Najobľúbenejšie kura na svete? Slogan KFC vznikol náhodou, tajné koreniny vraj nájdeš v každej kuchyni

KFC

#Druhá najväčšia sieť reštaurácií s rýchlym občerstvením sa na bitevnom poli najčastejšie stretáva s konkurentom McDonald’s. A to aj napriek tomu, že neponúkajú rovnaké produkty. Firma KFC sa totiž v rýchlom občerstvení postarala o kuraciu revolúciu a zničila monopol hamburgerov.

Usmiaty dedko

KFC založil v roku 1952 Harland Sanders pod pôvodným názvom Kentucky Fried Chicken, skrátený tvar dostala až v roku 1991. Jej hlavné sídlo sa nachádza v meste Louisville v Kentucky a má okolo 180 000 reštaurácií v 120 krajinách sveta.

Zakladateľ, plukovník Sanders, sa dostal aj na logo spoločnosti a jej tvárou je dodnes. Usmievajúci sa starší pán s okuliarmi je jeden zo symbolov stravovacieho priemyslu, ktorý si spotrebitelia pamätajú najviac. Na začiatku bola tvár serióznejšia, v priebehu rokov sa však upravila na verziu s priateľským výrazom.

Tajný recept

Spoločnosť si výrazné zakladá na svojej tajnej zmesi. Ešte pred vznikom KFC vlastnil Sanders reštauráciu, kde zdokonaľoval svoje nápady. V roku 1940 prišlo k skompletizovaniu originálneho receptu prípravy kurčaťa. Hoci nikdy verejne neodhalil recept, priznal len používanie soli a jedenásť druhov byliniek a korenia. Tiež tvrdil, že tie pravé ingrediencie sa nachádzajú na poličke v akejkoľvek kuchyni.

Slogan vznikol náhodou

Dlhé roky bol hlavným sloganom firmy Finger Lickin‘ Good. Ten vznikol náhodou, keď si prevádzkovateľ jednej z reštaurácií KFC, David Harman, v reklame na fast food oblizoval po zjedení kurčaťa prsty s myšlienkou, že ho nikto nevidí. Jeden z divákov sa sťažoval, na čo Harman jednoducho povedal, že jedlo bolo natoľko dobré, že si nemohol pomôcť. V roku 2011 reťazec nahradil jeden z najznámejších sloganov 20. storočia jednoduchším So good.

 

Iný kraj, iný mrav

Ako mnohé predajné siete, aj KFC prispôsobuje svoju medzinárodnú ponuku podľa vkusu v danom regióne. Po celom svete tak existuje viac ako tristo položiek v menu prevádzky. V prevažne islamských krajinách je podávané kura halal, teda mäso špeciálne spracované tak, aby vyhovovalo požiadavkám náboženstva. V Ázii sa dáva prednosť zas korenistým jedlám – obľúbené sú Zinger hamburgery. V množstve oblastí ako je napríklad Japonsko, Jamajka, Ekvádor alebo Singapur sa pod značkou Colonel’s Catch predávajú vyprážané morské plody.

Zelené nápady sú nevyhnutné

Sieť začala otvárať aj takzvané zelené reštaurácie. Prvá vznikla v júli 2012 v meste Chartres. S cieľom maximalizovať úspory energie sa zamerali na najväčších požieračov – klimatizáciu, kúrenie, zariadenie a osvetlenie. Na zníženie spotreby vody nainštalovali systém na zachytávanie tej  dažďovej. Tento typ reštaurácií je navrhnutý tak, aby využil o 25 % menej energie a vody ako konvenčné reštaurácie. Sú vybavené energeticky úspornými varnými zariadeniami a recyklujú odpady, vrátane fritovacieho oleja a plastov.

Zdroj: Hashtag.sk, KFC
Odporúčame