrem toho je príbeh o niečo humornejší, dlhší a veľkolepejší. Zároveň sa snaží odstrániť niektoré chyby svojej predlohy (ide skôr len o nelogickosti; pokiaľ si ešte stále pamätáš animovanú verziu, presne budeš v kine vedieť, o čom hovoríme). Na druhú stranu si však tvorcovia uvedomovali, že sú veci, ktoré sa jednoducho nesmú za žiadnych okolností meniť. Preto napríklad nechýbajú piesne Friend Like Me či A Whole New World.

Zdroj: Cinemax

Will Smith si kradne scény pre seba

Čo sa týka hercov, hlavný hrdina Mena Massound je charizmatický sympaťák, ktorému jednoducho budete fandiť, Naomi Scott je jednoducho nádherná a aj ten Jafar sa nakoniec celkom podaril. Osobitnú pozornosť si zaslúži Will Smith, ktorého rozhodne čakala najťažšia skúška. V pôvodnej animovanej verzii totiž zahviezdil v postave Džinyho Robin Williams, ktorého stvárnenie bolo jednoducho dokonalé.

Will si to podľa všetkého veľmi dobre uvedomoval a podľa toho koncipoval aj svoje vlastné stvárnenie. Smith sa tak nesnaží Williamsa napodobňovať, ale ctí si jeho odkaz, buduje na pevných Robinovych základoch a vzdáva mu hold. Menším nedostatkom sú niektoré vizuálne efekty spojené priamo s jeho osobou, inak ide o fantastickú robotu trikárov počas celého filmu. Ochrancov zvierat zase možno poteší, že Abu je kompletne digitálny.

Zdroj: Cinemax

Najlepšie, čo sme mohli dostať

Celý projekt je prešpikovaný nádherným vizuálom, ktorý hýri farbami a spolu s veľkolepými kulisami tvorí skvelú zmes, ktorá sadne azda každému. Menším problémom pre deti môže byť v konečnom dôsledku dĺžka, ktorá sa prehupla cez dve hodiny. Na plátne sa ale vždy niečo deje, takže je pravdepodobné, že zostanú prikované do sedačiek. A o to v konečnom dôsledku išlo.

Dostal si chuť zájsť na niečo do kina? Pozri na program CINEMAXU vo vašom meste!

PS: Aby sme si to celé ale ujasnili, animovaná verzia je v každom jednom ohľade lepšia. Pokiaľ však niekedy mala vzniknúť hraná verzia, toto je podľa mňa najlepšia možná verzia, aká vôbec mohla vzniknúť.

Zdroj: Cinemax, Saturn Entertainment, csfd.cz