Je viac Instagram, Facebook alebo Twitter? Urob si v sociálnych sieťach prehľad a ovládni svet internetu

Photo by Georgia de Lotz on Unsplash

#Sociálne siete sú momentálne v obrovskom rozmachu. Iba málokto na svete nevlastní účet na aspoň jednej z nich. V súčasnosti sa používanie vo veľkom rozrástlo aj v oblasti biznisu. Čoraz viac značiek si buduje svoje meno, a prostredníctvom internetu informuje o nových produktoch či službách. Dnes si rozoberieme tie najpoužívanejšiu sociálne siete na biznis spolu s výhodami a nevýhodami každej z nich. Po prečítaní tak budeš môcť zhodnotiť, ktorá je tou najlepšou pre tvoju značku?.

Facebook

Ten má v čase písanie tohto článku 2,23 miliardy používateľov. Nachádza sa na ňom viac ako 60 miliónov biznis stránok a až 93 % marketérov využíva Facebookové reklamy.

Prečo si vybrať Facebook?

Je to najväčšia sociálna sieť na svete a propagácia je tu jednoduchá a pomerne lacná. Ponúka obrovské možnosti zacielenia na potencionálnych zákazníkov.

Prečo si nevybrať Facebook?

Algoritmy sa často menia a to môže spôsobiť rôzne nepredvídateľné zmeny vo výsledkoch. Ďalším pravdivým faktom je, že ľudia preferujú posty od priateľov a rodiny pred tými propagačnými. Takže veľmi často môžu byť ignorované.

Twitter

Americká sociálna sieť vznikla v roku 2006. Každý deň sa na Twitteri publikuje približne 500 miliónov tweetov.

Prečo si vybrať Twitter?

Vie pomôcť dostať sa do kontaktu s inými firmami, influencermi či žurnalistami. Nájdeme tam dôležité informácie a tak isto iný zaujímavý obsah. V porovnaní s inými sociálnymi sieťami je tu jasné, že publikovaný obsah vidí každý jeden follower stránky, respektíve účtu.

Prečo si nevybrať Twitter?

Twitter určil obmedzený počet znakov na každý Tweet. To znamená, že niekedy budeš musieť svoju správu skrátiť či upraviť. Ďalšou nevýhodou je veľmi krátka životnosť postov. Tie sa po určitom čase stratia pod stovkami nových.

Instagram

Sociálna sieť vlastnená Facebookom a orientovaná na zdieľanie obrázkov a videí. 1-miliarda aktívnych používateľov. Až 80 % užívateľov Instagramu sleduje aspoň jednu biznis stránku. Zo všetkých sociálnych sietí rastie jej počet užívateľov najrýchlejšie.

Prečo si vybrať Instagram?

Je to úžasná vizuálna platforma a nezáleží, či ste firma, alebo kreatívny jednotlivec. Pri porovnaní Instagramu s inými sociálnymi sieťami má dosah publika a interakciu s príspevkom vyššiu. Zatiaľ nie je až tak využívaný marketérmi ako Facebook, čo sa určite časom zmení. Takže to treba zatiaľ využiť!

Prečo si nevybrať Instagram?

Príspevky nesmú v popise obsahovať linky, čo znamená, že bude ťažšie dosahovať vyššiu mieru preklikov. Každý profil má rovnako obmedzenú dĺžku svojho BIO (informácia účte). Veľké množstvo používateľov sú tínedžeri, to znamená, že ak ide o propagáciu produktu určeného pre staršie generácie, je firma v nevýhode.

LinkedIn

Profesionálna obchodno orientovaná sociálna sieť, ktorú až 94 % B2B (business to business) marketérov využíva na distribúciu svojho obsahu.

Prečo si vybrať LinkedIn?

Pretože je to najväčšia profesijná sieť na svete. Je skvelá na získavanie potencionálnych zákazníkov z B2B sektoru, ale aj na získavanie zamestnancov či partnerských firiem na biznis.

Prečo si nevybrať LinkedIn?
Je oveľa ťažšie vybudovať si publikum, ktoré bude teba alebo tvoju značku sledovať. Rovnako je potrebné rátať s veľkým množstvom spamov, propagácie aj fakeových profilov.

Pinterest

V októbri 2018 dosiahol až 250 miliónov užívateľov a toto číslo neustále rastie. Sociálna sieť plná obrázkov, na ktorú sa chodia ľudia inšpirovať oblečením, nábytkom alebo stovkami iných vecí. Až 87 % užívateľov si už zakúpilo určitý produkt z dôvodu, že ho uvideli na tejto sieti.

Prečo si vybrať Pinterest?

Príspevky na Pintereste majú oveľa vyššiu životnosť v porovnaní s Facebookom alebo Twitterom. Z veľkého množstva ľudí, ktorí na tejto sieti prehľadávali obrázky sa neskôr stali zákazníkmi. Skvelou výhodou je aj prepojenie práve so spomínaným Facebookom a Twitterom. Jednoducho si teda budeš môcť svoje Piny zdieľať aj tam a získavať tak vyššiu návštevnosť.

Prečo si nevybrať Pinterest?

Priama interakcia so zákazníkmi je tu nižšia ako na iných platformách. Navyše budeš musieť prispievať často, aby si na Pintereste dosiahol efektívnosť.

Dúfame, že ti tieto informácie pomohli sa rozhodnúť, na ktorej sociálnej sieti budeš ty alebo tvoja firma pôsobiť. Nezabúdaj však, že najlepšou voľbou je skombinovať viacero prostriedkov na propagáciu.





Odporúčame