Prvá Nutella sa krájala ako chlieb, všetko zmenili až deti: Zisti tajomstvá svojej obľúbenej nátierky

Photo by Joseph Gruenthal on Unsplash

#Spoločnosť Ferrero má na svedomí hneď niekoľko pochúťok, ktorými neváhame zhrešiť. Čokoládové vajíčka Kinder Surprise, cukríky Tic Tac, Raffaello, Ferrero Rocher či Mon Chéri. Ich vlajkovou loďou sa však stala nátierka Nutella, ktorá má už 55 rokov.

Nemali dosť kakaa, použili orechy

Otcom Nutelly sa stal Pietro Ferrero, jeden z majiteľov malej cukrárne v Albe. Zmes s pôvodným názvom Gianduja obsahovala 50 % mandlí a lieskových orechov, druhú polovicu tvorila čokoláda. Recept vznikol počas vojny, kedy sa nedalo tak ľahko zohnať kakao a výroba klasickej čokolády tak bola výrazne sťažená. Zatiaľ čo kakaa bolo menej, orechových stromov v Piemonte bolo dosť. Tak prečo nevyužiť ich plody?

V povojnovom Taliansku sa Gianduja stala obrovským hitom. Pietro bol nútený presťahovať firmu do väčších priestorov a najať päťdesiat zamestnancov. Na začiatku výrobok predával prostredníctvom veľkoobchodov. Keď ale jedného dňa dorazil do milánskeho veľkoskladu, ktorý bol zavretý, zhromaždil sa okolo neho dav ľudí a celý náklad sa okamžite rozpredal. Keď zbadali ten veľký záujem, nakúpili autá s vlastným logom a rozvážali po celom Taliansku. Postupne začali s expanziou do zahraničia.

Najskôr sa dala krájať

Pôvodne bola Gianduja v pevnom stave, no Pietro ju stále vylepšoval. Zmes mala tvar podobný bochníku chleba a bola zabalená v potlačenom alobale. Tak sa dala dobre krájať a ukladať na chlieb. Mnohí ju používali ako rýchlo pripravenú desiatu pre deti do školy. Malí šibali si však vybrali sladkosť a chlieb nechali tak. Všetci mali ešte spomienky na nedostatky jedla z vojnového obdobia, preto Pietrov syn Michelle Ferrero vytvoril nátierku s pastovou konzistenciou. Bola krémovejšia a dala sa lepšie rozotierať. Vyvíjal sa však aj jej názov, maškrtníci ju kupovali napríklad s menom Supercrema Gianduja alebo Il Cremin. Názov Nutella sa ustálil až v roku 1964.

Navždy obľúbená

Aj napriek rôznym kauzám je o Nutellu stále obrovský záujem. Vo svete sa každych 2,5 sekundy predá jedna nádoba. Množstvo, ktoré sa vo svete predá za jeden rok, by dokázalo vrstvou pokryť viac ako 1 000 futbalových ihrísk. O tom, že je o Nutellu poriadny záujem, svedčí aj udalosť z roku 2013. V Nemecku vtedy ukradli z kamiónu 5,5 ton nátierky, čím vznikla škoda 20 000 dolárov.

Zdroj: Hashtag.sk
Odporúčame