NÁZOR Nepáči sa ti doba, v ktorej žiješ? Našu spoločnosť môžeme zmeniť len my sami

Photo by Ryoji Iwata on Unsplash

#Večerné správy nesledujem už niekoľko rokov a nie, vôbec sa nepovažujem za ignoranta spoločenského diania. To, čo sa stalo, sa aj tak dozviem. A to mi stačí. Neraz sa jednotlivé média pretekajú v tom, kto do sveta vypustí väčšiu dávku negativity. Pričom platí priama úmernosť. Čím väčší škandál, tým viac otrasie celou spoločnosťou. Potom sa ako lavína spustia siahodlhé komentáre o tom, v akom zlom svete to žijeme. Avšak aj chceme vytvoriť inú spoločnosť, sami sa musíme zmeniť. A ak sa zmeníme my, aj celá spoločnosť sa zmení k lepšiemu.

Negatívne informácie nás priťahujú ako magnet

Photo by Nick Karvounis on Unsplash

Rada sa pýtam známych na ich názory. Mnohí tvrdia, že v médiách je veľa negatív. Tam niekto niekoho zastrelil, zrútil sa obchodný dom, inde zahynuli ďalší ľudia pri nezmyselnom vojenskom útoku. Ďalší politik sa márne pokúša zatĺkať škandál, ktorý poriadne zakýval s obrazom slušného človeka, ktorý sa márne pokúša vytvoriť.

A my toto všetko nasávame do seba. Aj takéto veci sa dejú. Je to fakt. Avšak prečo neukázať aj niečo iné? Ľudia však nielen kradnú, klamú a hrabú len pre seba. Na svete je množstvo krásnych príkladov dobra, ktoré z nejakého dôvodu nie je až také zaujímavé pre spoločnosť.

Akosi milujeme nielen negatívne informácie, ale aj klebety. Myslíme si, že všetko vieme najlepšie, a ak niekto zlyhal, nenecháme na ňom suchú ani nitku. Všetci nadávajú na ťažké časy, no nevedia, že si ich vytvárame my sami. Za dobu, v ktorej žijeme, nemôžu ani politici, ani náš sused či rodičia. Každý z nás prispieva svojou časťou do konečnej mozaiky toho, čo nazývame spoločnosť.

Toto je však asi najväčší kameň úrazu. Skús sa spýtať ľudí, kto z nich chce zmenu. Takmer všetci budú kývať hlavami na znak vyjadrenia súhlasu. Ak sa však spýtaš na to, kto sa chce zmeniť, väčšina z nich ostane ticho. Pretože zmena znamená vykročiť  zo zóny komfortu.

Keď prestane byť dopyt, aj ponuka sa zmení

Photo by rawpixel on Unsplash

Ak chceš zmeniť spoločnosť, prestaň svojou pozornosťou sponzorovať to negatívum, čo ti berie toľko energie. Platí jednoduchý zákon: „Pokiaľ chceš vedieť, aká bude zajtra spoločnosť, pozri sa, akou informáciou ju dnes živia médiá.“  Práve preto som sa pripojila ku Globálnej partnerskej dohode ALLATRA. Združuje podnikateľov z celého sveta a ukazuje pozitívne príklady toho, ako vytvoriť tvorivú spoločnosť.

Ukazovať príklady dobra, ľudskosti, vzájomnej tolerancie a vytvárať nielen férové podnikateľské prostredie, ale aj pozitívnejšie prostredie v médiách. Veď ako vraví profesor Igor Michajlovič Danilov: „Ľudia v poslednú dobu všade, po celom svete hovoria, že nie je možné sledovať správy, nie je možné čítať noviny – samá negativita. Nikomu sa to nepáči, ale všetci sa na to pozerajú. Ale čo nám bráni jednoducho to prestať robiť?“

Photo by rawpixel.com from Pexels

Riešenie zo zdanlivo neriešiteľnej situácie je úplne jednoduché. Nesledovať negatívne správy, preskočiť články, ktorých úlohou je vyvolať škandál. A viac sa sústrediť na to dobré. Aby sa na nás ďalšia generácia nedívala s výčitkou. Máme možnosť zmeniť spoločnosť k lepšiemu. Tak poďme na to!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť