Priprav si popcorn a vychutnaj si tieto top filmy: Ak sa zaujímaš o marketing a manipuláciu ľudí, nemali by ti ujsť

Foto: Alex Munsell/Unsplash.com

#Filmoví tvorcovia nachádzajú inšpirácie v podstate kdekoľvek, napríklad aj v živote reklamných agentúr. Ak sa zaujímaš o marketing či reklamu, tieto filmy by ti určite nemali ujsť.

Ďakujeme, že fajčíte

Za chytľavým názvom sa skrýva úspešný film, ktorý okrem zábavy prináša aj zaujímavé poznatky pre marketérov. Hlavný hrdina je lobistom tabakovej spoločnosti, ktorá chce, aby fajčilo čo najviac ľudí. V skvelom filme uvidíš, ako dokáže premakaný marketing zlomiť aj zásady pevne presvedčených ľudí.

Český sen

Samozrejme, v tomto zozname nesmie chýbať ani dokument z dielne našich českých susedov. Celý dej sa točí okolo prípravy reklamnej kampane na otvorenie nového hypermarketu. Ten však v skutočnosti vôbec neexistoval, išlo len o študentskú filmovú akciu. Výborný dokument ukázal, akou silou vie reklama pôsobiť a rozvíril množstvo diskusií.

Jonesovci

Na predmestie amerického mesta plného zbohatlíkov sa nasťahuje nová ukážková rodina, ktorá na prvý pohľad vyzerá ako úplne dokonalá. Akurát nie sú rodina. Ide o tajných zamestnancov marketingovej firmy, ktorých úlohou je nenápadne navádzať susedov na kúpu rôznych luxusných výrobkov a tým podporiť ich predaj.

99 frankov

Do temných zákutí reklamného biznisu ťa zavedie satirický film 99 frankov. Hlavným hrdinom je kreatívec z prestížnej reklamnej agentúry v Paríži. Octave je úspešný a má takmer všetko, čo chce. Pri jednej prezentácii naňho všetko doľahne, prestane mu práca dávať zmysel, podá výpoveď a vydá sa úplne inou cestou.

Kandidát

Náš domáci slovenský film Kandidát na jednej strane síce paroduje reklamnú brandžu, no na strane druhej ukazuje, čo dokáže kvalitne pripravená kampaň. Úlohou reklamnej agentúry vo filme je totiž spraviť z nevýrazného kandidáta víťaza prezidentských volieb. V hlavnej úlohe: divoká manipulácia verejnosťou. V týchto týždňoch veľmi aktuálna téma…

Vrtieť psom

Reklamné kampane sú neodmysliteľnou súčasťou predvolebného obdobia. Keď sa však niekoľko dní pred voľbami prevalí prezidentova sexuálna aféra, vtedy je nutné vytvoriť na odpútanie pozornosti úplne nový škandál. Úlohou hollywoodského producenta je vytvoriť fiktívny vojnový konflikt a natočiť ho vo filmových ateliéroch.

Odporúčame