Od troch lajkov na Instagrame po úspešný biznis: Petrine vtipné výmysly idú na dračku

Petra Štefáková. Zdroj: osobný archív

Petra Štefáková. Zdroj: osobný archív

Ako môže profil na Instagrame podnietiť vznik úspešného e-shopu? Petra Štefáková je kreatívna 26-ročná podnikateľka, ktorá svoje výstižné životné postrehy pretavila do projektu Dotyk slov. V e-shope dnes predáva oblečenie či predmety s vlastnými citátmi, ktoré Slováci milujú.

V mladosti zápasila s panickou poruchou

Niekedy vraj premýšľa príliš veľa. Počas puberty Petra zápasila s panickou poruchou, z ktorej sa síce vyliečila, ale zanechala v nej stopu na celý život. „Na mnoho ľudí vraj pôsobím flegmaticky. Ak ma však niekto spozná bližšie, zistí, že sa viem pekne vystresovať aj z maličkostí,“ smeje sa Petra.

Vždy ju fascinovali unikátne slogany a citáty. Dokonca natoľko, že ich začala sama vymýšľať. Založila si účet na Instagrame, kde svoje chytľavé, často vtipné či sarkastické životné pravdy zdieľa s fanúšikmi: „Ľúbim aj za chrbtom“, „Ak som príliš, nájdi si menej“, „Bez lásky a kávy je človek bezláskavý “. Aj takéto bonmoty nájdete na Petrinom profile.

„Mám pocit, že ľudia najviac milujú, keď sa vedia stotožniť s jednotlivými sloganmi, a chcú ich zdieľať s inými. Je príjemné zistiť, že aj druhí majú podobné myšlienky. Potom sme si ako komunita blízki,“ vysvetľuje zakladateľka projektu Dotyk slov.

Slogany navrhuje a kreslí rukou digitálne pomocou tabletu, čo celému konceptu dodáva pridanú hodnotu. Som si istá, že to je jeden z dôvodov, prečo to ľudí oslovilo. Každému sloganu venujem čas na jeho dizajn a tvorbu. Ťahy digitálneho štetca sú teda mojou prácou.

Na začiatku pomohli kolegovia

Dotyk slov pôvodne vznikol s cieľom deliť sa o myšlienky s vlastnou komunitou. Keď počet sledovateľov rástol, objavil sa nápad zhmotniť najlepšie citáty na oblečení či iných predmetoch. Petra však v tom čase nemala dostatok odvahy.

Presvedčili ju až kolegovia z Duckface media, ktorí v projekte videli potenciál. Práve oni jej minulý rok predstavili možnosť e-shopu na Shoptete a podporili ju aj z iných stránok. „Som im za to veľmi vďačná,“ vyznáva sa Petra. „Je fajn, keď je niekto ochotný druhému zafinancovať niečo, v čo verí, keď samotný zakladateľ na to nemá finančné prostriedky.“

Zdroj: Dotyk slov.
Dotyk slov oslovuje hlavne mladých ľudí. Zdroj: Dotyk slov.

Satira predáva najlepšie

Dotyk slov oslovuje hlavne mladých ľudí, ktorí milujú vtipné pravdivé myšlienky, radi cestujú a pijú kávu – jednoducho, užívajú si život. Pri tvorbe citátov sa Petra inšpiruje psychologickými knihami, trend mi na sociálnych sieťach, aktuálnou politickou alebo spoločenskou situáciou. Myšlienky vždy prispôsobí svojmu pohľadu na vec. Občas si dá poradiť od priateľa, inokedy s nápadom prídu kolegovia.

„Najlepšie sa v e-shope predávajú tričká. Tvoria jadro našej výroby. Práve vďaka nim dokážeme preniesť originálne myšlienky priamo do každodenného nosenia. Najúspešnejšie slogany sú tie s jemným satirickým podtónom,“ prezrádza Petra.

Na oblečenie a doplnky vyberá slogany podľa toho, koľko ľudí sa s nimi stotožňuje. Analyzuje dosahy, zdieľania a interakcie. Zároveň rozmýšľa aj nad tým, či sa daný slogan hodí na potlač, alebo bude vhodnejší na dekoráciu. Dbajú aj na kvalitu oblečenia a samotnej tlače. Aby nápisy vydržali krásne čo najdlhšie, využívajú sieťotlač, ide teda v podstate o ručnú prácu.

Shoptet je všetko v jednom

E-shop vznikol v roku 2024 na platforme Shoptet, ktorá je najrozšírenejším riešením na slovenskom a českom trhu. „Bol voľbou môjho kolegu, ktorý s ním má dobré skúsenosti. Cez platformu sám naprogramoval celý e-shop,“ hovorí zakladateľka projektu Dotyk slov.

Nespornou výhodou je takisto jednoduché rozhranie. „Na rozdiel od iných e-commerce riešení s ním dokáže pracovať aj človek, ktorý nie je technický typ,“ podčiarkuje Petra.

Pri programovaní sa ako najväčšia výhoda Shoptetu ukázala komplexnosť. Pri spustení e-shopu má prevádzkovateľ všetko potrebné na jeden klik, nemusí riešiť prevádzkovateľa platobnej brány alebo cookies lišty. Ak by sa aj objavil problém, Shoptet má podporu v slovenskom jazyku, ktorá dokáže poradiť a pomôže ťažkosti vyriešiť.

Viac o e-shopte na Shoptete

Zdroj: PR článok
Odporúčame