ROZHOVOR Mladý pár rozbehol spoločný biznis Ľúbené: Snažíme sa byť čo najviac originálni, aj keď je to dnes ťažké

Foto: unsplash.com

#Veronika a Tomáš sú párik, ktorý sa rozhodol, že zoberie svoj (profesijný) život do vlastných rúk. Spolu založili novú značku, ktorú pomenovali milým názvom lubene.sk. Ako sami hovoria, obaja sú ešte mladí, ambiciózni, milujú život, cestovanie, jedlo a chcú sa v prvom rade vyhýbať stereotypom.

Foto: súkromný archív Lubene.sk

Ako vznikla myšlienka založiť Ľúbené?
So smaltovanými hrnčekmi pracujeme druhý rok a predávame ich v kamennom obchodíku v Bojnickom dvore v Bojniciach. Veľmi veľa ľudí sa pýtalo na e-shop, sociálne siete a podobne, tak sme sa rozhodli, že to posunieme aj do takej podoby. Vymysleli sme názov, prišiel prvý event, fantastické odozvy a Ľúbené bolo na svete.

Vzhľadom na tomu, že podobných výrobkov je na Slovensku ako maku, ako reagovali na váš nápad vaši kamaráti, rodina a okolie? Neodhovárali vás od toho?
Práveže naopak, naša rodina a priatelia sú naša najväčšia podpora a fanúšikovia.

Foto: lubene.sk

Vo vašej ponuke môžeme nájsť smaltované hrnčeky, fľašky alebo milé tričká. V čom sa odlišujú vaše produkty od tých konkurenčných?
Robíme napríklad farebné hrnčeky a fľaše, ktoré možno nie sú až tak hipsterské, ako je to teraz moderné, ale ľuďom sa to aj tak páči. Tiež hrnčeky nemaľujeme ručne a naším dizajnom sa snažíme byť čo najviac originálni, aj keď je to v dnešnej dobe dosť ťažké.

Akú techniku používate napríklad pri tričkách? Je to potlač?
Je to potlač. V počítači alebo na tablete si vytvárame dizajny, ktoré pomocou lisu potom nažehľujeme na tričká.

A čo hrnčeky? Je to vaša práca, alebo to niekto pre vás tvorí?
Áno, je to naša práca, až na pár dizajnov, ktoré nám tvorí jedno šikovné dievča. Tiež ale zdokonaľujeme naše schopnosti, aby celá práca bola len naša.

Foto: lubene.sk

Aké je pozadie výroby takéhoto hrnčeka? Priblížte čitateľom proces od nápadu, návrhu dizajnu až po predaj.
Na počítači alebo tablete sa vytvorí dizajn, ktorý následne tepelne vylisujeme na hrnček. To je celý výrobný proces. Prvé dizajny sme orientovali do folklórneho štýlu, keďže náš kamenný obchodík sa nachádza v takom prostredí. V poslednom čase sa ale ľuďom zapáčili skôr farebnejšie vzory, ktoré sú už na prvý pohľad hravé.

Celý váš projekt dýcha návratom k tradíciám. Čo vy a tradície? Aký máte k nim vzťah, dodržujete ich?
Ako ktoré…Ale na Vianoce nedáme dopustiť. Čo sa týka Veľkej noci, tú trávime už tri roky pracovne. Ale ako malí sme ich dodržiavali.

Ako na Ľúbené reagujú ľudia? Majú (nielen mladí) Slováci záujem o tradície a takéto výrobky?
Veľmi pozitívne. Hrnčeky nemáme zamerané na žiadnu vekovú skupinu a taktiež dizajny do jedného štýlu, čiže si má možnosť vybrať každý. Slováci, hlavne mladí, v posledných rokoch začali veľmi obľubovať folklórne veci, tradície a myslím si, že aj poznávanie samotnej krajiny.

Nepopierateľný je i fakt, že sa mnohým spájajú smaltované hrnčeky so starými rodičmi a detstvom. Aké bolo to vaše? Napríklad i leto?
Nezabudnuteľné a krásne. Obaja ďakujeme našim rodičom a rodinám zaň. Ja (Veronika) na to spomínam rada. Leto sme zvykli stráviť doma, na výletoch, na tábore a pár týždňov u starkej, kde bolo vždy fantasticky a skvelo postarané o nás. Samozrejme, aj o naše brušká.

A ako trávite leto teraz? Venujete sa naplno biznisu, alebo máte v pláne aj cestovanie?
Od apríla do septembra máme hlavnú sezónu roka, kedy máme otvorený obchodík v Bojniciach a naplno sa venujeme práci. Chodíme po dizajnových marketoch či festivaloch a keď sa nájde čas, radi vybehneme niekde na Slovensku niečo pozrieť alebo len tak vypnúť a oddýchnuť si.

Foto: lubene.sk

Vzhľadom k tomu, že za Ľúbené stojíte ako pár, aké to je? Nehádate sa kvôli tomu, alebo naopak, utužilo to váš vzťah?
Neviem, či to nazvať utúžením ale skrz prácu sa nehádame. Snažíme sa spolu budovať, stále prichádzať s novými nápadmi a neriešiť blbosti. Vo všetkom si pomáhame a jeden pre druhého sme vždy oporou. Robíme to, čo nás baví, milujeme svoju prácu a v tom to asi je.

Plánujete rozšíriť svoje portfólio? Ak áno, prezraďte, čo to bude…
Určite áno. Do ponuky budú stále pribúdať nové dizajny a po čase určite aj nejaké nové produkty.

Čo robíte, ak sa práve nezaoberáte budovaním svojej značky? Aké sú vaše záľuby?
Milujeme cestovanie. Vždy, hlavne medzi našimi pracovnými sezónami, vybehneme niekde do zahraničia. Zbožňujeme Áziu, ale aj road tripy po Európe. Tiež radi trávime čas s našimi rodinami, kamarátmi alebo sa túlame po Slovensku. Ak sa dá, tak zájdeme aj do kina a samozrejmosťou je i športovanie.

Aké máte celkové plány do budúcna?
Ak by sme to mali stručne povedať, tak by sme určite chceli pokračovať v tom, čo robíme. K tomu by sme radi pridali i cestovanie a zdokonaľovanie sa.

Máte motto, ktorým sa riadite?
Naše, čo máme mega overené je, že pokiaľ chceš, aby sa v tvojom živote diali krásne a nezabudnuteľné chvíle a chceš niečo dosiahnuť, musíš vyjsť zo svojej komfortnej zóny. Treba zabudnúť na stereotyp, byť odvážnym a hlavne ignorovať a vyhýbať sa všetkým negatívnym ľuďom a hejterom. A hlavne, nebáť sa byť iným a trochu vystrčiť z davu.

Si zvedavý, ako vyzerá dnešný Slovák a dnešná Slovenka? Porovnaj sa s nimi na tejto stránke.

Odporúčame