RECENZIA Animovaný Ralph sa vracia do kín a nie je len pre deti: Pokračovanie disneyovky jednotku neprekonalo

Zdroj: Cinemax

#Nájsť v dnešnej dobe animák, ktorý by svojím príbehom a spracovaním zaujal nielen deti, ale aj dospelých rodičov, je skutočným umením. V roku 2012 sa to však štúdiu Disney podarilo bravúrne. Do kín prišiel Ralph Rozbi-to. Ten nielenže vzdával poctu známym osembitovým hrám, ktoré zahriali pri srdiečku nejedného ich postaršieho fanúšika, ale zároveň dokázal prísť aj s atraktívnym príbehom pre deti.

Skvelá animácia, prepracované odkazy na časy dávno minulé a poriadna dávka kvalitného humoru projektu zaručili celosvetový úspech, kvalitné hodnotenia a finančné zisky. V štúdiu teda príliš dlho neváhali a odklepli pokračovanie, ktoré aktuálne brázdi kiná po celom Slovensku.

Zdroj: Cinemax

Nekonečný svet internetu

V novom dobrodružstve Ralph opúšťa Litwakovu videoherňu a vydáva sa do nezmapovaného, rozsiahleho a vzrušujúceho sveta internetu, ktorý môže, ale aj nemusí prežiť jeho bezhlavé ničenie. Zlý chlapec z hry so známymi veľkými rukami a jeho kamarátka Vanellope von Schweetz, musia riskovať všetko na ceste skrz internet pri hľadaní náhradnej časti do Vanellopinej videohry Sugar Rush.

Cestou sa zoznamujú s občanmi siete, vrátane webovej podnikateľky Jesss, ktorá je hlavným algoritmom, srdcom a dušou trendy stránky BuzzTube. Ako to už býva, nie všetko dopadne úplne podľa predstáv a našich hrdinov čaká poriadne divoká i emotívna jazda skrz všetky zákutia internetu.

Zdroj: Cinemax

Pastva pre oči

Disney prichádza po šiestich rokoch opäť s vizuálne nádherným projektom. Po tejto stránke naozaj nemôžeme pokračovaniu vôbec nič vytknúť. Tvorcovia vyšperkovali každý jeden detail do dokonalosti a pripravili si veľké množstvo úplne nových elementov, ktoré sme predtým ešte nikdy nevideli.

Celé stvárnenie internetu zaujme nielen deti, ale aj dospelých. Oni však narozdiel od svojich ratolestí uvidia aj neuveriteľnú záplavu product placementu. To však prekvapivo v konečnom dôsledku až tak  nekazí dojem z tohto animovaného počinu.

Zmeny, ktoré cítiť

Pre scenáristu Phila Johnstona išlo prekvapivo o režisérsku prvotinu. Okrem toho sa však zároveň postaral (ako aj v prípade predchádzajúcej časti) aj o scenár, tentokrát však s menším rozdielom. Pri tvorbe prvého animáku na ňom spolupracoval s Jennifer Lee. Jej meno ti možno nič nehovorí, no keď ti povieme, že stála za Ľadovým kráľovstvom a aj jeho pokračovaní, iste zbystríš pozornosť.

Zdroj: Cinemax

Práve jej absencia a nahradenie Pamelou Ribon (Šmolkovia: Zabudnutá dedinka) akosi spôsobilo, že z pokračovania sa vytratila časť toho čara, ktoré z Ralpha Rozbi-to robilo tak skvelý príbeh. Objavovanie zákutí internetu je zaujímavé, no diváka jednoducho baví už omnoho menej, ako arkádový svet spred pár rokov.

Nudiť sa nebude nikto

Niektoré dejové linky sú príliš uponáhľané, no snímka sa nám na druhú stranu odvďačuje dokonalými scénami v Disneylande či efektnými automobilovými závodmi. Práve prvé spomínané však rozjasá celú sálu a užijú si ju určite všetci. Na druhú stranu tu potom máme finále, ktoré však akosi končí skôr, ako poriadne začne. A to je vzhľadom na prepálenú dĺžku projektu naozaj škoda.

Zdroj: Cinemax

Ralph búra nielen internet, ale aj srdcia divákov. Decká si samozrejme snímku užijú do poslednej sekundy, no a ani dospelí zase nevyjdu úplne naprázdno. Celkovo sa však nedokážem zbaviť pocitu, že aj napriek mnohým originálnym nápadom je pokračovanie o poznanie slabšie, než prvý diel. Nevnímajte to však tak, že ide o zlý animák, skôr len ako uznanie kvalít predchodcu.

PS: Klobúk dole pred dabingom Gabriely Dzuríkovej v úlohe Vanellope.

Dostal si chuť zájsť na niečo do kina? Pozri na program CINEMAXU vo vašom meste!

Zdroj: Cinemax