Nie si na tom až tak zle: Štúdia ukázala, že generácia mileniálov má lepšie finančné návyky než jej predchodcovia

Photo by Julián Gentilezza on Unsplash

#Ak máš pocit, že byť dospelákom v dnešnej dobe je absolútne nanič, skús sa (aspoň na chvíľu) prestať ľutovať. Podľa odborníkov majú Deti milénia/Millenials prinajmenšom jeden podstatný dôvod na úsmev. Finančné návyky si totiž osvojujeme pomerne ľahko. Dokonca keď je treba, vieme si aj niečo odložiť na horšie časy.  Vlastne to vyzerá tak, že sa od nás môže čo-to priučiť aj generácia našich rodičov.

Na mileniálov mnohí ukazujú prstom. Ľudia narodení medzi rokmi 1980 až 2000 (iná definícia sem zase zaraďuje ľudí narodených medzi rokmi 1985 až 1995) vraj nevedia, čo so sebou. Pre označenie tejto „stratenej“ generácie sa používa viacero termínov.

Deti milénia, Millenials či generácia Y. Vraj sme liberáli so skonom k narcizmu, pričom financie skôr míňame na kurzy či zážitky, ako na hmotné statky. A to je možno to, čo sa od nás môže učiť aj predchádzajúca generácia.

Ležíme v zuboch tým, ktorí sa boja zmien

Photo by frank mckenna on Unsplash

Millenials ležia v zuboch mnohým ľuďom, ktorí si potrpia na určité rituály či presne zaužívané pravidlá. Pritom práve táto silná generácia môže byť pre mnohých pozitívnym impulzom. Jej predstavitelia sa neboja zmeny. Miesto detí majú radšej koníčky, pričom si chcú život vychutnať na maximum.

Pri hľadaní práce sa neriadia len výškou platu, ale pozerajú na pracovnú pozíciu aj z globálneho hľadiska. Chcú po sebe niečo zanechať. Ak im niečo nevyhovuje, vedia sa ozvať a vyskúšať niečo nové.

Máme vyššie vzdelanie a sme tolerantnejší

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

V spoločnosti panuje stigma, že deti milénia v pracovnej oblasti za veľa nestoja. Možno preto sa nás naši rodičia snažia upratať do určitých koľají. Dohovárajú nám, aby sme dospeli a hľadali „normálne“ zamestnanie, z ktorého pôjdeme rovno do dôchodku. No dnes je našťastie iná doba. Túžime prekročiť svoj tieň a nestať sa súčasťou davu.

Keď treba, vieme šetriť

Potvrdila to štúdia TD Bank Saving and Spending Survey, ktorá sa zamerala na finančnú gramotnosť americkej populácie. Celkovo analyzovala finančné zvyky približne 1 600 konzumentov, pričom prišla k zaujímavým výsledkom. Až 56-percent respondentov z generácie Millenials uviedlo, že sa považuje za dobrých v šetrení. Generácia X, teda generácia našich rodičov na tom bola o niečo horšie. Šetriť u nej vie len 43-percent opýtaných.

Kľúčové sú pre nás zážitky a vzdelanie

Photo by Atlas Green on Unsplash

Podľa viacerých odborníkov táto štúdia môže konečne vyvrátiť zaužívané mýty, podľa ktorých sú Deti milénia nezodpovední. Skutočne to nie je tak. Vieme si stanoviť svoj cieľ, na sledovanie výdavkov používame rôzne aplikácie a keď niečo skutočne chceme, vieme to dosiahnuť.

Možno naše peniaze neinvestujeme do áut či nehnuteľností. Tie pre nás nemajú až takú vnútornú hodnotu. Miesto toho investujeme do kurzov a zážitkov. To, čo zažijeme alebo sa naučíme, nám chvalabohu nikto nemôže ukradnúť. Súhlasíš?

Zdroj: goalcast.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť