#Lidl patrí dlhodobo medzi najobľúbenejšie reťazce na Slovensku. Preto si uvedomuje jeho spoločenskú zodpovednosť. V najbližších rokoch sa zaviazal k viacerým cieľom, ktoré chce naplniť. Radosť by mali mať dodávatelia, zákazníci aj príroda.
20 rokov úspechov
Prvé predajne otvoril Lidl ešte v roku 2004. Na slovensku teda začína písať svoje tretie desaťročie. Odvtedy máme na našom území viac ako 160 žlto-modrých predajní od západu na východ a od severu na juh, v ktorých pracuje viac ako 6600 zamestnancov.
Vybrané predajne už dnes poháňa slnečná energia
Aktuálne ciele Lidla sa vo veľkom dotýkajú udržateľnosti. V roku 2024 je na Slovensku presne 25 predajní, ktoré poháňa solárna energia. Plány sú však oveľa smelejšie. Do roku 2030 sa majú znížiť prevádzkové emisie až o 70 % a to nielen na Slovensku, ale vo všetkých krajinách, kde spoločnosť pôsobí.
Kamióny na alternatívny pohon
Nejde však len o prevádzku predajní, ale aj o dopravu. Už dnes jazdí každý tretí kamión Lidla na alternatívny pohon, aby sa zabraňovalo škodlivým emisiám. Kamiónová doprava si vyžaduje náročnú logistiku a oveľa vyššiu spotrebu paliva ako bežné osobné automobily, čo si Lidl uvedomuje.
Preto sa zaviazal, že budúci rok, teda v roku 2025, bude polovica kamiónov nesúcich logo Lidla jazdiť výhradne na alternatívny pohon. Je teda pravdepodobné, že ak budú rok stretneš na ceste dva takéto kamióny, štatisticky bude jeden z nich jazdiť so zníženými emisiami.
Nabíjacie stanice pri každej predajni
Dopravovať do predajne sa však nemusia len kamióny, ale aj zákazníci. Elektromobilita je budúcnosť, ktorou už dnes žijeme. Každoročne stúpa na Slovensku počet registrovaných elektromobilov a už dnes má Lidl pri 79 svojich predajniach elektrické nabíjacie stanice. Zákazníci si tak môžu svoje auto nabiť pohodlne počas nakupovania.
Cieľom je, aby mali tento komfort všetci zákazníci a teda e-nabíjačky boli dostupné pri každej jednej predani už v roku 2025. Spoločne s pribúdajúcimi elektromobilmi chce byť Lidl vopred pripravený na budúcnosť elektromobility.

Viac slovenských potravín
Veľké kroky sa v neposlednom rade chystajú aj pre dodávateľov. Každoročne narastá hodnota tovaru slovenských dodávateľov, ktoré sa predajú na pultoch Lidla. Napríklad v roku 2019 to bolo 266 miliónov eur, no v roku 2023 išlo už o takmer raz tak vyššie číslo. Objem slovenských potravín v Lidl je aktuálne niečo cez 35 %.
Spoločnosť si však svojich dodávateľov starostlivo vyberá. Od roku 2026 preto vyžaduje, aby si aj oni stanovili svoje environmentálne ciele podľa kritérií Science Based Target Initiative, do ktorej Lidl sám patrí.

Čistá nula
To najlepšie (a zároveň najnáročnejšie) na koniec. Všetky tieto čiastkové ciele vedú k hlavnému cieľu – dosiahnuť nulové čisté emisie vo všetkých obchodných jednotkách a dodávateľských reťazcoch do roku 2050. Čo to v praxi znamená? Že emisie skleníkových plynov zníži v ideálnom prípade na úplnú nulu vďaka alternatívnych zdrojov energie.
Lidl myslí na spoločenskú zodpovednosť vo veľkom. Preto chce okrem spomínaných zmien robiť aj kroky, ktoré nie sú na prvý pohľad viditeľné, no sú mimoriadne zásadné pre spoločnosť. „V oblasti ochrany klímy sme už dosiahli významný pokrok. Našim zákazníkom chceme ponúkať výrobky za dostupné ceny, ktoré sú v súlade s našimi klimatickými cieľmi,” hovorí Katarína Horňáková, manažérka pre trvalú udržateľnosť za nákup Lidl Slovenská republika.
Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.
Zdieľať na