#Obľúbený nákupný reťazec Lidl predstavil vo svojich predajniach nové produkty, o ktorých si možno počul iba veľmi málo, alebo vôbec. Čo vlastne na pultoch nájdeš, ti preto podrobne priblížime.
Klimaticky neutrálne produkty – čo to vlastne je?
Áno, počuješ dobre. Lidl citlivo vníma otázku ekológie a ochrany životného prostredia a do svojho sortimentu sa rozhodol zaradiť klimaticky neutrálne produkty. Každý druh tovaru s týmto označením je špecifický. Lidl totiž pri nich kompenzuje emisie, ktoré vznikli pestovaním surovín, výrobou, prepravou a likvidáciou obalov.
A aké konkrétne riešenia celý tento proces prináša? Reťazec za odplatu podporuje rôzne certifikované projekty na ochranu klímy – ide o výsadbu stromov v Ugande, zabezpečenie pitnej vody v Eritrei či výstavbu a prevádzku obrovskej fotovoltickej elektrárne v indickej púšti.
Prilož ruku k spoločnému dielu
Podľa prieskumu CSR & Reputation Research agentúry Ipsos je pre Slovákov v rámci spoločenskej zodpovednosti na prvom mieste ochrana životného prostredia a prírodných zdrojov. Veľká väčšina dokonca deklaruje ochotu nakupovať výrobky šetrné k prírode. Dostupná ponuka klimaticky neutrálneho sortimentu je jednou z možností, ako prispieť k riešeniu globálneho problému.
„Životné prostredie je zodpovednosťou celej spoločnosti, nie iba veľkých firiem či vlády. Každý z nás denne rozhoduje svojimi činmi o tom, v akom svete budú vyrastať naše deti. Mnohé z tých rozhodnutí robíme podvedome, pri mnohých si však ani neuvedomujeme ich dosah,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.
O aké konkrétne značky ide?
Ak máš záujem vyskúšať klimaticky neutrálne produkty z Lidla aj ty, vyberaj značky Vemondo, W5 Eco, Cien Nature, Next Level a BIO. Patria sem napríklad vegánske jogurty, tofu, rastlinné nátierky, ale aj vegánsky burger či trebárs nugetky. Tento sortiment sa bude navyše v dohľadnom čase postupne rozrastať a ty ho lepšie rozpoznáš aj vďaka špeciálnemu označeniu. Nemusíš mať pritom vôbec žiadne predsudky či strach, na všetkých produktoch si pochutíš, a čo je hlavné, prispievaš tak zároveň k lepšej ekologickej situácii po celom svete.

Lidl už pristúpil k viacerým dôležitým rozhodnutiam
Zaradenie klimaticky neutrálnych produktov do ponuky nie je jedinou aktivitou Lidla v tejto oblasti. Okrem toho obmedzuje a nahrádza plastové obaly. Navyše zrušil distribúciu papierových letákov do slovenských domácností a pri nákupe ovocia a zeleniny sa snaží zákazníkov lákať, aby namiesto mikroténových vrecúšok radšej siahli po znovupoužiteľných sieťových vreckách.
Cieľom Lidla je aj vďaka týmto krokom zásadne znižovať a kompenzovať emisie CO₂ v dodávateľskom reťazci a podporovať ochranu prírody. „Osud životného prostredia máme vo svojich rukách a aj jedno mikroténové vrecko, ktoré si nevezmeme, má význam. Rovnako má každý produkt svoju ekologickú stopu a som preto veľmi rád, že odteraz môžeme zákazníkom ponúkať ešte o čosi viac udržateľné produkty,“ dopĺňa Martin Nagy.
CHCEM VEDIEŤ VIAC

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.
Zdieľať na