Aj ty viac túžiš po zážitkoch než vlastnom bývaní? Starší to možno nechápu, no pre našu generáciu je to bežné

Photo by Austin Distel on Unsplash

#V minulosti sa nám do hlavy vtĺkalo čokoľvek. Možno aj tebe babička tvrdila, že dobrá gazdinka pre pierko aj plot preskočí. Alebo babka k babce, budú kapce… Od mala sa nás snažili presvedčiť, že hodnotu majú len materiálne statky. Auto, pekné oblečenie či vlastné bývanie. No aj napriek týmto dobre mieneným radám si väčšina z nás ide svoje. Aj nová štúdia dokazuje, že o tom, čo máme robiť s financiami, máme oproti (pra)rodičom rozdielne predstavy.

Bývať vo svojom je fajn. Ak si však zoberieš privysokú hypotéku, hrozí, že hoci budeš mať pekný byt či dom, prakticky z neho nebudeš môcť vyjsť. Aj keď budeš túžiť po dovolenkách, akciách a tripoch, nebudeš mať na to peniaze.

Nebojíme sa nových zážitkov

Nová štúdia, ktorá bola uskutočnená na Cornell University hovorí za všetko. Deti miléniá, medzi ktoré s vysokou pravdepodobnosťou patríš aj ty, radšej minú peniaze na zážitky, než na kúpu nehnuteľností. Tento typ investície do zážitkov sa nazýva experience economy/zážitková ekonomika a v súčasnej dobe zažíva svoj vrchol. Približne 40 % dospelých Britov uvádza cestovanie ako top prioritu, na ktorú si šetria peniaze. Medzi mileniálmi toto percento dosahuje 50 %. Všetko nasvedčuje tomu, že trend rozvoja zážitkovej ekonomiky bude v budúcnosti ešte stúpať.

Photo by Rana Sawalha on Unsplash

Málokto z nás bude spomínať na našetrené peniaze

Na vysokej škole som mala spolužiačku, ktorá všetky zarobené peniaze minula na cestovanie. Radšej chodila stále v  tých istých veciach, no mala skvelý prístup k životu. Tvrdila, že radšej bude spomínať na kopec zážitkov, než na to, že počas vysokej ušetrila stovky eur. Pretože aj takú spolužiačku som mala. Od maturity si šetrila na vlastné bývanie. Jedla len vrecúškové polievky a biele rožky s paštekou. Ihneď po vysokej škole sa vydala. Či sa jej to šetrenie oplatilo, to netuším. S istotou však viem povedať, že samu seba oklieštila o množstvo zážitkov.

Nepotrpíme si na luxus

Štúdia odhaľuje aj ďalšie aspekty života mileniálov. Pri cestovaní si nepotrpíme na luxus a ubytovanie v 5-hviezdičkovom hoteli. Vieme sa uskromniť a čas, ktorý strávime cestovaním, sa snažíme využiť naplno. Nebojíme sa navštíviť aj neznáme miesta, stopovať, či nájsť si ubytovanie cez známych alebo pomocou ubytovacích portálov. Hlavné je, že máme kde hlavu skloniť. Veríme, že všetko sa nejako vyrieši.

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Polovica z nás sa naučila povedať ÁNO životu a rôznym zážitkom. Pretože tie nám nikto nevezme. Radšej sa budeme tlačiť v prenajatom byte spolu s našou partiou, ako bývať sami vo veľkometrážnom lofte, ktorý si nemôžeme dovoliť.

Ceníme si offline skúsenosť

Žijeme vo virtuálnej dobe. Väčšinu času sme pripojení na internet, či už cez mobil, tablet alebo počítač. No dochádza nám, aké cenné môžu byť skutočné zážitky, ktoré sme v detstve brali ako samozrejmosť. Našej túžbe cestovať a zažiť niečo na vlastnej koži sa prispôsobila aj ekonomika. Očakáva sa, že čoraz viac ponúkaných služieb bude úzko súvisieť s tým, po čom túžia (nielen) deti milénia – s cestovaním a zážitkami. A práve na tie budeme neskôr najviac spomínať.

Zdroj: independent.co.uk
Odporúčame