Novinka v marketingu: Reklama, ktorá ľudí baví, je stále populárnejšia

Getty Images

Pre tých, ktorí sa čo len trochu zaujímajú o marketing, zrejme nebude pojem „natívna reklama“ úplne neznámy. Ide totiž o trend, ktorý sa teší čoraz väčšej popularite. Firmám umožňuje prezentovať svoje produkty či služby bez toho, aby ľudí otravovala na nechcených miestach – práve naopak. Neraz ich natívna reklama niečo nové naučí alebo rozosmeje.

Predstavte si, že si konečne chcete kúpiť špeciálne bežecké tenisky. Pozeráte si na nete, ktoré sú tie naj. Kliknete si na dva rôzne články – jeden je plný superlatívov na najnovší model. V druhom sa dozviete, že je dôležité, ako nohou pri behu dopadáte, ako si treba bežecké tenisky správne skúšať či na čo si dať pozor. Na záver máte pár tipov na konkrétne modely. Obidva články sú reklamou, ale každý úplne inou. Ktorý z nich bude pre vás smerodatnejší?

Obsah, ktorý zaujme

Ani magazíny z portfólia spoločnosti Zoznam.sk, do ktorého patrí aj Hashtag.sk,  nezaostávajú a ponúkajú možnosť natívnej reklamy – teda napríklad v prípade bežeckých tenisiek druhý opisovaný článok. Výhodou je, že texty pripravujú redaktori, ktorým záleží predovšetkým na tom, aby bol obsah pre čitateľa zaujímavý. A to aj napriek tomu, že v sebe nesie určité nenásilné reklamné posolstvo. Pre zaujímavosť si pozrite pár ukážok.

Ťuli a Ťuli na Feminity.sk

Zakladateľka Lenka Špaldová prezradila v článku Jej prírodná kozmetika pomáha deťom s ekzémom: Príbeh tejto dámy z Malaciek zaujme aj vás viac o svojich začiatkoch, priblížila čitateľom suroviny, s ktorými pracuje a viacero ďalších zaujímavých faktov zo zákulisia výroby tejto prírodnej kozmetiky. Na vhodné slovné spojenia a fotografie produktov sme umiestnili odkazy na e-shop Ťuli a Ťuli. Popri iných výborných metrikách sme sa tešili aj z vysokej preklikovosti na e-shop a obrovskému nárastu objednávok.

Tuliatuli.sk

Skvelo na Topky.sk

Čítačku Skvelo čitateľom priblížil kvíz Myslíte si, že ovládate slovenčinu? 15 otázok, ktoré vás poriadne preveria. Mal obrovskú čítanosť – zaujal dodnes vyše 70 000 čitateľov. Medzi otázkami boli tematické fotografie čítačky. Vo vyhodnotení dostal každý používateľ odporúčanie podľa počtu správnych odpovedí, v ktorom opäť nechýbala zmienka o čítačke a e-shope Skvelo.sk.

Raiffeisen banka na Športky.sk

Článok Najväčšie sny slovenských športových fanúšikov: Toto treba zažiť aspoň raz za život! približoval čitateľom športové akcie s neopakovateľnou atmosférou, ktorú treba raz zažiť na vlastnej koži. V tejto súvislosti bola v článku spomenutá aj pôžička s odmenou od Raiffeisen banky, vďaka ktorej môže fanúšik získať peniaze a vybrať sa na Tour de France či Ligu majstrov. Výborné je, že keď už si človek článok otvoril, zrejme ho podľa času v ňom strávenom aj dočítal.

Veroval na Vyšetrenie.sk

Natívny reklamný článok Domáce testy prezradia o vašom zdraví viac, ako by ste čakali predstavil čitateľom 5 rôznych domácich testov radu Veroval od firmy Hartmann. Klienta sme spomenuli priamo článku aj s preklikmi. Zároveň bola pri každom teste tematická fotografia, na ktorej jasne vidieť logo klienta. Článok čitateľov zjavne veľmi zaujal – výborné výsledky dosiahol nielen na samotnom webe, ale aj na Facebooku.

Vysetrenie.sk

Festival natívnej reklamy sa blíži

Ak vás tento typ komunikácie zaujal, určite by ste nemali chýbať na druhom ročníku Festivalu natívnej reklamy, ktorý sa uskutoční 30. mája 2018 v KC Dunaj v Bratislave. Natívna reklama má totiž mnoho tvárí a foriem. A o nich sa môžete dozvedieť práve tu. Vstupenky si môžete kúpiť na stránke Združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia.

Druhý ročník festivalu prináša celodenný formát, kvalitných domácich aj zahraničných spíkrov, najnovšie trendy, mnoho case studies a viac času na networking. Moderovať celý deň bude guru natívnej reklamy Filip Kuna.

V cene vstupenky bude aj zbrusu nová Príručka o natívnej reklame a obsahovom marketingu s názvom “Obsah, ktorý ľudia milujú”, ktorá tu bude mať premiéru.

Tento článok sme pripravili v spolupráci s IAB Slovakia.

Advertoriál

Odporúčame