Na cestách okolo sveta prišli na to, čo im na trhu chýba: Teraz majú obchod pre cestovateľov

Zapakuj.sk.

Milan a Michaela. Zdroj: Zapakuj.sk

#Milan Lajčin objavil záľubu v cestovaní počas štúdia na vysokej škole. „Nakazil“ ňou aj svoju partnerku a jedného dňa sa spoločne rozhodli rozbehnúť vlastný obchod pre dobrodruhov, ako sú oni. V posledných mesiacoch sa im obzvlášť darí.

Všetko sa začalo na Kube

Za hranice Európy začali Milan a Michaela spolu cestovať v roku 2016. Nepatrili medzi „all inclusive“ turistov, uprednostňovali skôr dobrodružstvo a cestovanie na vlastnú päsť. Počas neho presne zistili, čo všetko na trhu v danom čase chýbalo – či už to boli cestovateľské vankúše, 100-mililitrové kozmetické fľaštičky do lietadla alebo obaly a organizéry.

Na jednej z mnohých spoločných dovoleniek na Kube sa rozhodli uviesť tieto produkty na trh prostredníctvom vlastného obchodu. „Z Kuby sme si priniesli denníček plný nápadov a krokov na spustenie nášho projektu. Práve tam sme si totiž uvedomili, že nám v našich batohoch chýbajú drobnosti, vďaka ktorým by sa cestovanie stalo pre nás pohodlnejším a plnohodnotnejším,“ hovorí Milan Lajčin.

Sú oporou jeden druhému

Po návrate z dovolenky sa pustili do práce. Milan pracuje v oblasti online marketingu, takže internetový obchod preňho nebol žiadna „španielska dedina“. Práve naopak, svoje znalosti odovzdal aj priateľke a stali sa perfektnou podnikateľskou dvojicou.

Keďže žili v Prahe, ako prvú založili v roku 2018 českú verziu e-shopu. Michaela je totiž Češka, domáce zákaznícke správanie dobre poznala a okrem toho mal český trh väčší potenciál na rozbeh. „Partnerka bola v časovo náročných začiatkoch veľmi trpezlivá a stala sa mojou veľkou oporou. Neviem si predstaviť, že by som na to všetko bol úplne sám,“ priznáva Milan. Svoje slovenské korene využil aj on pri spustení slovenského e-shopu Zapakuj.sk v máji 2021.

Zapakuj.sk.
Zdroj: Adobe Stock

Slovenský aj český e-shop spravujú celkom sami

Online podnikanie postavili na spoľahlivej platforme od Shoptetu, ktorá im umožnila aj jednoduchú expanziu z českého na slovenský trh. V súčasnosti na Shoptete funguje už viac ako 29-tisíc internetových obchodov. Ponúka jednoduché riešenia, vďaka ktorým sa dá všetko zvládnuť aj bez programátora či grafika. Koniec koncov, Milan a Michaela to doteraz riadia celkom sami. Po večeroch a cez víkendy.

„Na začiatku pri spustení projektu nám Shoptet pomohol najviac. Ich riešenie spĺňalo prakticky všetky predpoklady na predaj cestovateľského tovaru. Najväčšou výhodou bolo, že sme sa hneď mohli sústrediť na oblasti ako nákup, predaj či marketing, a oblasť technického spracovania webu sme mohli pustiť z hlavy,“ pochvaľuje si Milan a zároveň priznáva, že plný potenciál Shoptetu zatiaľ stále nevyužili. Postupne objavujú nové funkcie.

Stačí len načúvať zákazníkom

Najväčšou výzvou pre Milana bol výber správnych produktov do jeho obchodu. Rýchlo zistil, že vlastné skúsenosti mu na to nestačia. „Naučil som sa počúvať a vnímať potreby zákazníkov. Za tri roky fungovania e-shopu nám prezradili veľké množstvo vecí, ktoré mne samotnému pri cestovaní ani len nenapadli. Z tejto pomyslenej ťažkosti sme tak vytvorili výhodu, ktorá nám pomáha dodnes,“ vysvetľuje.

Môže sa zdať, že obchod pre cestovateľov v čase lockdownov a pandémie musel poriadne trpieť. Lenže opak je pravdou. Ich slovenský e-shop zaznamenal v roku 2021 rýchly nárast tržieb. Práve vďaka citlivému vnímaniu dopytu dala koronakríza Milanovi príležitosť, ktorú využil naplno. „Uvedomili sme si, že sa nemusíme zameriavať len na cestovateľov lietajúcich za oceán, ale aj na milovníkov českej a slovenskej prírody. A vďaka tomu sme našli na trhu hneď niekoľko zaujímavých produktov, ktoré využijú aj naši domáci cestovatelia.“

Cestovania sa nevzdávajú, práve naopak

Črtá sa však otázka, kedy si tento česko-slovenský pár dokáže nájsť čas na svoje výlety do sveta. „Musíme si každú dovolenku dobre naplánovať. Nielen termínovo, ale aj z hľadiska toho, čo navštívime. Veľkú časť e-shopu dokážeme riadiť aj na diaľku. S objednávkami nám však niekedy pomáhajú kamaráti a rodina,“ ozrejmuje Milan.

Cestovanie je ich vášňou, ale zároveň aj zdrojom inšpirácie na podnikanie. Všetky svoje zážitky a skúsenosti z výletov zdieľajú so svojimi sledovateľmi či zákazníkmi vo svojom blogu alebo na sociálnych sieťach. „Cestovanie a podnikanie berieme ako dve oblasti, ktoré sa vzájomne prelínajú a pomáhajú nám rásť. Jednu oblasť bez druhej si už skrátka nevieme predstaviť.“

ZISTITE VIAC O ZALOŽENÍ E-SHOPU NA SHOPTETE

Shoptet.
Zdroj: Shoptet
Zdroj: PR článok
Odporúčame